AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Har noen gode venninner på studiet som jeg er mye sammen med. Føler jeg kan slappe av og være meg selv med dem, og snakke fortrolig. For meg er det veldig positivt fordi jeg lenge har slitt med å åpne meg opp for andre og vise sårbarhet. Føler endelig det går den rette veien og at disse vennskapene er oppbyggende. Så har jeg en annen venninne som ikke går på vårt kull, som er morsom å henge med av og til, men av typen man må ha i små doser fordi hun alltid er så frempå, sær og ganske frekk. Betror meg ikke til henne, føler meg ikke avslappet med henne heller, men det er gøy på fest eller en sjelden gang når jeg har energi nok til å orke all energien hennes. Det begynte med at jeg presenterte henne for én av mine venner. Så begynte hun å ta mye initiativ ovenfor henne og møtes ofte uten at jeg var med. Greit tenkte jeg, det er fint hvis de kommer godt over ens. Men nå begynner det å bli et mønster ut av det, fordi hun har tydeligvis bestemt seg for å bli bestis med alle mine venninner. Hun har opprettet en fellestråd på FB og prøver å ta intiativet til alt mulig. Jeg vil ikke ha henne med, fordi gruppen er ikke den samme med hun der. Jeg kan ihvertfall ikke slappe av og være meg selv, når hun i ett kjør kommer med freidige kommentarer. Føler ikke jeg kan stole på henne eller at hun vil meg det beste, og kan ikke betro meg om sårbare ting heller, for da turer hun bare på med masse insensitive stikkende kommentarer. Folk ler fordi de blir sjokkerte av det hun sier, og fordi hun pakker det inn med masse morsomme kommentarer. Hun er ustoppelig og skal underholde og være midtpunkt hele tiden. Hun har vært veldig veldig vant til å stå i sentrum da hun vokste opp, så det er vel sikkert bare sånn hun er. Bryter inn og skal "ta over" samtaler jeg står i hele tiden - være morsomst, smartest og mest sjarmerende. Vet hun til og med leser bøker om hvordan man skal være sjarmerende og få folk til å gjøre som man vil, og en annen venninne har bemerket at hun virker kalkulerende. Forståelig nok har hun nesten ingen venner selv, fordi hun blir for mye for folk, og for sær rett og slett. Jeg har oppmuntret henne til å bli kjent med folk på sitt eget kull, og om nødvendig legge litt lokk på all energien til å begynne med, men hun finner hele tiden unnskyldninger for å ikke prøve, og sier hun "har venner nok nå" (Ja, MINE venner...). Basert på hvordan hun har vært mot meg et par av de siste gangene hun fikk noen av mine venninner med på å finne på noe, har jeg rett og slett en følelse av at hun ikke liker meg noe særlig, hun bruker meg bare som en å bli kjent med andre gjennom på (og én kommentar var direkte stygg, selv om den var pakket inn i morsomheter så de andre ikke merket det). Greit hvis det er perifere bekjente - jeg inkluderer gjerne, men ikke mine nærmeste. Hvordan håndterer jeg dette best mulig? Hun tar ikke hint, og jeg har mest lyst til å si fra til henne... Anonymkode: 1dd23...570 2
Gjest Trex90 Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 virker som om du ikke liker henne noe særlig . jeg kjenner meg faktisk igjen på denne. men på hennes side. for mye energi og bli slitsom av å til osv . hadde latt vær og være med henne og heller vært med de andre.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, Trex90 skrev: virker som om du ikke liker henne noe særlig . jeg kjenner meg faktisk igjen på denne. men på hennes side. for mye energi og bli slitsom av å til osv . hadde latt vær og være med henne og heller vært med de andre. Det er det jeg prøver nå, men da prøver hun bare mer og mer å pushe på med fellesmeldinger på facebook, og invitere MIN venninnegjeng på alt mulig :/ Anonymkode: 1dd23...570 1
Amantheia Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Viktig å hugse på at du ikkje eig venene dine. Forstår at det kan kjennes som om ho prøver å ta over, og at det ikkje er noko god kjensle, men du bør stole på at venene dine klarer å seie i frå om det vert for mykje for dei. Du kan jo finne på noko med vennegjengen utan denne personen, og dei kan framleis vere ven med ho om dei vil det. Treng ikkje ha nokon innverknad på deg direkte. I verste fall så får du halde fram med å takke nei til planane hennar, og heller vere med når du har energi til det. Eventuelt fortelje ho at ho kan bli litt mykje. 19
Browncoat Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg prøver nå, men da prøver hun bare mer og mer å pushe på med fellesmeldinger på facebook, og invitere MIN venninnegjeng på alt mulig :/ Anonymkode: 1dd23...570 Det du skriver i hovedinnlegget får det til å virke som at resten av vennene dine ikke liker henne noe særlig heller, så det er vel ikke sannsynlig at hun "tar over" vennegjengen din? Ellers, som en annen skriver, så eier du ikke vennene dine og denne nye "vennen" står helt fritt til å ta kontakt med disse. Hvis ingen av dere liker det så er det bare å svare litt uentusiastisk og unnvikende på alle fellesmeldingene så tar hun poenget til slutt. Eller så kan dere være ærlige å si at det blir litt mye, be henne roe ned. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Gir du beskjed når hun er frekk? Skjønner godt at det er vanskelig å slappe av sammen med henne. Anonymkode: 35963...cfe 1
Sensi Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Hvis venninnene dine er nære, kan du ikke snakke med dem? De må jo ikke takke ja til hennes invitasjoner. Mulig dette er stygt og utfrysende, men...
Sensi Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Hvis venninnene dine er nære, kan du ikke snakke med dem? De må jo ikke takke ja til hennes invitasjoner. Mulig dette er stygt og utfrysende, men... 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 På 5.12.2016 den 23.38, Sensi skrev: Hvis venninnene dine er nære, kan du ikke snakke med dem? De må jo ikke takke ja til hennes invitasjoner. Mulig dette er stygt og utfrysende, men... Jeg må nok gjøre det, ja. Nå har det gått så langt som at hun går rundt og sier mindre flatterende ting om meg, til MINE venninner. Selvfølgelig innpakket i "humor". Synes det er helt uakseptabelt og tror hun rett og slett må settes kraftig på plass. Har over lengre tid prøvd å oppmuntre henne til å få egne venner, men tydeligvis ikke vært tydelig nok. Det er ihvertfall aller siste gang jeg presenterer henne for noen, eller inkluderer henne i noe som helst. Synes mer og mer hun begynner å virke som et direkte ufyselig menneske, og skjønner hvorfor andre tok avstand fra henne før jeg ble kjent med henne. Anonymkode: 1dd23...570
chi Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Kan du lage en annen fellesråd på Facebook uten henne? Og si til dine venner, kanskje face to face når du har de på egenhånd at du synes hun er too much og blir litt lei av fremtoningen hennes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå