AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Jeg er en glad og fornøyd dame som fant kjærligheten på landet, og livet mitt er perfekt i mine øyne Jeg har få men gode venner etter eget ønske, og har en kreativ hobby som jeg engasjerer meg mye i. Men ikje alle ser ut til å være fornøyd med meg, og særlig ikke de lokale kvinnene. Det er personer som oppsøker meg på jobb, som oppfører seg rart overfor meg. Og når jeg er og handler på steder hvor samtlige av dem jobber, så følger de vaktsomt med meg. Får også dårlig behandling i f.eks kassen, hvor jeg ikke får pose og at varene blir dyttet bryskt over båndet. De unngår også å si så mye til meg. Men har merket at den ene har etterlignet dialekten min når hun pratet. Opplevde en gang på jobb at en fyr som var innom å gjorde en liten jobb, spurte meg om jeg het Nina. Og da jeg bekreftet det så stirret han bare på meg, uten å si mer. Oppdaget etterpå at han sto og kikket på meg ved utgangen av lokalet, uten å smile. Det var bare veldig rart.. Så jeg er ikke fremmed for å tro at det nå har versert rykter om meg. Jeg har ikke stjålet noe, vært slem mot noen, ikke fester jeg særlig mye osv. Derfor er det merkelig at jeg blir møtt med så mye rart.. Også barnehagen er obs på meg, slik at jeg føler at jeg skiller meg ut. Og det er ubehagelig. Ofte når jeg åpner munnen, så kan folk snu seg brått for å se eller høre. Er derfor veldig nøye med å ha nøytrale samtaler. Har opplevd at enkelte har lett etter grunner å ta meg på, og blitt hånet/kjeftet på. Jeg kler meg generelt pent og er feminin, blid og hyggelig. Har begynt å unngå folk jeg får dårlige vibber av, for å skåne meg selv for å få dagen min ødelagt. Men enkelte ser ut til å ha vansker med å akseptere dette. Og jeg har begynt å handle på andre butikker/nettbutikker, da jeg ikke orker å føle meg som en dritt Jeg har begynt å glede meg over å slippe unna de som vil bråke med meg, for da gjør jeg dagen kjedelig deres kjedelig. Hvorfor ønsker noen meg alt dette?? Anonymkode: 4c225...363
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Ta igjen. Det er bygdesladderen du opplever her. Du skal ikke se bort fra at det var noen andre som ville ha samme mann som deg (en lokal dame som kjenner hele bygda), og at dette er hevnen. Spør en av dem en gang, rett ut - "har du et problem med meg?". Da blir de så satt ut at de blir svar skyldig. Tøff deg opp, og ikke la dem tråkke på deg! Anonymkode: e01c4...3d3 10
Sirah Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Du er innflytter på en liten plass (om jeg forstår det riktig?). Dette er dessverre helt normalt at de lokale ikke godtar innflyttere. Bygdedyret kalles dette. Det eneste du kan gjøre er å prøve så godt du kan og overse det og bruke tid og energi på menneskene rundt deg som gir deg glede. Dessverre. Du er langt fra den eneste innflytteren som blir sett ned på. Bygdedyr er skumle greier. Sier som AB over, du har sikkert (i deres øyne) "stjålet" mannen til noen, "jobben" til noen eller lignende. Du må bare ikke bry deg. Konfronter dem neste gang. Slike mennesker er stort sett så enkle i hodet at de blir svar skyldig. 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, Sirah skrev: Du er innflytter på en liten plass (om jeg forstår det riktig?). Dette er dessverre helt normalt at de lokale ikke godtar innflyttere. Bygdedyret kalles dette. Det eneste du kan gjøre er å prøve så godt du kan og overse det og bruke tid og energi på menneskene rundt deg som gir deg glede. Dessverre. Du er langt fra den eneste innflytteren som blir sett ned på. Bygdedyr er skumle greier. Sier som AB over, du har sikkert (i deres øyne) "stjålet" mannen til noen, "jobben" til noen eller lignende. Du må bare ikke bry deg. Konfronter dem neste gang. Slike mennesker er stort sett så enkle i hodet at de blir svar skyldig. Vil dette fortsette så lenge jeg bor på dette stedet(om så et helt liv)? Og hvordan stiller bygdefolket seg om en innflytter slår igjennom med noe som er positivt? Anonymkode: 4c225...363
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Jeg kommer fra en mellomstor by og flyttet til bygda for en periode. Kom aldri inn på folket der jeg heller, selv om de ikke var direkte uvennlige. Jeg kan tenke meg at dersom du skal slå igjennom med noe så kan det bli snakk av deg også "se, nå gjør hun sånn og sånn denne byjenta som driver og doller seg opp og er ei pyntedokke, kan vel aldri bli noe bra av det? sånn som hun gjør seg til .. bla bla bla" Jeg vet jo ikke, bare tenker at dette bygdedyret noen ganger kan bli skikkelig stygt. Jeg tror nok det beste er å ta det med de du opplever det med. På en konfrontrende måte uten å være sint eller sur eller overblid eller noe som kan ... herlighet, mens jeg sitter her og skriver så får jeg følelsen av at uansett hva du gjør så taper du. Jeg håper det går bedre enn jeg skisserte her. Hva sier mannen din og hans familie om dette? Anonymkode: 3d85a...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Kanskje på tide å søke profesjonell hjelp hos helsepersonell? Anonymkode: 81ff0...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Bygdedyret er vanskelig å beseire, særlig når du kommer til et sted som matcher stedet "fru Johnsen" bodde. Anonymkode: 713bf...a93
