Gå til innhold

Noen med veldig gamle foreldre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to veldig gamle foreldre, begge har passert 80 for lengst, og pr i dag er de relativt spreke for aldrenen. Mine søsken bor langt unna. Problemet er at min far ikke har fått fornyet førerkortet, og min mor har antagligvis ikke førerkort så lenge hun heller. De bor langt unna butikk, og har ikke helse til å gå. 

Dette med kjøring er kanskje ikke den største utfordringen, men mine foreldre har ikke nettbank og vil heller ikke ha det (alt sånnt er skummelt, hvilket jeg kan skjønne) Jeg har hintet litt om at jeg kan bli med og opprette nettbank, og at jeg kan betale regninger for de og hjelpe til på den måten. Jeg kan skjønne at de vil ha kontroll selv, men det er bare snakk om å betale regninger på nettet for de, og å hjelpe til med å opprette avtalegiro på det som er mulig. Hvordan har dere løst sånne problem?

Anonymkode: 108d9...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo snakke med dem og si at du kan sende dem oppdatering på hva som legges inn av regninger og at dette ikke er så skummelt?

Man må fokusere på de positive sidene med nettbank, si at det er noe som også kan frigjøre tid som man kan bruke med familien/barnebarn/e.l. i stedet. Og så går jo utviklingen i retningen av at man i og for seg ikke har så mye valg lenger, antallet fysiske filialer reduseres jo kraftig blant de fleste banker i dag.

Anonymkode: 0a88c...a11

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to veldig gamle foreldre, begge har passert 80 for lengst, og pr i dag er de relativt spreke for aldrenen. Mine søsken bor langt unna. Problemet er at min far ikke har fått fornyet førerkortet, og min mor har antagligvis ikke førerkort så lenge hun heller. De bor langt unna butikk, og har ikke helse til å gå. 

Dette med kjøring er kanskje ikke den største utfordringen, men mine foreldre har ikke nettbank og vil heller ikke ha det (alt sånnt er skummelt, hvilket jeg kan skjønne) Jeg har hintet litt om at jeg kan bli med og opprette nettbank, og at jeg kan betale regninger for de og hjelpe til på den måten. Jeg kan skjønne at de vil ha kontroll selv, men det er bare snakk om å betale regninger på nettet for de, og å hjelpe til med å opprette avtalegiro på det som er mulig. Hvordan har dere løst sånne problem?

Anonymkode: 108d9...81e

Jeg har opprettet nettbank, og så får hun utskrift hver gang det blir gjort en transaksjon, og hun får kontoutskrift hver mnd slik at hun har kontrollen.

Hun kan ikke kjøre, så vi handler for henne hver uke, i tillegg henter vi henne for handling en gang i mnd.

Hun vil ikke bruke kort, så vi tar ut kontanter til henne hver mnd.

Anonymkode: 1d0fa...cd0

Skrevet

Min mor i slutten av 80åra sender inn regninger på papir ennå, tror de har spesialordning for pensjonister i banken hennes. Hun bruker kort når hun handler, da. Ser ikke noen grunn til å styre med nettbank, hun fikser alt selv.

Jeg vet ikke om jeg skjønte hvorfor du absolutt vil at de skal ha nettbank?

Anonymkode: 191f3...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...