AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hvis man våkner til at en kvinne ligger og runker deg, er dette da voldtekt? Eller er man medskyldig siden man har ereksjon? Anonymkode: 56c7a...42b 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Dette er et overgrep. Anonymkode: b394a...4db 19
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Anmeld henne for de psykiske skadene dette har påført deg. Dette er noe du må leve med livet ut Anonymkode: 77ed3...000 8
FluffyJuggernaut Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 (endret) Det er ett seksuelt overgrep. Og man er ikke medskyldig om man får en ereksjon. Det er en helt normal fysiologisk respons selv om man ikke har lyst. Det er voldtektsofre som han bli våt eller få ereksjon under overgrepet. Man kan også få orgasme under seksuelle overgrep eller voldtekt. Det betyr ikke at man ønsket det, det er bare kroppen som reagerer på stimulerering, og det fører dessverre ofte til større skam hos ofret. Men seksuelle overgrep og voldtekt er bestandig overgriper sin skyld. Endret 5. desember 2016 av Elliespelli 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Den reddet dagen min😂 Anonymkode: edb96...524 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Ja, du har blitt voldtatt om dette har skjedd ved deg da du ikke har mulighet til å gi samtykke når du sover. Håper du anmelder denne voldtektskvinnen og får henne straffet! Anonymkode: cdd72...c79 4
Inwe Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Det er overgrep om dere ikke har snakket om det på forhånd. Jeg og samboeren hadde tidlig en samtale om dette var greit og vi begge liker å bli vekt på den måten så her i huset er det ikke sett på som overgrep. 6
Ulla Ullsokk Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Det kommer vel an på forholdene. Min mann ønsker det! Men hvis en fremmed gjør det uten å vite om det er greit, er det et overgrep. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Dette skal ikke bagatelliseres. Svart på hvitt er dette et overgrep. Om du er usikker - så er det et overgrep. Ingen diskusjon. Men om du likte det, er det også innafor å føle på at du synes dette var spennende. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Om dette er en kjent og fast partner kan det være en god idé å snakke om det. Kommunikasjon er alltid viktig når det omhandler gråsoner som dette. Anonymkode: 659e4...936 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Det er et overgrep, men kan hende at noen jenter tror at det er greit selv om det ikke har blitt snakka om. Altså er ikke sikkert det er vondt ment, men om du ikke syntes det er ok, så er det heller ikke det. Anonymkode: ae347...992
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Det er et overgrep. Juridisk tror jeg ikke det går under definisjonen voldtekt. Det eneste som eventuelt hadde gjort dette ok var om det var snakket om på forhånd. En ereksjon er ikke samtykke, på lik linje som at det å bli våt ikke er samtykke for en kvinne. Sovende mennesker skal få sove i fred uten frykt for å bli tatt på med mindre noe annet er tydelig avtalt mellom begge parter, -ereksjon eller ei. Elliespelli synes jeg forklarte det best. Dette er en straffbar handling. Anonymkode: fab19...ce3 1
funginger Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Her mener jeg seksualopplæringen svikter. Det blir ikke god nok forklart at menn ikke nødvendigvis er kåte bare fordi penis er erigert. 7
draug 75 Skrevet 5. desember 2016 #13 Skrevet 5. desember 2016 Hvem er det? Er det en fremmed som fingrer eller runker deg på en benk i parken der du har sovnet? (Ja) Har noen brutt seg inn hos deg og lagt seg i senga di og begynt å forsyne seg? (Ja) Er det ONS-en som ikke har skjønt at festen er over? (Njæi... Ikke sikkert, men ofte ikke verd å ta sjansen) Er det kjærseten/ samboeren/ ektemaken? (Neppe, men for noen vil det være slik) Jeg har sjøl blitt runket vårken. Det var utelukkende en positiv opplevelse - men det var fordi jeg var så heldig at det var ei jeg ble sammen med på den tida. Og hun var virkelig god. Men la oss si i en annen situasjon, med none andre, så er det ikke sikkert jeg hadde syntes det like vakkert. Det er tross alt oppfyllt, når personen sover, at man er forsvarsløs. 5
aiba Skrevet 5. desember 2016 #14 Skrevet 5. desember 2016 Ja, det mener jeg er voldtekt så fremt dere ikke er i et forhold og det er enighet om at det er greit. har selv våknet av at en gutt puler meg mens jeg sover, 'men ble ikke traumatisert av den grunn da. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #15 Skrevet 5. desember 2016 Nei det er ikke voldtekt. Anonymkode: c4829...29c
Dr. A. Kula Skrevet 5. desember 2016 #16 Skrevet 5. desember 2016 Hvorfor gidder aldri noen å faktisk sjekke lovens ordlyd, fremfor å synse i øst og vest. Og hvorfor er et spørsmål om voldtekt på sexualforumet og ikke på Jus? https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§291 Sitat § 291. Voldtekt Med fengsel inntil 10 år straffes den som a)skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b)har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c)ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§297 Sitat § 297. Seksuell handling uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det. 2
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 5. desember 2016 #17 Skrevet 5. desember 2016 (endret) I følge den politisk korrekte krenkelseskulturen er det voldtekt. Ikke fordi den politisk korrekte krenkelseskulturen har så mye til overs for menn, men fordi man ellers støter på et forklaringsproblem her, ettersom det politisk korrekte tar utgangspunkt i at menn og kvinner er like. Men i virkeligheten er det ikke voldtekt, og det å kalle det voldtekt er å trivialisere ekte voldtekt. Endret 5. desember 2016 av AnonymBrunkrem
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #18 Skrevet 5. desember 2016 Overgrep tenker jeg, ikke voldtekt. Om hun hadde penetrert deg i rumpa med noe så hadde det vert voldtekt. Anonymkode: ae347...992 3
vscare Skrevet 5. desember 2016 #19 Skrevet 5. desember 2016 Voldtekt defineres som seksuell omgang uten samtykke, så ja, dette er å regne som en voldtekt. Man kan ikke gi samtykke når man sover og det var tilsynelatende ikke noen avtale mellom TS og denne jenta om at sånt var greit heller. Og nei, bare fordi han hadde en ereksjon, er det IKKE det samme som at han samtykket. Herregud. 4
Gjest Axl Rose Skrevet 5. desember 2016 #20 Skrevet 5. desember 2016 Det er så klart overgrep hvis det ikke er noe dere har planlagt. Jeg og knullevenninnene har planlagt at vi kan vekke hverandre på en god måte Det er greit og deilig. Men har opplevd ei fremmed ons som red meg så jeg våknet og ikke klarte å gjøre noe for jeg var litt "borte". Det var ikke greit. For vi planla ikke noe sånt før vi la oss. Ingen skal forsyne seg av kroppen din uten det er planlagt. UANSETT kjønn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå