Gå til innhold

cerazette

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som bruker cerazette p-piller?

Evt. brukere, fikk dere mensen til vanlig tid den første mnd? Man skal jo ta tabl. konstant, uten opphold, så jeg bare lurte på om man får mensen til "vanlig tid". Og hvor lenge varte den blødningen, like lenge som den tidligere har vart eller lenger/kortere? Har jo hørt at man på sikt kan miste den mnd. blødningen når man går på denne pillen.

Et spm. til, har dere vært plaget av mellomblødninger og farget(brun) utflod de 3 første mnd med pillene? Gynokologen min sa at det måtte jeg nesten regne med de 3 første mnd(gikk på Microgynon tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har gått på cerazette tidligere og er gått tilbake til dem igjen, etter å ha prøvd p-ring og p-plaster.

Den første gangen jeg startet på dem, så fikk jeg mensen etter 2 mnd. Da hadde jeg hatt noen småblødninger, som det ikke var nødvendig å bruke bind for. Når jeg først fikk mensen varte den litt lengere enn det den pleier, men gangene jeg fikk den etterpå var normalt igjen. Jeg mistet også menstruasjonen tilslutt, eller rettere sagt det gikk 4 mnd, så byttet jeg til p-plaster og så fikk jeg den.

Nå har jeg startet på den igjen, har enno ikke fått den 1 mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt av gynekologen min å begynne på Cerazette, men det jeg lurer på(pakningsvedlegget var litt forvirrende) er om den faktisk hindrer at eggcellen modner.. for vanlige minipiller gjør jo ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt av gynekologen min å begynne på Cerazette' date=' men det jeg lurer på(pakningsvedlegget var litt forvirrende) er om den faktisk hindrer at eggcellen modner.. for vanlige minipiller gjør jo ikke dette.[/quote']

Jo ,den hindrer eggløsning og gjør cervix-sekretet mindre gjennomtrengelig. kikket nettopp i felleskatalogen om den,på egenskaper.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, takk.. Men tror jeg skal ta en pakke vanlige p-piller først, for jeg tenkte å utsette mensen en turn, og det kan man ikke gjøre med den her etter hva jeg forstod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...