Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye godteri, brus og kaker spiser dere når dere er gravide? Før jeg ble gravid hadde jeg kanskje lyst på sånt en gang i måneden. Men nå som jeg er gravid føler jeg at jeg må ha litt hver dag. Hvor skadelig er dette med sukker og graviditet? Får så dårlig samvittighet! Hadde det ikke sånn forrige graviditet, da spiste jeg stort sett bare sunt men gikk opp 20 kilo. Hvordan skal det gå denne gangen? 

Anonymkode: 6c5f5...336

Skrevet

Jeg har fått så stygg hud nå mens jeg har vært gravid så har kuttet ut alt kunstig sukker. Får jeg søtsug (som jeg gjør hver dag) kutter jeg opp litt frukt eller bær. 

Nye studier viser også at kostholdet til mor påvirker atferden til barnet. Mye usunn mat kan føre til atferdsproblemer. Bestemte meg derfor med en gang for å kun spise en gang i uken, men måtte kutte ut helt pga huden. 

Anonymkode: eb268...a75

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått så stygg hud nå mens jeg har vært gravid så har kuttet ut alt kunstig sukker. Får jeg søtsug (som jeg gjør hver dag) kutter jeg opp litt frukt eller bær. 

Nye studier viser også at kostholdet til mor påvirker atferden til barnet. Mye usunn mat kan føre til atferdsproblemer. Bestemte meg derfor med en gang for å kun spise en gang i uken, men måtte kutte ut helt pga huden. 

TS: Prøver også med frukt. Spiser det når jeg får søtsug, men syns ikke det hjelper noe særlig. Om det kan ha så store konsekvenser så er det jo lettere å være streng mot seg selv. Har du forresten noe link til studie?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Prøver også med frukt. Spiser det når jeg får søtsug, men syns ikke det hjelper noe særlig. Om det kan ha så store konsekvenser så er det jo lettere å være streng mot seg selv. Har du forresten noe link til studie?

Store konsekvenser er det nok ikke, da ville vi bli frarådet på det sterkeste å ikke spise noe sukker, men alt med måte. Har du prøvd med søte bær? 

Er bare å Google "sukker svangerskap atferdsproblemer" så kommer det opp masse forskjellige studier som har vist sammenheng mellom mors kosthold og barnets atferd. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på utgangspunktet ditt. Større damer er mer utsatt for svangerskapsdiabetes enn slanke damer. Men hvor mye tenker du på egentlig? Jeg hadde dilla på saftis under graviditeten og spiste 6-7 mr.freeze HVER dag. Ikke så mange kalorier i det, men det er jo mye sukker. Jeg er overvektig i tillegg. Gikk helt fint 😊

Anonymkode: 85cd2...232

Skrevet

Lag smothies de hjelper !! tropiske med mango og ananas og melon :) jeg levde på smothies og kaprisone da jeg var gravid

Skrevet
8 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Lag smothies de hjelper !! tropiske med mango og ananas og melon :) jeg levde på smothies og kaprisone da jeg var gravid

capri sonne? Det er mer hvitt sukker i det enn i cola ;-) Er en "fruktdrikk", ikke juice.. altså ca 7-8% juice og resten sukkerlake. 
Hjemmelagede smoothies er bra :-) da får man fiber i tillegg til vitaminer! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Snurrepurre skrev:

capri sonne? Det er mer hvitt sukker i det enn i cola ;-) Er en "fruktdrikk", ikke juice.. altså ca 7-8% juice og resten sukkerlake. 
Hjemmelagede smoothies er bra :-) da får man fiber i tillegg til vitaminer! 

Sant så sant men jeg spiste ikke annet godteri omtrent den perioden og drakk ikke brus.  ble dårlig I magen av brus hehe. har nå etter graviditeten slitt med irritabel tarm eller mage . sykt plagsomt

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Sant så sant men jeg spiste ikke annet godteri omtrent den perioden og drakk ikke brus.  ble dårlig I magen av brus hehe. har nå etter graviditeten slitt med irritabel tarm eller mage . sykt plagsomt

Så bra, hørtes bare litt ekstremt ut om du "levde" på capri sonne :-P det blir jo som å "leve" på brus. :-) Uff da! Får håpe magen og tarmen blir bedre etterhvert :-) 

Skrevet
12 timer siden, Snurrepurre skrev:

Så bra, hørtes bare litt ekstremt ut om du "levde" på capri sonne :-P det blir jo som å "leve" på brus. :-) Uff da! Får håpe magen og tarmen blir bedre etterhvert :-) 

ikke levde på de da men drakk en god del av der . bodde utenlands så var mye billigere for de en i norge. ja må ikke spise laktose produkter . de gjør de verre. og koffein kaffe og cola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...