Gå til innhold

Skjoldete kaffemaskin etter bruk av feil vaskemiddel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om jeg valgte riktig kategori nå, men håper likevel at noen her inne kan hjelpe meg. Har nemlig klart å vaske kaffemaskinen min (en Kenwood kMix) med feil type vaskemiddel slik at den nå har fått skjolder. Leste i etterkant at middelet ikke skulle brukes på aluminium som er det maskinen min bl. a. er laget av. Føler meg som verdens største idiot etter dette, men håper virkelig det er noen her inne som har tips til hva jeg kan gjøre for å rette opp feilen. Denne feilen påvirker ikke kaffen, men det ser passe stygt ut. Alle tisp tas imot med stort takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
3 timer siden, maria09 skrev:

Litt usikker på om jeg valgte riktig kategori nå, men håper likevel at noen her inne kan hjelpe meg. Har nemlig klart å vaske kaffemaskinen min (en Kenwood kMix) med feil type vaskemiddel slik at den nå har fått skjolder. Leste i etterkant at middelet ikke skulle brukes på aluminium som er det maskinen min bl. a. er laget av. Føler meg som verdens største idiot etter dette, men håper virkelig det er noen her inne som har tips til hva jeg kan gjøre for å rette opp feilen. Denne feilen påvirker ikke kaffen, men det ser passe stygt ut. Alle tisp tas imot med stort takk! :)

Hvilket vaskemiddel er det du har brukt? Er det snakk om at aluminiumen har fått etseskader? Har du den i blankpolert eller matt aluminium? Hvis det ikke er etseskader, så burde det gå fint med Ajax glass-/speilspray og pusselær (ikke bruk mikrofiber, da riper du opp flaten). Er overflaten i matt, finnes det eget pussemiddel for dette (det samme som man bruker på overflater i børstet metall).

Skrevet

Takk for utfyllende svar! Jeg brukte Jif ovn og grill på aluminiumoverflaten (brukte den før jeg så hva den var ment for). Det er ikke akkurat etseskader, men skjolder i metallet som gjør at det nesten ser litt skitten ut. Er ganske sikker på overflaten er av børstet metall så da skal jeg få sjekket grundig hvilken pussemiddel jeg kan bruke for å fjerne dette :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet
16 minutter siden, maria09 skrev:

Takk for utfyllende svar! Jeg brukte Jif ovn og grill på aluminiumoverflaten (brukte den før jeg så hva den var ment for). Det er ikke akkurat etseskader, men skjolder i metallet som gjør at det nesten ser litt skitten ut. Er ganske sikker på overflaten er av børstet metall så da skal jeg få sjekket grundig hvilken pussemiddel jeg kan bruke for å fjerne dette :)

Bare hyggelig.

Her har du en lenke til en test som er blitt gjort: http://www.dinside.no/bolig/vi-tester-stalvaskemidler/61305218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...