My Skrevet 29. november 2004 #1 Del Skrevet 29. november 2004 HEI! Jeg lurte på om det er lov av en butikk å kreve betaling av en vare som må spesialbestilles før varen er kommet. Jeg tenker f.eks på ting som må bestilles med gravering osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 29. november 2004 #2 Del Skrevet 29. november 2004 Ja, jeg vil tro det er lov. Kan ikke tenke meg at det er særlig ulovlig i allefall. For når noe må spesialbestilles (med f.eks gravering), så kan de jo ikke selge samme vare til noen andre dersom den som først bestiller det ombestemmer seg. Så det er vel kanskje en garanti for at vedkommende henter/kjøper varen. Kan jo tenke deg hvor dyrt det ville bli for f.eks gullsmedforretninger dersom mange gikk inn og bestilte gifteringer med gravering, og så kom de ikke og hentet de når de var ferdige, for de i mellomtiden hadde funnet noen andre og finere. Blir raskt dyrt i lengden, ja.... Så jeg tviler på at det er ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 29. november 2004 #3 Del Skrevet 29. november 2004 Så lenge det er en spesialbestilling så kan selger gjøre dette, nettopp som Chiquita beskriver, for at selger ikke skal bli sittende med ting som er "tilpasset" deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå