AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Leste litt om menn som donerer sperm til barnløse par,, single og lesber osv. Kunne dere som vil ha barn tatt i mot sperm og insiminert selv uten å gå til lege eller bruk av offentlig institusjon osv? Anonymkode: 2e9aa...fde
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Ja, hadde foretrekt det. (Men hadde trengt at han var normalt oppgående, frisk og så ca normal ut..) Anonymkode: b17a2...9a7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hadde foretrekt det. (Men hadde trengt at han var normalt oppgående, frisk og så ca normal ut..) Anonymkode: b17a2...9a7 Ville du da også inngått en privatavtale at donor har intet fremtidig ansvar for barnet økonomisk ellet annet. Dvs også barnebidrag etc. Slik jeg har forstått så må slikt insimineres relativt raskt og ferskt, ville du da reist til f.eks et hotell i nærheten av donor? Anonymkode: 2e9aa...fde
Biloba Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du da også inngått en privatavtale at donor har intet fremtidig ansvar for barnet økonomisk ellet annet. Dvs også barnebidrag etc. Slik jeg har forstått så må slikt insimineres relativt raskt og ferskt, ville du da reist til f.eks et hotell i nærheten av donor? Anonymkode: 2e9aa...fde En slik avtale er ikke juridisk gyldig, dvs begge parter kan endre mening når som helst. Det vil da likevel bli rett til barnebidrag og arv, og donorfar kan kreve samvær eller hovedomsorg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du da også inngått en privatavtale at donor har intet fremtidig ansvar for barnet økonomisk ellet annet. Dvs også barnebidrag etc. Slik jeg har forstått så må slikt insimineres relativt raskt og ferskt, ville du da reist til f.eks et hotell i nærheten av donor? Anonymkode: 2e9aa...fde Ja, selvfølgelig? Tror ikke hotell er praktisk fordi det gjerne må bestilles på forhånd og eggløsning er ikke så forutsigbart. Praktisk sett er det nok bedre at de tar det hjemme hos en av dem og bytter på å bruke badet eller noe. Anonymkode: b17a2...9a7
LittleBabyBlue Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Så ingen helsekontroll, ingen garanti for hvor mange barn det har blitt (spermdonorer i Norge har bare lov til å bli far til 8 barn) og ingen juridiske rettigheter? Det som tilbys er da likestilt med et engangsknull på by'n. Komplett med sykdommene som følger. 1
GammelKaktus Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Nei takk, skal jeg ha et barn til så reiser jeg til Danmark og får det gjort på en skikkelig måte. Å gjøre det uoffisielt høres ut som oppskriften på en katastrofe. Endret 6. desember 2016 av FrøkenMånestråle Skrivefeil 😄 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå