Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Smarttelefon legger automatisk til landskode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg sendte ein sms til ei venninne som er på besøk i utlandet, men så kom eg på at eg måtte legge til landskode. Dette fekk eg ikkje til inne på meldinger, så eg lage ein ny kontakt for ho med landskoden.  Men då dukka sms-en eg hadde sendt opp i historikken hennes. Så blir landskoden lagt til automatisk? 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

på min iphone har jeg landskodehjelp :) det er en egen instilling slik at man skal slippe å huske landskodene :P 

Skrevet

Hvis hun bruker det norske abonnementet sitt så har det ikke noe å si om du legge til landskode.

Anonymkode: 255e5...1ca

Gjest HappyWaffle
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun bruker det norske abonnementet sitt så har det ikke noe å si om du legge til landskode.

Det å :P 

men min telefon legger til landskode hvis jeg sender melding/ringer til utlandet :) 

Skrevet
3 minutter siden, HappyWaffle skrev:

men min telefon legger til landskode hvis jeg sender melding/ringer til utlandet :) 

Så telefonen din er synsk og vet alltid hvilket land du ønsker å ringe eller sende melding til? Eller har du lagt inn land som informasjon på kontakten, i så fall er jo dette det samme som å legge til landskode!

Gjest HappyWaffle
Skrevet
Akkurat nå, PhilosopherSe7en skrev:

Så telefonen din er synsk og vet alltid hvilket land du ønsker å ringe eller sende melding til? Eller har du lagt inn land som informasjon på kontakten, i så fall er jo dette det samme som å legge til landskode!

Dette er tatt direkte fra innstillingen på telefonen; ringehjelp legger automatisk til rett landskode eller retningsnummer når du ringer. 

Mer du lurte på? 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Dette er tatt direkte fra innstillingen på telefonen; ringehjelp legger automatisk til rett landskode eller retningsnummer når du ringer. 

Mer du lurte på? 

Lurer fortsatt på det jeg spurte om.

Hvordan vet telefonen din hvilket land vedkommende du ringer/sender sms til har registrert nummer sitt i, og dermed legger til riktig landskode?

Endret av PhilosopherSe7en
Gjest HappyWaffle
Skrevet
Akkurat nå, PhilosopherSe7en skrev:

Lurer fortsatt på det jeg spurte om.

Hvordan vet telefonen din hvilket land vedkommende du ringer/sender sms til har registrert nummer sitt i, og dermed legger til riktig landskode?

Det må du nesten ta opp med noen som kan telefoner. Jeg svarte det telefonen gir meg til svar. 

Skrevet

Ringer du til et utenlandsk nr., må du bruke korrekt landsnr. Ringer du til et norsk nr. fra Norge, trenger du ikke bruke bruke det norske landsnr. (men du kan). Er abonnenten i virkeligheten i utlandet for øyeblikket, sørger teleoperatøren for å sende samtalen videre til utlandet og legger til norsk landskode på det nr. det ringes fra.

Skrevet (endret)
1 time siden, HappyWaffle skrev:

Det må du nesten ta opp med noen som kan telefoner. Jeg svarte det telefonen gir meg til svar. 

Bruksanvisningen til iphone sier følgende.

Ring til kontakter og favoritter når du er på utenlandsreise. (GSM) Velg Innstillinger > Telefon, og slå på Ringehjelp. Ringehjelp legger automatisk til retningsnummer eller landkode for samtaler i USA.

Så er du helt sikker på at du ikke har lagt inn informasjon på kontaktene dine angående land?

Endret av PhilosopherSe7en
Skrevet
33 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Bruksanvisningen til iphone sier følgende.

Ring til kontakter og favoritter når du er på utenlandsreise. (GSM) Velg Innstillinger > Telefon, og slå på Ringehjelp. Ringehjelp legger automatisk til retningsnummer eller landkode for samtaler i USA.

Så er du helt sikker på at du ikke har lagt inn informasjon på kontaktene dine angående land?

Visdte ikke om denne muligheten, men nå veit jeg om den. Står på hos meg😜

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så då er det grunnen. Takk! :)

1 time siden, HappyWaffle skrev:

Takk! Eg antar at min Samsung også gjer det slik og at den har kommet fram. :)

53 minutter siden, Knut Berg skrev:

Ringer du til et utenlandsk nr., må du bruke korrekt landsnr. Ringer du til et norsk nr. fra Norge, trenger du ikke bruke bruke det norske landsnr. (men du kan). Er abonnenten i virkeligheten i utlandet for øyeblikket, sørger teleoperatøren for å sende samtalen videre til utlandet og legger til norsk landskode på det nr. det ringes fra.

Eg spurte ikkje om ringing, så med mindre dette gjelder for meldinger, takk for eit informativt men irrelevant svar. :)

Skrevet
3 minutter siden, Faile skrev:

Eg spurte ikkje om ringing, så med mindre dette gjelder for meldinger, takk for eit informativt men irrelevant svar. :)

Selvfølgelig gjelder nøyaktig det samme for SMS som for samtaler. Hvor uvitende og samtidig frekk er det mulig å være?

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Knut Berg skrev:

Selvfølgelig gjelder nøyaktig det samme for SMS som for samtaler. Hvor uvitende og samtidig frekk er det mulig å være?

Eg kan ikkje desse tingene, så ja, eg er uvitende når det gjelder dette området.

Beklager at eg fremstod som frekk, det var ikkje meininga. For meg var det ein tilbakemelding med eit glimt i auget, men eg ser du tolka det annleis. 

Men når eg spør om noko som omhandlar meldinger og du svarar berre om ringing så ser det irrelevant ut for meg. Ein liten setning om at dette sjølvsagt gjelder sms også hadde gjort at eg hadde svart deg med eit takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...