AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er ei 24 år gammel jente som begynte på bachelor i pedagogikk nå i høst. Jeg har slitt med sykdom, og har nå fått innvilget disse 3 årene som arbeidsrettet tiltak fra nav, altså "sponset utdanning". Greia er bare den at jeg interesserer meg noe helt ekstremt for dette, og jeg kjenner jeg vil lære mer, mye mer. Etter mye undersøkelser ser jeg nå at spesialpedagogikk passer meg mye bedre, både med tanke på interesser og fremtidige jobbmuligheter. Burde jeg fullføre dette året på ped, forså søke meg inn neste år på spes.ped og begynne på nytt? Da "får" jeg kun 2 år, og må finansiere det siste året selv, fordi nav kun gir støtte til 3 år. Så, ulempen med å hoppe av og heller begynne på spesped er jo den at utdanningen vil ta lengre tid enn planlagt, og at jeg må finansiere det siste året selv. Er det verdt det, eller burde jeg bare fullføre denne bacheloren jeg har begynt på i pedagogikk? Anonymkode: 702dd...9b6
Neutral90 Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Herlighet, kjenner jeg blir litt provosert. De aller fleste andre tar utdannelse med påfølgende (nødvendig) lån fra lånekassen. Du må velge et yrke som du vil trives og kan stå i i mange år fremover. Om det betyr at du må ta 1 år med lån fra lånekassen så gjør du det, uten tvil. Du er meget heldig som i så fall får to år "gratis" av graden din. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Hei. Vet ikke hvor du går. Første året er det samme for spesped og ped på uio. Neste år gjøres programmene om på på uio hvertfall, så det beste du er å fortsette og så søke på spes.ped til neste år, så får du emnene du har tatt dette året godkjent, og kan fortsette med de som begynte nå i høst Lykke til ! Anonymkode: c5320...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå