AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Hei! Idag så merker jeg at huden flasset og jeg noe hvitt flass der. Som hvit støv på en måte. Bruker Basiderm, som så å si har ødelagt huden min. Hva kan jeg gjøre nå?? Anonymkode: ea30a...127
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Enten så kan det være at huden din er veldig fuktfattig. Mangler fukt i form av vann. Er huden din fet? Husker ikke hva basiderm er for noe så derfor jeg spør. Om den er det; så gå for oljefri dagkremer, fuktmasker (f.eks dermalogica hydrating masq), en mild peeling uten harde korn som du tar 1 gang i uka. Det kan også dreie seg om seboreisk eksem. Huden danner flass fordi den reagerer på en sopp som alle har naturlig i huden. Helt ufarlig, og veldig vanlig. Man flasser ved nesa, og i øyenbrynene eller bare en av delene. Forskjellen på denne type flass og vanlig fukt-fattig flass er at sistnevnte gir et "dryssende" utseende. Ved førstnevnte tilstand ser det mer ut som det er limt på huden. Om det er dette hjelper det ikke å pøse på fuktmasker o.l da bør man gå til legen og få en krem som heter fungoral på resept. Lykke til!! Anonymkode: dbc69...cfc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enten så kan det være at huden din er veldig fuktfattig. Mangler fukt i form av vann. Er huden din fet? Husker ikke hva basiderm er for noe så derfor jeg spør. Om den er det; så gå for oljefri dagkremer, fuktmasker (f.eks dermalogica hydrating masq), en mild peeling uten harde korn som du tar 1 gang i uka. Det kan også dreie seg om seboreisk eksem. Huden danner flass fordi den reagerer på en sopp som alle har naturlig i huden. Helt ufarlig, og veldig vanlig. Man flasser ved nesa, og i øyenbrynene eller bare en av delene. Forskjellen på denne type flass og vanlig fukt-fattig flass er at sistnevnte gir et "dryssende" utseende. Ved førstnevnte tilstand ser det mer ut som det er limt på huden. Om det er dette hjelper det ikke å pøse på fuktmasker o.l da bør man gå til legen og få en krem som heter fungoral på resept. Lykke til!! Anonymkode: dbc69...cfc Hvordan kan jeg vite om huden min er fet? Når jeg stryker over huden min litt senere på dagen så kjennes den oljete ut. Anonymkode: ea30a...127
ops2 Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg vite om huden min er fet? Når jeg stryker over huden min litt senere på dagen så kjennes den oljete ut. Anonymkode: ea30a...127 I utgangspunktet skal huden din være fet når du beskriver den slik. Men tørr hud kan også produsere for mye fett hvis man vasker med for sterk såpe og ikke bruker noen fuktighetskrem. Basiderm er for fet hud med kviser. Hva er din hudpleierutine i dag? Bruker du bare produkter fra Basiderm, og hva mener du med at Basiderm har ødelagt huden din? Har du sluttet med Basiderm? Hvor har du dette flasset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå