prover87 Skrevet 5. desember 2016 #1 Del Skrevet 5. desember 2016 Hei Jeg har tidligere hatt problemer med kviser - fikk en (midlertidig) slutt på det etter behandling med Isotretioin. Jeg gikk gjennom behandlingen for 4 år siden, og etter endt behandling var jeg helt kvisefri i 2 år. For ett år siden kom kvisene tilbake, og nå er det verre enn det noen gang har vært. Vi prøver å bli gravide (kom i gang med prøverør for noen måneder siden), og vet at jeg da ikke kan gå igang med ny behandling med Isotretioin. Finnes det andre gode behandlinger mot kviser som man kan gjøre når man prøver å bli gravid? Tenker å ta en tur til en hudlege, men vil gjerne finne ut litt av muligheter først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Del Skrevet 5. desember 2016 Nei, det er ingenting som virkelig fungerer du kan bruke i prøvetiden. Du får håpe at du blir raskt gravid - hormonendringene i kroppen grunnet graviditet kan føre til at du blir kvisefri i svangerskapet. Anonymkode: 6d688...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ingenting som virkelig fungerer du kan bruke i prøvetiden. Du får håpe at du blir raskt gravid - hormonendringene i kroppen grunnet graviditet kan føre til at du blir kvisefri i svangerskapet. Anonymkode: 6d688...398 Det er dette jeg frykter at en hudlege vil si... Har blitt så ille nå at jeg faktisk sliter med å komme meg ut av huset. Jeg har spurt fastlegen om hun kan henvise meg til en hudlege, så jeg får se hva som skjer der. Vurderte å bruke masse penger på en rask time hos en privat hudlege, men det dropper jeg for jeg tror også svaret fra legen vil være at jeg må vente med behandling til etter en eventuell graviditet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Del Skrevet 5. desember 2016 6 timer siden, prover87 skrev: Det er dette jeg frykter at en hudlege vil si... Har blitt så ille nå at jeg faktisk sliter med å komme meg ut av huset. Jeg har spurt fastlegen om hun kan henvise meg til en hudlege, så jeg får se hva som skjer der. Vurderte å bruke masse penger på en rask time hos en privat hudlege, men det dropper jeg for jeg tror også svaret fra legen vil være at jeg må vente med behandling til etter en eventuell graviditet... Du får droppe å få barn, da. Anonymkode: 6d688...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Del Skrevet 5. desember 2016 Enig med AB 398. Hvis kvisefri hud er viktigere for deg enn å få barn så har du valget. Jeg vet ikke om du har kommet gjennom din første ivf runde og jeg kan love deg at kviser blir småtteri i forhold. Du kan bare håpe at detjlaffer for deg ved første forsøk, så kan du fortsette med skjønnhetsbehandlingen😊 Anonymkode: 4c95d...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 6. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får droppe å få barn, da. Anonymkode: 6d688...398 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med AB 398. Hvis kvisefri hud er viktigere for deg enn å få barn så har du valget. Jeg vet ikke om du har kommet gjennom din første ivf runde og jeg kan love deg at kviser blir småtteri i forhold. Du kan bare håpe at detjlaffer for deg ved første forsøk, så kan du fortsette med skjønnhetsbehandlingen😊 Anonymkode: 4c95d...424 Alltid personer som skal være så useriøse på forumet. Burde blitt vant til det - men forstår virkelig ikke hvorfor folk gidder å bruke energi på å skrive slike kommentarer. Jeg HAR gått gjennom prøverørsbehandling - vet utmerket godt hva det går ut på. Det går faktisk an å ha flere problemer på en gang - og prøve å få kontroll på disse samtidig - MEN det er kanskje for mye for dere å takle... Da sier jeg meg ferdig med denne saken her i hvert fall - hadde bare håpet at andre hadde gått gjennom noe av det samme og hadde noen tips. Uansett så har jeg har blitt henvist til hudlege - og tar det der i fra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Del Skrevet 6. desember 2016 Kan det være nødvendig å være så j*vla spydige, da? TS har gått på isotretioin. Det gjør du ikke for en kvise i panna nå og da, det gjør du kun ved langvarige og alvorlige akneproblemer. Å insinuere at hun ikke egentlig har så lyst på barn fordi "skjønnhetsbehandling" er viktigere, er rimelig stygt gjort. Føler med deg, TS, og håper hudlegen kan gi deg bedre råd. Men hvis kviseproblemene dine er så ille som de tydeligvis er, må det sterk lut til for å bli kvitt det, og det kan du jo ikke ta i prøveperioden. Jeg valgte å legge vekk tanken på kvisene, selv om jeg så ut som en pizza i et par år. Nå har jeg en frisk og fin baby, men også mange dype kvise-arr i ansiktet som aldri vil forsvinne (men jaja, heihei, såpass må man tåle hvis man har lyst på barn, hvis ikke er du en grunn og overfladisk person! Dessuten vet du ikke hva du snakker om!! ) Ønsker deg lykke til med begge deler! Anonymkode: 72700...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 6. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være nødvendig å være så j*vla spydige, da? TS har gått på isotretioin. Det gjør du ikke for en kvise i panna nå og da, det gjør du kun ved langvarige og alvorlige akneproblemer. Å insinuere at hun ikke egentlig har så lyst på barn fordi "skjønnhetsbehandling" er viktigere, er rimelig stygt gjort. Føler med deg, TS, og håper hudlegen kan gi deg bedre råd. Men hvis kviseproblemene dine er så ille som de tydeligvis er, må det sterk lut til for å bli kvitt det, og det kan du jo ikke ta i prøveperioden. Jeg valgte å legge vekk tanken på kvisene, selv om jeg så ut som en pizza i et par år. Nå har jeg en frisk og fin baby, men også mange dype kvise-arr i ansiktet som aldri vil forsvinne (men jaja, heihei, såpass må man tåle hvis man har lyst på barn, hvis ikke er du en grunn og overfladisk person! Dessuten vet du ikke hva du snakker om!! ) Ønsker deg lykke til med begge deler! Anonymkode: 72700...179 Takk for hyggelig tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg slet med kviser før jeg ble gravid, har PCOS og kviser var et av mine store problemer og ikke økt behåring som mange andre sliter med. Under IVF forsøkene så ble det ikke verre, men under graviditeten forsvant alle kvisene mine og de har ikke kommet tilbake og dette er 10 år siden! Håper det samme skjer deg, for det er ikke morsomt å være voksen og slite med kviser. Anonymkode: 254a8...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Del Skrevet 6. desember 2016 På grunn av alle ekstra hormonene og slikt man får under prøverør så vil jeg ikke tro det er noe særlig vits å prøve å få dem bort før etter graviditeten. Det er jo som sakt og litt prioritering i og med at det ikke er noe brukende man kan bruke hvis man ikke veeet at man ikke er gravid. Men siden man ikke vet på fohånd om man er av typen som blir mye værre av graviditeten eller bedre så ser jeg ikke helt vitsen. Anonymkode: 2a25f...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå