AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Har en "diskusjon" med min venninne om det er ok å redigere bilder man skal bruke som profilbilde på for eksempel facebook. Jeg tok et bilde av venninnen min som hun likte ved første øyekast og ville ha som nytt profilbilde, men da jeg sendte henne det og hun zoomet inn ombestemte hun seg på grunn av noen få kviser og annet småtteri, hvorpå jeg sa at det kan hun enkelt redigere bort. Hun er ikke enig og synes det er teit. Hva tenker dere? Nå mener jeg kun lett redigering som å fjerne et par kviser eller jevne ut blåtoner under øynene Anonymkode: 22f12...dad
vscare Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Sånne ting synes jeg det er helt greit å redigere, for det er jo uansett forbigående aspekter ved utseendet; en kvise er jo stort sett bare på ansiktet ditt i en ukes tid og ikke en del av hvordan du faktisk ser ut. Da synes jeg det blir litt merkeligere sånn som mange holder på med å redigere på seg latterlig glatt hud, smalere nese, større øyne, mer fyldige lepper, osv., altså å forandre på ansiktstrekkene slik at personen på bildet ikke ser ut som den virkelige personen Men hver sin smak! 4
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Gjør ingen ting. Trikset er å være selektiv. Man kan fjerne/glatte ut småting men ikke gjøre seg selv ugjenkjennelig. Syns facetune er bra. Å fjerne en kvise er da ingen stor sak.
Gjest The damned Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Småting er greit. Større ting ikke greit. I tillegg er jo mange så ræva til å redigere at det bare ser latterlig ut. Mange merkelige overganger og unaturlige effekter der ute.
Gjest Raindrops Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Nesj, det er vel innafor å fjerne noen kviser. Men med en gang det er tydelig at et bilde er redigert så synes jeg det blir litt flaut, iallefall om man er over 16. Jeg liker foreksempel bedre bilder med faktiske hudtoner, enn bilder der ansiktet ser ut som det har blitt malt med én farge.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 På facebook kan man gjøre som man vil. På datingprofiler bør man ikke redigere. Anonymkode: b7b6b...60b
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, The damned skrev: Småting er greit. Større ting ikke greit. I tillegg er jo mange så ræva til å redigere at det bare ser latterlig ut. Mange merkelige overganger og unaturlige effekter der ute. THIS.. har sett flere som har redigert profilbildet sitt og det er ofte sinnsykt obvious, og ser dermed latterlig dumt ut.. hva er det med folk idag som tror at de må reklamere og markedsføre segselv som superstjerner? Du har ei kvise lissm, who gives a shit?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Jeg syns det er sært. Bidrar til utseendefokusering Anonymkode: 09f30...44b 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er helt SYKT ufotogen, sånn at folk alltid kommenterer det. Så jeg redigerer alle bildene kraftig, men etter all redigering er ferdig ser det ut som slik jeg ser ut i virkeligheten. Selv min veldig ærlige storebror sier at jeg ikke ser ut som meg selv før jeg har jobbet 20 min med et bilde Sukk, jeg misunner de fotogene Anonymkode: 513a0...826
Gjest Mihva Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Smink deg pent og ta bilde fra en fin vinkel med bra lys så slipper du å redigere noe som helst.
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt SYKT ufotogen, sånn at folk alltid kommenterer det. Så jeg redigerer alle bildene kraftig, men etter all redigering er ferdig ser det ut som slik jeg ser ut i virkeligheten. Selv min veldig ærlige storebror sier at jeg ikke ser ut som meg selv før jeg har jobbet 20 min med et bilde Sukk, jeg misunner de fotogene Anonymkode: 513a0...826 Hvordan kan man se mer fotogen ut etter at de er retusjert? Enten er man fotogen eller så er man det ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #12 Skrevet 6. desember 2016 3 timer siden, Boomonster skrev: Hvordan kan man se mer fotogen ut etter at de er retusjert? Enten er man fotogen eller så er man det ikke. Sa ikke at jeg ser mer fotogen ut, men jeg ser norma ut i hvertfall. Et eksempel er at jeg har en liten og søt nese som blir stor og rund på bilder. Blir mye "mobbet" for dette og kjæresten lurer på hvor poteten er i virkeligheten. Så jeg gjør alltid nesa litt mindre på bilder, slik at den ser ut som den gjør i virkeligheten. Anonymkode: 513a0...826 3
Diamant Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 På 4.12.2016 den 23.27, vscare skrev: Da synes jeg det blir litt merkeligere sånn som mange holder på med å redigere på seg latterlig glatt hud. Haha, ja ikke sant? Ser mange på Facebook som ser ut som voksdukker på profilbildene sine. Det verste er at når de får likes og positive komplimeneter, så er det bare "Tusen takk" osv. Alle må da se at dette er fake
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 bare man ligner på seg selv 😁 Søstern har et deiebilde på fb redigert til tusen. Men tør ikke møte folk offentlig så de ser at hun veier 90 og og har rynker og kviser 😃 Noen som har testet appen Instabeauty? Der blir selv jeg modell. Der kan du bi smalere og brunere. Du kan sminke deg prift. Legge til laaaaange vipper osv Anonymkode: 91ed3...1ab
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: bare man ligner på seg selv 😁 Søstern har et deiebilde på fb redigert til tusen. Men tør ikke møte folk offentlig så de ser at hun veier 90 og og har rynker og kviser 😃 Noen som har testet appen Instabeauty? Der blir selv jeg modell. Der kan du bi smalere og brunere. Du kan sminke deg prift. Legge til laaaaange vipper osv Anonymkode: 91ed3...1ab Du høres veldig hyggelig ut Anonymkode: 85831...a63 1
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Sa ikke at jeg ser mer fotogen ut, men jeg ser norma ut i hvertfall. Et eksempel er at jeg har en liten og søt nese som blir stor og rund på bilder. Blir mye "mobbet" for dette og kjæresten lurer på hvor poteten er i virkeligheten. Så jeg gjør alltid nesa litt mindre på bilder, slik at den ser ut som den gjør i virkeligheten. Anonymkode: 513a0...826 Jeg har det problemet når jeg tar selfies, fordi kameraet er for nærme nesa. Går greit på avstand. Hvilken app bruker du til dette?
Honey Dew Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 Visst kan du det. Det finnes ingen lov mot det
chouette Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 (endret) Jeg har vel falt for fristelsen og redigert nesen bittelitt smalere Men bare en gang. Samt latt Beautyplus og Instabeauty sminke meg litt ekstra solbrun. Ellers er det bare kviser og mørke ringer som har fått unngjelde. Endret 6. desember 2016 av toothfairy
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 På 4.12.2016 den 22.22, AnonymBruker skrev: Har en "diskusjon" med min venninne om det er ok å redigere bilder man skal bruke som profilbilde på for eksempel facebook. Jeg tok et bilde av venninnen min som hun likte ved første øyekast og ville ha som nytt profilbilde, men da jeg sendte henne det og hun zoomet inn ombestemte hun seg på grunn av noen få kviser og annet småtteri, hvorpå jeg sa at det kan hun enkelt redigere bort. Hun er ikke enig og synes det er teit. Hva tenker dere? Nå mener jeg kun lett redigering som å fjerne et par kviser eller jevne ut blåtoner under øynene Anonymkode: 22f12...dad Det finnes ikke noen regler om det der. Bilder av deg selv antar jeg du får gjøre som du vil med. Anonymkode: 6d5f4...cd9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #20 Skrevet 7. desember 2016 4 timer siden, Boomonster skrev: Jeg har det problemet når jeg tar selfies, fordi kameraet er for nærme nesa. Går greit på avstand. Hvilken app bruker du til dette? Ingen app, bruker enkel photoshop Anonymkode: 513a0...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå