AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hei! Jeg går fortiden på BI (3.året) og har dessverre slitt med mye sykdom dette semesteret, noe som har resultert i at jeg ikke kommer til å få de karakterene jeg ønsker. Har i dag et snitt på 4,13. Jeg ønsker å søke med videre til NHH på master, men er redd jeg ikke kommer inn nå.. Er det noen som har erfaring med å ta et "friår" etter bachelor for å forbedre karakterer? Er dette i det hele tatt mulig, eller er det sånn at når man tar en bachelor så er denne "endelig". Vil sååå gjerne komme inn på NHH, og det er så surt å akkurat ikke komme inn. Dette opplevde jeg når jeg søkte fra VGS, var på 5 plass på venteliste på NHH. Men kom ikke inn.. Så da ble det BI. Håper noen vet noe om dette her (skal selvfølgelig booke med en veiledningstime ved BI) Anonymkode: 56fcc...d2d
Bondenisse Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Med 4,13 regner jeg du mener B? I det offentlige NTNU er det mulig og ta opp igjen, og den beste karakteren blir stående. Hvordan det er på BI vet jeg ikke, og om du isåfall må betale det året selv (ingen lånekasse)?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Samme situasjon her, og de sa jeg må ta kontakt med studieadministrasjonen i så fall. Jeg har uansett et par fag jeg må ta neste semester, så da kan jeg forbedre i samme slengen. Om det er mulig dersom du blir ferdig nå, må du spørre om. Jeg antar for noen fag, andre ikke. Eller så kan du jo stryke på en eksamen, så du uansett må fortsette Anonymkode: 95db5...619
jaro Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Er det så stor forskjell på BI og høyskole? Jeg kan ta hvilke fag jeg vil, når jeg vil, 3 ganger... Hvis det skulle være et problem så anbefaler jeg uansett å ta de fagene på en høyskole (du kommer inn på det snittet der), det er jo også så å si gratis.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 4 minutter siden, jaro skrev: Er det så stor forskjell på BI og høyskole? Jeg kan ta hvilke fag jeg vil, når jeg vil, 3 ganger... Hvis det skulle være et problem så anbefaler jeg uansett å ta de fagene på en høyskole (du kommer inn på det snittet der), det er jo også så å si gratis. Kan man enkelt "innlemme" disse i graden? Anonymkode: 95db5...619
derie Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 På BI kan vi ta eksamen tre ganger i et fag. Men det jeg er usikker på er om det er innenfor de tre årene man går bachelor eller om det er mulig å forbedre vitnemålet etter endt bachelor! Skal snakke med studieveileder på skolen i morgen
jaro Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man enkelt "innlemme" disse i graden? Anonymkode: 95db5...619 Sånn jeg har forstått det så er det antall studiepoeng som teller, så hvis man har 180 stp i relevante fag så har man en bachelor i økonomi Jeg må ta visse fag (ingen valgfrie) og oppnå minst karakter C i flere av dem for å bachelor i revisjon og regnskap, hvis ikke jeg gjør det. men har nok stp får jeg bachelor i økonomi og administrasjon. Om du ikke får skrevet ut et slags diplom fra én utdanningsinstitusjon fordi du har tatt fag forskjellige steder, vil du jo likevel ha bevis på hva du har oppnådd. Kanskje du blir mest klok hvis du snakker med NHH om hva de krever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå