alisia4 Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Jeg har en på 10 år som går på 5 trinn. I enkelte tilfeller hender det seg at jeg ringer til skolen for at hun skal komme hjem om det er noe viktig. Som f.eks det å gå til tannlegen. Hver gang jeg ringer, så er de vanskelig og jeg må diskutere for å få dem til å gi beskjed. De sier at de ikke går inn i klassen i timen, og de har heller ikke oversikt over hvor barna er til enhver tid. Får beskjed om å hente min datter, men problemet er bare det at når de ikke hvet hvor klassene holder til, hvordan skal jeg som mor vite hvor de holder til? Jeg har jo planen, men det står ingenting om hvor de skal være, dessuten, så bytter de ofte klasserom. Det er en stor skole hun går på. Vist jeg vet om tilfeller på forhånd, så sender jeg beskjed i meldeboken, men ikke alltid man kan vite slikt på forhånd. :evil: Arghhhh............. :evil: Hva skal jeg gjøre når skolen er så vanskelig? Hvordan skal jeg da kunne formidle en viktig beskjed når det heller ikke er lov til å ha med tlf. på skolen. Jeg mener at skolen har et ansvar. Noen som vet?
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Jeg syns skolen må være behjelpelige med beskjeder om det er noe spesielt. Beskjeder om at barna må gå hjem fordi de skal til tannlegen syns jeg ikke skolen skal ta ansvar for. Du kan som de sier komme og hente barnet ditt, sannsynligheten for at de hjelper deg å finne henne er stor Tannlegetimer vet man vel som oftest om på forhånd? For meg ville det blitt mest naturlig å komme og hente barnet mitt om noe skjedde så han måtte komme hjem.
Gjest fornøyd Skrevet 29. november 2004 #3 Skrevet 29. november 2004 Skolen mine barn går på er veldig hjelpsom på dette området. Ellers pleier jeg å gi beskjed i meldingsboken hvis jeg vet at det er en tannlegetime på gang. Hvis ungen er syk og må hentes av oss foreldre så sitter de på "sykebenken" utenfor hos skolesekretæren.
asterix Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Skjer det virkelig ofte at barnet må få beskjeder om ting i løpet av skoledagen som du ikke visste om om morgenen og som ikke kan vente til dagen er over? Når elever skal til tannlegen f.eks forventer jeg som lærer at de har med melding om det og da kan jo elevene selv gå ut for å møte foreldrene når de kommer for å hente dem.
*Lene* Skrevet 29. november 2004 #5 Skrevet 29. november 2004 Selv skjønner jeg ikke problemet her! Har selv en sønn på 5. klassetrinn, og sender alltid med mld hvis han skal gå før skolen slutter etc. HVis det oppsto en situasjon hvor jeg måtte hente han uten at det var planlagt, ville jeg oppsøkt skolen personlig! Noen vet jo hvor klassen er! Kom til å tenke på en ting: Da jeg gikk på skolen hadde alle klasserom en interntlf! Det var beskjeder fra kontoret, tannlegen, helsesøster etc! Har man ikke dette lenger da?
Gjest Skolesekretæren Skrevet 29. november 2004 #6 Skrevet 29. november 2004 Gjelder det lege eller tannlegevisitt, vet du dette på forhånd og gir beskjed i meldeboka, intet problem. Gjelder det noe uforutsett, og det er vel ikke ofte, skulle jeg tro, bør du gå inn på kontoret og få dem til å hente datteren din. Skolen er forsiktig med å formidle bekjeder til barna, da de ikke kan være sikker på hvem som ringer, og hvilke hensikter disse har - hva som blir sagt er er tross alt ingen garanti for at det stemmer. Selvfølgelig er det ikke gjort for å være vanskelig! Kranglete, javel, men ta i betraktning at det gjort er til alles beste. Skolen har ansvaret for barna så lenge de er der. Synes det er en uting at ikke foreldrene gir bekjed på forhånd, og ufoursette hendelser so betyr at barna må forlate skolen på egen hånd, er meget sjeldne etter min (7År lange) erfaring.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #7 Skrevet 29. november 2004 Jeg er enig med de fleste. Hvor ofte skjer det helt uforutsette ting? Tannlege- /legetimer vet man ofte om lenge i forveien og da er det bare å gi beskjed på forhånd. Er det veldig viktig passer det best å møte opp selv. Som siste innlegger skriver; det er vanskelig å vite helt sikkert hvem det er som ringer. Dessuten er det ganske forstyrrende å bli avbrutt i timene, både for lærer og elev. (Hvis det skjer ofte, noe du gir inntrykk av.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå