AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Jeg er en 16 år gammel jente og lurer på sånn utifra stereotypier, hvilken etnisitet er det negativt/ positivt at fremmede tror man tilhører? Og nå tenker jeg hovedsakelig på annsiktstrekk- for eksempel så er jo norske jenter kjent for å være veldig pene, så jeg antar at det er et kompliment. Anonymkode: bc4e6...df2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Det kommer an på øynene som ser. Men fra en norsk persons øyne er nok kaukasoidiske trekk det mest tiltrekkende og positivt ladet, altså europeisk, arabiske og sub-indisk. Mest negativt fra en norsk persons øyne er nok mongoloide og australoide trekk, altså asiatiske og aboriginere. Hvis du med etnisk mener fysiske mennesketrekk da. Anonymkode: 3bb86...ed6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Spørs hvem de fremmede er det. Jeg får ofte høre at jeg ser russisk ut, og når det kommer fra russere, er det ment som et stort kompliment. Nordmenn pleier ikke si det, av redsel for å fornærme meg (jeg ser av en eller annen grunn russisk ut, i ansiktstrekk). Så norske stereotypier er annerledes enn andre lands. Ellers så vil jo aldri noen si at jeg eller andre etnisk norske ser for eksempel afroamerikanske eller asiatiske ut, så spørsmålet blir litt rart. Hvilke etnisiteter skulle du gjerne ha lignet på, er det spørsmålet ditt? Anonymkode: bd9a1...220
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på øynene som ser. Men fra en norsk persons øyne er nok kaukasoidiske trekk det mest tiltrekkende og positivt ladet, altså europeisk, arabiske og sub-indisk. Mest negativt fra en norsk persons øyne er nok mongoloide og australoide trekk, altså asiatiske og aboriginere. Hvis du med etnisk mener fysiske mennesketrekk da. Anonymkode: 3bb86...ed6 Mongoloide er ikke en annen etnisitet for nordmenn, men en annen rase. Ts spurte om etnisitet. Dansker, svensker, polakker osv er andre etnisiteter for nordmenn. Anonymkode: 7bd2d...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå