Gå til innhold

Vegetarisk ostetyper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken oster er vegatarvennlig?Altså som ikke innholder animalsk løpe. Tenker på på harde og smøreoster. Vet at tine gulost er utelukket og at synnøve finden er trygg,men det finnes jo utallige andre oster der ute. Tar også i mot tips om svenske oster :)

På forhånd takk

Anonymkode: f5580...6bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra initiativ. Du kan alltids gå for veganske oster, de er å få kjøpt på alle helsekostbutikker for tiden. Der er både vanlig gulost og parmesan, etc. Hvis ikke så stod dette på melk.no:

All ost fra Synnøve Finden er fremstilt ved bruk av løpe hvor enzymene kymosin blir utvunnet fra soppen Aspergillus niger. Disse produktene er merket med vegetabilsk løpe. Denne løpen er sertifisert for Kosher, Halal og vegetarianere. 

Noen få ostetyper produseres uten bruk av løpe. Dette gjelder: kremoster, TINE Gamalost og TINE Pultost.

Anonymkode: 1c940...3c4

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra initiativ. Du kan alltids gå for veganske oster, de er å få kjøpt på alle helsekostbutikker for tiden. Der er både vanlig gulost og parmesan, etc. Hvis ikke så stod dette på melk.no:

All ost fra Synnøve Finden er fremstilt ved bruk av løpe hvor enzymene kymosin blir utvunnet fra soppen Aspergillus niger. Disse produktene er merket med vegetabilsk løpe. Denne løpen er sertifisert for Kosher, Halal og vegetarianere. 

Noen få ostetyper produseres uten bruk av løpe. Dette gjelder: kremoster, TINE Gamalost og TINE Pultost.

Anonymkode: 1c940...3c4

Det er en mulighet,men de koster litt mer :) Nå er planen på sikt og gå fullstendig over til vegansk,men jeg starter nå som pescetarianer, før jeg tar skrittet videre til full veggis så så til slutt veganer.  Nå spiser jeg forsåvidt ikke kjøttprodukter,men har spist ost med løpe og det føles feil med tanke på  at det er animalsk løpe

Anonymkode: f5580...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...