Gå til innhold

masteravhandling og overlevelsesteknikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg går første året på master. Jeg lurer på.. jeghar lest at mange står skikkelig fast og sliter i uker og måneder. Lurer på noentips for å få prosessen til å flyte? Tenkte å sitte vanlig arbeidstid mandag til fredag. Vil gjerne ha godetips til hvordan det skal bli ok fremdrift og et godtresultat.  Hvor mange sider produserte du i uka?  Du som har skrevet avhandling

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, hobbykokken skrev:

Hei! 

Jeg går første året på master. Jeg lurer på.. jeghar lest at mange står skikkelig fast og sliter i uker og måneder. Lurer på noentips for å få prosessen til å flyte? Tenkte å sitte vanlig arbeidstid mandag til fredag. Vil gjerne ha godetips til hvordan det skal bli ok fremdrift og et godtresultat.  Hvor mange sider produserte du i uka?  Du som har skrevet avhandling

Lag deg en tidsplan, uke for uke, med milepæler. Ikke antall sider per uke! Mange av sidene vil komme på plass på slutten.

Legg inn en buffer i tidsplanen.

Avklar med veileder.

Ha klar problemstilling. 

Litteratur og metode kan du skrive underveis. Resultater etterhvert som de blir klare. Lag et dokument med linker til sentrale artikler etc, lim inn etterhvert når du leser deg opp. Om det så bare er noen løsrevne setninger her og der er det et godt utgangspunkt når du begynner å skrive.

Rød tråd! Vær sikker på at du svarer på alle forskningsspørsmålene dine! 

Anonymkode: 19a65...ad5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag deg en tidsplan, uke for uke, med milepæler. Ikke antall sider per uke! Mange av sidene vil komme på plass på slutten.

Legg inn en buffer i tidsplanen.

Avklar med veileder.

Ha klar problemstilling. 

Litteratur og metode kan du skrive underveis. Resultater etterhvert som de blir klare. Lag et dokument med linker til sentrale artikler etc, lim inn etterhvert når du leser deg opp. Om det så bare er noen løsrevne setninger her og der er det et godt utgangspunkt når du begynner å skrive.

Rød tråd! Vær sikker på at du svarer på alle forskningsspørsmålene dine! 

Anonymkode: 19a65...ad5

Takk for fine råd. Lurer på hvor mange timer om dagen mandag -fredag det er vanlig å sitte med avhandlingen å jobbe? 

Skrevet

Hvilket fagområde tar du master i?

Anonymkode: c99c8...f88

Skrevet

Sosialfag 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fagområde tar du master i?

Anonymkode: c99c8...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...