Tyren Skrevet 21. februar 2002 #1 Skrevet 21. februar 2002 Er det vanlig at forloveren til oss jenter får blomster å "pynte" seg med til bryllupet? Selvfølgelig får foroloveren til min kjære knappehullsblomst, men hva er vanlig når det gjelder til den kvinnlige forloveren ??12
270702 Skrevet 21. februar 2002 #2 Skrevet 21. februar 2002 Jeg har aldri hørt om at den kvinnelige forloveren skal ha "blomste-pynt". Men jeg vet ikke jeg......12
VinterFru Skrevet 21. februar 2002 #3 Skrevet 21. februar 2002 nei det er ikke vanlig. Hun skal holde din bukett når du går opp til alteret og har nok med det. Men jeg ga min forlover brudebuketten min da vi forlot selskapet. Det var en overraskende gest. 12
Tyren Skrevet 22. februar 2002 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2002 VinterFru: Det var det jeg hadde hørt også, men jeg ble brått litt usikker når min forlover tok opp temaet.... Å gi bort buketten til forloveren synes jeg var en flott gest! Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør med min enda, men jeg har jo lenge igjen... _________________ Tyren 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tyren den 2002-02-22 10:20 ]
Niso Skrevet 22. februar 2002 #5 Skrevet 22. februar 2002 Tror det er vanlig at kvinnelig forlover og mødre har blomster i USA, uten at jeg skal si dette 100% sikkert.
Tyren Skrevet 22. februar 2002 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2002 Har tenkt litt på den med blomstene og tror ikke jeg kjøper noen blomster til min forlover. Jeg har pratet med henne og sagt at jeg heller vil betale for kjole eller frisør time for henne på dagen + at vi sover på hotell siste natta. 12
Tiger Skrevet 22. februar 2002 #7 Skrevet 22. februar 2002 I England og USA er det vanlig med voksne brudepiker, og de har hver sin bukett. I Norge er dette ikke vanlig, men nå er det flere som har adoptert denne skikken. Har man voksne brudepiker, går forloveren inn i kirken sammen med de, og da er det naturlig at også hun har en bukett. Har man ikke voksne brudepiker, blir forloveren fulgt til sin plass av en mannlig gjest og da er det ikke naturlig at hun bærer blomster.
brud080602 Skrevet 22. februar 2002 #8 Skrevet 22. februar 2002 Jeg har faktisk bestilt en håndbukett til min forlover. Dama i blomsterbutikken sa at når min forlover hadde bestemt seg for kjole så kunne vi komme innom igjen for kanskje å forandre det til en bukett til å ha på skulderen. Hun fortalte at det var blitt mer vanlig i det siste at forloveren til bruden også hadde blomster. Jeg syntes det var en hyggelig tin å gi bort brudebuketten til forloveren sin men jeg har lyst til å få den tørket for å ha den som et minne om den store dagen brud08060212
cream Skrevet 22. april 2002 #9 Skrevet 22. april 2002 Jeg spurte min forlover om hun ville ha en håndbukett, men siden hun skal ha bunad ville hun ikke ha noen eksta blomster... Jeg tror det er sjeldent, men noen av jentenes forlovere har det! Klem
jbkaarud Skrevet 22. april 2002 #10 Skrevet 22. april 2002 Jeg har verken sett eller hørt om blomster til brudens forlover, annet enn i amerikanske filmer. Selv om noen opptar utenlandske tradisjoner, tror jeg allikevel det er vanligst at hun ikke har blomster. For forloverens del, er det helt sikkert lettest å ikke ha noen blomster siden hun skal holde din bukett store deler av gudstjenesten.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #11 Skrevet 23. april 2002 Jeg har bestilt rn brystbukett ril min forlover. Syntes det var litt koselig at hun fikk litt blomster også. Dama i blomsterbutikken sa at hun ofte lagde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå