Gå til innhold

Klage på naboer i borettslag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor å klage på naboer som bruker tørketrommel etter midnatt? Kan jeg sende sen klage til kontoret? 

Hilsen en sliten student som ikke får sove om natt

Anonymkode: 46dd4...b64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskemaskiner og andre større maskiner skal være ferdige når stilletiden er der. Om noen går 10 - 15 minutter over så bryr ingen seg. Men går det langt over midnatt så er det klage til styret om du ikke får sove av bråk. 

Anonymkode: d7b82...db0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min støvsuger f.eks. akkurat nå. Det er irriterende, og jeg vurderer å sende styret en klage i morgen.

Anonymkode: 8ef40...4b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt innafor å klage på det. Støvsuging er jo ekstremt bråkete. Men bare av nysgjerrighet, hva tenker dere om gulvvask i "stilletiden"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! I dag begynte tørketrommelen å gå igjen før 6.30 😩 Sender en klage. 

Anonymkode: 46dd4...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare ringe på hos naboen; "hei, det er veldig lytt her så jeg hører tørketrommelen deres veldig godt og får ikke sove når den er på.."

Kan det være så enkelt som at de tror den ikke høres? Det er stor forskjell på hvor lytt det er i ulike borettslag og blokker

Anonymkode: de73c...35f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å skrive til styret og klage. Det skal være stille  fra kl 23 - 7 og ingen bruk av støyende maskiner i dette tidsrommet. 

Anonymkode: 2b015...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hang rett og slett en lapp på felles tavle i gangen der jeg informerte om at vaskemaskin høres svært godt i etasjen under, og om de kunne la være å vaske på natten. Har ikke hatt noen problemer etter det. 

Anonymkode: e68bb...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare ringe på hos naboen; "hei, det er veldig lytt her så jeg hører tørketrommelen deres veldig godt og får ikke sove når den er på.."

Kan det være så enkelt som at de tror den ikke høres? Det er stor forskjell på hvor lytt det er i ulike borettslag og blokker

Anonymkode: de73c...35f

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prat med naboen. 

Anonymkode: c0837...b65

De fleste vet og de fleste styrer ønsker at denne typen saker taes gjennom styret foordi det å prate med naboen kan utløse konflikter man ikke ønsker. 

Husordensregler er der for å følges. Ikke alle forstår hva det innebærer å bo i blokk og å ta hensyn til andre, særlig om natten. Noe tråder i massevis på forumet viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vet og de fleste styrer ønsker at denne typen saker taes gjennom styret foordi det å prate med naboen kan utløse konflikter man ikke ønsker. 

Husordensregler er der for å følges. Ikke alle forstår hva det innebærer å bo i blokk og å ta hensyn til andre, særlig om natten. Noe tråder i massevis på forumet viser. 

Dummeste jeg har hørt. Man snakker med naboen før man går via styret. 

Anonymkode: 2b54b...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt. Man snakker med naboen før man går via styret. 

Anonymkode: 2b54b...0a8

Dette! Hva slags samfunn er vi i ferd med å bli når ikke man kan ta opp helt hverdagslige problemer med naboer? 

Anonymkode: 08e44...480

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hang rett og slett en lapp på felles tavle i gangen der jeg informerte om at vaskemaskin høres svært godt i etasjen under, og om de kunne la være å vaske på natten. Har ikke hatt noen problemer etter det. 

Anonymkode: e68bb...53e

Det gjorde jeg også siden jeg ikke visste hvilken leilighet det var, funket fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...