Gå til innhold

Indirekte komplimenter/ fornermelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette er muligens ganske dumt/teit å spørre om, men jeg føler at folk ofte oppfatter meg som sosialt dumt (dette er fordi jeg ofte er litt i min egen verden, også er det ikke alltid folk skjønner at jeg er sarkastisk- så de tror jeg mener de dumme tingene jeg er sarkastisk om!), så jeg føler at folk ofte gir meg fornermelser indirekte, fordi de antageligvis tenker at jeg er for blåst til å skjønne at det er en fornærmelse, men så er det egentlig det at jeg ikke vil si ifra hvis det ikke var ment som en fornermelse alikevel. Så det jeg lurte på er om dere har noen eksempler på indirekte komplimenter (både utseende og personlighetsmessig) og noen indirekte fornærmelser (båd utseendet og personlighetsmessig)?

Anonymkode: 68c4e...bdb

Skrevet

Synes Ikke du skal henge deg opp i dette her. Men husk at hvis noen på en eller annen måte treffer en nerve i deg om noe du føler deg truffet av, så er det kanskje et eller annet du må jobbe med. 

Anonymkode: 2e054...415

• Liker 1
Skrevet

Haha, det er så flaut når man er sarkastisk og folk tror du er seriøs. Eller når man prøver å være morsom sammen med folk som har heeelt annen humor enn en selv. Min strategi etter litt for mye kleinhet i sånne situasjoner er å droppe ironien/sarkasmen, holde morsomhetene på et veldig "lett" eller platt nivå og ofte bare la være å prate så mye inntil vi blir bedre kjent. Da vet jeg om personen kanskje blir fort fornærmet eller krenket, om hen ikke synes det samme som jeg er morsomt og om det i det hele tatt er noen vits i å prate noe særlig med vedkommende. Viktig å kunne være litt alvorlig en gang i blandt, men folk som tar alt bokstavelig og  mener alt skal være veldig seriøst trives jeg ikke så godt med. Evt holder mest mulig munn  når vi omgås.

• Liker 4
Skrevet

Av og til er det som om folk flest har asperger. De forstår ikke ironi/ sarkasme

Anonymkode: a042d...fb4

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, CoolSistah skrev:

Haha, det er så flaut når man er sarkastisk og folk tror du er seriøs. Eller når man prøver å være morsom sammen med folk som har heeelt annen humor enn en selv. Min strategi etter litt for mye kleinhet i sånne situasjoner er å droppe ironien/sarkasmen, holde morsomhetene på et veldig "lett" eller platt nivå og ofte bare la være å prate så mye inntil vi blir bedre kjent. Da vet jeg om personen kanskje blir fort fornærmet eller krenket, om hen ikke synes det samme som jeg er morsomt og om det i det hele tatt er noen vits i å prate noe særlig med vedkommende. Viktig å kunne være litt alvorlig en gang i blandt, men folk som tar alt bokstavelig og  mener alt skal være veldig seriøst trives jeg ikke så godt med. Evt holder mest mulig munn  når vi omgås.

Det verste er at disse folkene (som ikke skjønner sarkasmen/ironien min) er tilsynelatende intelligente folk også

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at disse folkene (som ikke skjønner sarkasmen/ironien min) er tilsynelatende intelligente folk også

Uff:fnise: Jeg  er faktisk helt motsatt, jeg  tror folk er ironiske mye oftere enn det de faktisk er, og reagerer ofte passende til dét. Så viser det seg at de er helt seriøse, og de lurer på hvorfor jeg ler :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...