Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om denne utdanningen lønner seg.

Kommer ikke inn på sykepleien lenger pga snitt, kom inn som førstegangssøker for noen år siden men sluttet. 

Noen år senere nå er jeg mer interessert i den type arbeid igjen, jobber som ringehjelp på omsorgsbolig i disse dager. Men jeg kunne tenkt meg mer kompetanse, at det ble lettere å søke fast stilling, og mer lønn (får 138kr timen nå, privat bedrift).

Tenker uansett at jeg bare vil ha en utdanning å falle tilbake på senere i livet, dersom jeg finner noe annet jeg vil studere senere men ombestemmer meg igjen. Står litt mellom dette og spesialpedagog/sosialpedagog (steinervarianten).

Lønner det seg å bruke noen år på å bli helsefagarbeider eller burde jeg droppe det og heller jobbe ufaglært og satse på høyere utdanning senere? :opplyser: (hvis jeg noensinne tar høyere utdanning senere, har gitt litt opp å finne noe).

Og forresten noen som vet hvordan det fungerer som lærling i helsefagarbeiderstillingen, får man lærlinglønn ala det frisører får? er det til å overleve på? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine venner som er helsefagarbeidere sliter dessverre med å få nok jobb :( Den ene jobber nå i butikk og en annen tar påbygg for å bli sykepleier. De fikk bare 10% stilling. Kommer nok sikkert veldig an på hvor du bor, dette var på landet :) 

Anonymkode: d4e2d...72c

Skrevet

Utdannelse og lærdom er aldri bortkastet. Har du studiekompetanse så ville jeg heller satset på Vernepleien. 

Anonymkode: 80107...f73

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt helsefagarbeider men helt ærlig så synes jeg det er bortkastet. Det jeg lærte er slikt du fint kan tenke deg til eller lese deg til selv om du er helt gjennomsnittlig intelligent. Når det gjelder de ekstra kronene så kommer de selvsagt godt med, men hadde jeg vært deg ville jeg fortsatt som assistent og tatt en Bachelorgrad. Bedre å lide litt noen få år for så å gjøre et realt lønnshopp når du er ferdig. 

Anonymkode: 16dbb...fb1

Skrevet

Det lønner seg ikke å bli helsefagarbeider. Vanskelig å få 100 % stilling, og pga. alt du ikke kan gjøre blir du forbigått av de som har høyere utdanning. Du kan jo ta opp fag hvis du sliter med snittet? Og i tillegg til sykepleier finnes jo vernepleier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...