maronn30 Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 (endret) Hei! Jeg startet i ny jobb på 72% 1. august i år, og har en prøvetid på 6 mnd med 14 dagers oppsigelsestid. Nå har jeg jo bare jobbet 5 mnd snart, men er litt i tvil om hva jeg skal gjøre videre. For det første, ble jeg nesten «lovet» 100 % stilling flere ganger av sjefen min den forrige mnd, da en annen skulle slutte. I stedenfor velger de å ansette noen nye, og jeg får ikke noe større stilling. Jeg har heller ikke fått vakter som tilsvarer 72 % (jeg har 3 faste dager i uka på 7 timer, ikke 4. Resten blir bare ekstra). For det andre, ble det ikke slik som planlagt med studier - jeg skulle ta et fag som privatist i høst, men stod ikke på eksamen. Derfor vurderer jeg nå å si opp jobb og studere 100% som privatist etter jul. Jeg bør kanskje også nevne at jeg ikke lenger trives så veldig godt på jobb, da jeg ikke klarer å komme meg inn i det gode arbeidsmiljøet som er der. Jeg sliter en del med sosial angst, og har mest lyst å bare melde meg syk de dagene jeg har jobb, for tiden. Det går som regel litt nedover med meg når det blir vinter og mørkt, men det jeg VET er at jeg ikke er så gira på å jobbe der lenger. Jeg vil heller studere og komme meg videre mtp. utdanning! Dette betyr jo også at jeg vil slite med å kunne fortelle sjefen min alt dette, da jeg allerede fra før av sliter med å snakke med andre. Det jeg lurer på, er hvordan dette vil ta seg ut foran arbeidsgiver? De har stolt på meg og ansatt meg, men så vil jeg bare si opp etter 5 mnd. Har jeg rett til å «tenke på meg selv» og velge utdanning, eller bør jeg fortsette i jobben? Og hvordan vil dette ta seg ut på CVen min? Jeg har jo valgt utdanning fremfor jobb dersom jeg gjør det. Endret 5. desember 2016 av maronn30
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Jeg har på en måte vært I din situasjon hvor jeg fikk en jobb I studietiden, men veldig kort tid etter begynte jeg å grue meg utrolig mye til å gå på jobb hver eneste gang (kundesenter) og slet veldig med å passe inn I arbeidsmiljøet. Jeg bestemte meg for å slutte, hadde så vidt gått 6 mnd I jobben men jeg orket ikke dette lenger. Det gikk ut over studier, og jeg hadde mye mindre overskudd enn vanlig fordi jeg hatet jobben min sånn. Jeg sa jeg ville slutte pga studier, klarte ikke si at det var pga jeg ikke taklet jobben generelt sett da det føltes som et personlig nederlag. Det er HELT innafor å begrunne med at du vil fokusere 100 % på studier! Ingen eier deg! Ikke bry deg om CV hull, hvis en fremtidig jobbintervju spør deg om den får du bare si hva du gjorde, tok opp fag. Men de færreste vil henge seg opp I det. alternativet kan være å skaffe seg en jobb med mindre prosent, jeg selv fant ut at 20 % er den ideelle arbeidsmengden ved siden av studiene for meg. Anonymkode: 92ee9...293 1
maronn30 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2016 Ja, arbeidsgiver bør vel egentlig ha forståelse for sånt.. Men det jeg sliter mest med, er hvordan jeg skal klare å snakke med sjefen, da jeg nesten får angst bare av å tenke på det. Noen tips?😳 Lurer også på om det vil være "frekt" av meg å spørre om å få være ekstra/tilkallingsvakt dersom det trengs og det passer meg?
maronn30 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har på en måte vært I din situasjon hvor jeg fikk en jobb I studietiden, men veldig kort tid etter begynte jeg å grue meg utrolig mye til å gå på jobb hver eneste gang (kundesenter) og slet veldig med å passe inn I arbeidsmiljøet. Jeg bestemte meg for å slutte, hadde så vidt gått 6 mnd I jobben men jeg orket ikke dette lenger. Det gikk ut over studier, og jeg hadde mye mindre overskudd enn vanlig fordi jeg hatet jobben min sånn. Jeg sa jeg ville slutte pga studier, klarte ikke si at det var pga jeg ikke taklet jobben generelt sett da det føltes som et personlig nederlag. Det er HELT innafor å begrunne med at du vil fokusere 100 % på studier! Ingen eier deg! Ikke bry deg om CV hull, hvis en fremtidig jobbintervju spør deg om den får du bare si hva du gjorde, tok opp fag. Men de færreste vil henge seg opp I det. alternativet kan være å skaffe seg en jobb med mindre prosent, jeg selv fant ut at 20 % er den ideelle arbeidsmengden ved siden av studiene for meg. Anonymkode: 92ee9...293 Ja, arbeidsgiver bør vel egentlig ha forståelse for sånt.. Men det jeg sliter mest med, er hvordan jeg skal klare å snakke med sjefen, da jeg nesten får angst bare av å tenke på det. Noen tips?😳Hvordan tok sjefen din det når du sa opp? Lurer også på om det vil være "frekt" av meg å spørre om å få være ekstra/tilkallingsvakt dersom det trengs og det passer meg?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 15 minutter siden, maronn30 skrev: Ja, arbeidsgiver bør vel egentlig ha forståelse for sånt.. Men det jeg sliter mest med, er hvordan jeg skal klare å snakke med sjefen, da jeg nesten får angst bare av å tenke på det. Noen tips?😳 Det skal gjøres skriftlig, så du trenger bare gå inn med en lapp som er utformet slik det står her: https://www.dinside.no/jobb/slik-sier-du-opp-jobben/62357795 Egentlig trenger du ikke gå inn med den eller signere den en gang, det eneste kravet er at det skal være skriftlig så du kan for den saks skyld gjøre det med en SMS. Anonymkode: b28e9...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå