AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 ? eller blir vi ræv.kjørt som vanlig? Anonymkode: 25c98...51e 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Enslige minstepensjonister får mer, ellers tror jeg ikke det er noe. Anonymkode: affda...5ac
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Enslige minstepensjonister får 4000 mer i året. Anonymkode: 29e81...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 10
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 Hvor mange unge uføre har vi? Anonymkode: 77303...484 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Hva forventer du, fra den blå regjeringen der arbeidslinjen og hver og en sin egen lykkesmed er prinsippet? Anonymkode: e5fcd...988 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 Takk for at du jobber slik at jeg kan få trygda mi. Anonymkode: 29e81...6a8 11
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 14.000 uføre under 30 år, av 5.000.000 innbyggere. Det er veldig mye? Anonymkode: 57e0a...2f6 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Hva med oss over 30 år som har hull i CV'en. NAV tall sier 15% arbeidsledighet blandt menn i 34 årene, og svartetallene er enda høyere. Det sier litt om at her må jo noe gjøres! Jeg er en av de som bare venter på å få en sjanse til å gi jernet, men jeg blir aldri prioritert, og om jeg gjør så blir jeg utnyttet, Anonymkode: 3684d...572 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 14.000 uføre under 30 år, av 5.000.000 innbyggere. Det er veldig mye? Anonymkode: 57e0a...2f6 Og over halvparten er funksjonshemmede /har alvorlige lidelser. Anonymkode: e4619...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 Rævkjørt? Staten betaler for at du har tak over hodet og mat i magen uten at du bidrar med noe som helst i samfunnet. Hvis det er så grusomt i Norge kan du jo reise til et annet land der alt er så mye bedre. Litt vanskelig sier du? Ja for de fleste steder i verden får ikke folk penger for å sitte i godstolen og klø seg i angsten, det er det bare dumsnille norge as som gjør. Anonymkode: a19e2...6d7 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rævkjørt? Staten betaler for at du har tak over hodet og mat i magen uten at du bidrar med noe som helst i samfunnet. Hvis det er så grusomt i Norge kan du jo reise til et annet land der alt er så mye bedre. Litt vanskelig sier du? Ja for de fleste steder i verden får ikke folk penger for å sitte i godstolen og klø seg i angsten, det er det bare dumsnille norge as som gjør. Anonymkode: a19e2...6d7 noen av oss bidrar ved å være unike Anonymkode: 77303...484
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 30-40000 i mnd? Jeg er ufør, og kjenner mange andre som også er det, og jeg kjenner ingen som får så mye. Get your facts right. Jeg ønsker forøvrig ikke mer enn det jeg får da, bare så det er sagt. Så lenge ikke summen går ned, så er det greit for meg. For ja, det skal lønne seg å jobbe, og i mitt tilfelle er det en motivasjon for å jobbe med meg selv slik at jeg en dag forhåpentligvis kommer meg ut i jobb igjen. Det er kjipt å leve på lite penger, men sånn er det akkurat nå. Anonymkode: fb788...d04 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 30-40.000kr utbetalt i mnd får jeg ikke når jeg er i full jobb som utdannet lærer en gang! Månedslønna mi lå på ca 24.000kr etter skatt. Jeg har utdanning, har stått på for det, fikk fast jobb og jobbet så godt jeg kunne i fjor høst for å bevise at jeg fortjente denne faste stillingen, til tross for helseutfordringer. Så, boom, det gikk ikke mer, vært i skytteltrafikk mellom sykehus i hele landet siste året, operert i narkose 4 ganger og flere operasjoner venter det neste året.. når disse er unnagjort er det ikke garantert at jeg noen gang blir 100%arbeidsfør igjen likevel, siden det viser seg at jeg har et medfødt syndrom som først ble tydelig og diagnostisert i voksen alder. Jeg er midt i 20-åra, ønsker for alt i verden å leve et normalt liv, akkurat nå er det vanskelig ettersom jeg måtte over på arbeidsavklaringspenger nylig.. ettersom jeg har studert og ikke hatt full lønn i 2015, får jeg minsteutbetaling. Jobber noen få prosent i tillegg, og ønsker å øke for å kunne tjene mer, siden "det skal lønne seg å jobbe". Men arbeidsgivere og helsepersonell stiller seg ikke direkte positive til det, da de mener jeg vil presse meg for mye.. med 10-12.000 utbetalt i måneden er jeg definitivt motivert til å "presse meg", men er det bra på lang sikt, spør man vel seg.. merker jo at jeg antagelig kjører meg litt hardt ettersom merkelige kroppslige symptomer har oppstått i løpet av høsten, som tyder på svekket immunforsvar i tillegg... Søker det som er av støtteordninger, ikke fått svar på noe enda.. NAV skrev noe om at jeg jo oppfyller kravene for ung-ufør tillegg mens jeg er på AAP, men at den saken ikke er behandlet enda. Ville vel bare si at det å ta seg en skikkelig utdanning ikke er noen garanti for at man ikke blir ung ufør, eller at det gir noen garanti for at man får mer utbetalt..! Anonymkode: ba279...03a 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 Like mye? Jeg er 100% ufør. Jeg har utbetalt 14-15000 i mnd. Og hvorfor tror du uføre ikke er utdannet? Mange av oss er jo ikke født ufør.. Anonymkode: e2040...713 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 Man blir da ikke ufør av å være gravid eller nyoperert. Her er det en tydelig kunnskapsmangel. Anonymkode: 39775...426 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Ser at støtten til studenter skal øke, og det er fint at de som utretter noe i livet får det litt lettere. Det er ikke enkelt å være student idag. Anonymkode: db26c...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det. Hvorfor skal uføre ha like mye som en som tar utdanning og jobber fullt? Skal de gå hjemme med 30-40000 mnd uten å gjøre noe?? Nei steng igjen pengesekken. Det skal lønne seg å jobbe! Norge har altfor mange unge uføre nå. Det er ikke bærekraftig. Snart er det ikke mer penger igjen. Folk må jobbe og slutte klage. Jeg snakker ikke om kreftsyke, nyopererte, gravide eller alvorlig syke her. De med angst og nerver å hvertfall godt av å komme seg ut i jobb. Å gå hjemme er roten til alt vondt. Mennesker er ikke skapt for å sitte i ro. Anonymkode: 4ddb0...c74 Vi vil ikke ha mere penger fordi vi er grådige, men fordi vi vil ha nok penger til å leve. Anonymkode: 4d8de...79d 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Slik-vil-budsjettet-pavirke-lommeboken-din-605945b.html Anonymkode: 4d8de...79d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Slik-vil-budsjettet-pavirke-lommeboken-din-605945b.html Anonymkode: 4d8de...79d Det er det budsjettet som ble lagt fram før kranglingen begynte. Det ser ikke helt likt ut nå. Anonymkode: affda...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå