Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser (eller hører) dere i den musikken? Det er jo helt forferdelig å høre på! Finnes ikke verre! Tenker da ikke på dere som kun hører det når dere er på dansefest, men på dere som hører på det hjemme i stua. Hva ser dere i de grusomme stemmene til vokalistene og de fæle instrumentene? Det er så harry! Og så Harry som disse musikantene fremstår! Fy faen! Jeg misliker jazz og country også, men forstår likevel at folk liker det. Men danseband er så grusomt at jeg ikke klarer å forstå at noen liker det! 

Anonymkode: efd7d...066

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, helt enig. De greiene der er helt jævlig å høre på og jeg nekter å kalle det musikk fordi det er et hån mot musikken å kalle det det. Får helt panikk bare jeg hører en strofe av den dritten der. 

Men folk får høre på hva de vil så lenge jeg slipper å plages med det. Enkelte har elendig musikksmak, sånn er det bare. :) 

• Liker 2
Skrevet

Dette er eg veldig enig i! Men det er mykje musikk eg ikkje forstår meg på, som bl.a. slik techno dunke-dunk-musikk. :klo:

Skrevet

Danseband er vold mot ørene. Har du hørt det en gang, kommer du aldri over traumet...

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Enig danseband er helt grusomt, det er tortur for ørene.

Skrevet

Jag trodde änglarna fanns 

Anonymkode: 074ad...a37

• Liker 2
Skrevet

helt enig :fnise: helt grusomt! jeg takler å høre på mye rart jeg altså, men danseband er jammenmeg en av verstingene. ALLE kan bli dansebandstjerner, bare lag et dikt, sett på litt ompa ompa lyd å vips har du en sang. alle sanger høres nesten identiske ut fordi de bruker nesten den samme takten på ALT! 

Anonymkode: 20ab5...e65

Skrevet

Ja, danseband er blodharry!!

Jeg har lagt merke til at de som digger danseband, oftere er litt "enkle" mennesker. Du finner forøvrig de samme harry og enkle menneskene rundt omkring på norske og svenske campingplasser i sommerferien....

Anonymkode: 70deb...a01

• Liker 8
Skrevet

Men de selger og speller som hakka møkk, uansett hva vi synes :)

Anonymkode: cfb7c...e44

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de selger og speller som hakka møkk, uansett hva vi synes :)

Anonymkode: cfb7c...e44

Ja, det er ubegripelig. :grine:

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, akkurat den jeg tenkte på når jeg så denne tråden :ler:

Anonymkode: 04b90...72a

Gjest Jacklost
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er jo bra 😃 Ole Ivars synes jeg lager greie sanger. Nei så tjukk du har blitt :biggrin:

Skrevet

I mitt hode er dette folk som elsker campingvogn, går med crocs, like joggedresser, og elsker å dra til Ullared :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg pleier, sikkert litt fordomsfullt, å si at dansebandfolk ikke eier musikalitet. Det er den eneste forklaringen jeg kan komme på for det for meg ubegripelige fenomenet. 

Skrevet

Hah. Musikksnobber. Hva liker dere da?

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, danseband er blodharry!!

Jeg har lagt merke til at de som digger danseband, oftere er litt "enkle" mennesker. Du finner forøvrig de samme harry og enkle menneskene rundt omkring på norske og svenske campingplasser i sommerferien....

"Enkle" mennesker er ofte noen av de som har mest livsvisdom når det kommer til et stykke selv om den ikke sies med pompose og store ord. Hører ikke så mye på danseband, men i noen av sangene jeg har hørt er det mye humor, livsvisdom, ironi, hjerte og smerte pakket inn i tekster som virker "enkle".

Hadde heller vært en sommer på campingplassen med "enkle" hyggelige mennesker enn sammen med snobber hvor stafasje og høye stetteglass er det viktigste. Litt satt på spissen ;)

Anonymkode: 1ef21...c28

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Gud skrev:

Hah. Musikksnobber. Hva liker dere da?

Deilig å slappe av med denne etter en lang dag :P

Anonymkode: 1ef21...c28

• Liker 3
Skrevet

Men fra spøk til alvor: Det finnes da mye helt grei dansebandmusikk. Ole Ivars har f.eks har flere småmorsomme sanger som gir lite annet enn god stemning. Men på den andre siden finnes det mange dansebandsanger jeg helst ikke vil bli utsatt for. Akkurat som jeg ikke vil bli utsatt for jazz.

• Liker 1
Skrevet

Trond Viggos "Topaz." Husk at z-en er stemt... :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...