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Her jeg bor er man innflytter hvis ikke familien har bodd her i minst 7 generasjoner... De eneste jeg har kontakt med er andre innflyttere. Anonymkode: 16131...621 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Jeg tenker at dette sitter mest i hodet. Folk er kanskje nysgjerrige på hvem innflytteren er, men jeg tviler på at de fleste går og sladrer om en ukjent kvinne. Bor selv på bygda og har hørt folk snakke om innflyttere, men ikke den type sladring der alle stirrer på folk. Man vet jo ingenting om personen, så hva er der å sladre om? Om de virkelig sladrer om deg, så tenker jeg at du er merkeligere enn du er klar over selv og at du irriterer folk på noe vis. Kanskje du har en ovenfra og ned holdning, kanskje er du litt halvfrekk mot folk. Kanskje du går med veldig slutty klær med en hund på armen. Jeg tviler sterkt på at alle folkene går rundt og tenker og snakker om deg hele dagen, folk har virkelig bedre ting å drive med Anonymkode: 58712...43e 2
Sirah Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil dette fortsette så lenge jeg bor på dette stedet(om så et helt liv)? Og hvordan stiller bygdefolket seg om en innflytter slår igjennom med noe som er positivt? Anonymkode: 4c225...363 Så klart kan dette snu, men det vil nok ta litt tid. Misforstå meg riktig, det finnes jo veldig mange alrighte mennesker på bygda også. Bygdedyret er vanskelig å slå, men det er absolutt mulig.... 1
fuglekvitter__ Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en glad og fornøyd dame som fant kjærligheten på landet, og livet mitt er perfekt i mine øyne Jeg har få men gode venner etter eget ønske, og har en kreativ hobby som jeg engasjerer meg mye i. Men ikje alle ser ut til å være fornøyd med meg, og særlig ikke de lokale kvinnene. Det er personer som oppsøker meg på jobb, som oppfører seg rart overfor meg. Og når jeg er og handler på steder hvor samtlige av dem jobber, så følger de vaktsomt med meg. Får også dårlig behandling i f.eks kassen, hvor jeg ikke får pose og at varene blir dyttet bryskt over båndet. De unngår også å si så mye til meg. Men har merket at den ene har etterlignet dialekten min når hun pratet. Opplevde en gang på jobb at en fyr som var innom å gjorde en liten jobb, spurte meg om jeg het Nina. Og da jeg bekreftet det så stirret han bare på meg, uten å si mer. Oppdaget etterpå at han sto og kikket på meg ved utgangen av lokalet, uten å smile. Det var bare veldig rart.. Så jeg er ikke fremmed for å tro at det nå har versert rykter om meg. Jeg har ikke stjålet noe, vært slem mot noen, ikke fester jeg særlig mye osv. Derfor er det merkelig at jeg blir møtt med så mye rart.. Også barnehagen er obs på meg, slik at jeg føler at jeg skiller meg ut. Og det er ubehagelig. Ofte når jeg åpner munnen, så kan folk snu seg brått for å se eller høre. Er derfor veldig nøye med å ha nøytrale samtaler. Har opplevd at enkelte har lett etter grunner å ta meg på, og blitt hånet/kjeftet på. Jeg kler meg generelt pent og er feminin, blid og hyggelig. Har begynt å unngå folk jeg får dårlige vibber av, for å skåne meg selv for å få dagen min ødelagt. Men enkelte ser ut til å ha vansker med å akseptere dette. Og jeg har begynt å handle på andre butikker/nettbutikker, da jeg ikke orker å føle meg som en dritt Jeg har begynt å glede meg over å slippe unna de som vil bråke med meg, for da gjør jeg dagen kjedelig deres kjedelig. Hvorfor ønsker noen meg alt dette?? Anonymkode: 4c225...363 Det er vel ikke noe å bry seg om at noen i en matbutikk virker sånn? De har kanskje mye å gjøre og sånt, så det er ikke noen grunn til å tro at dem vil deg alt dette som du ikke mener er positivt i iallefall? Hvordan kjefet disse folkene på deg da? Hever de stemmen til deg helt uten grunn? Det virker som en bitteliten bygd med store fritidsproblemer. Har du kanskje hatt et forhold til noen av dem, vennskapelig eller noe annet, eller har du også kanskje sagt og gjort ting som muligens ikke har falt i smak? Jeg ville ikke latt noen i en butikk være avgjørende for hvordan du selv føler deg.
fuglekvitter__ Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta igjen. Det er bygdesladderen du opplever her. Du skal ikke se bort fra at det var noen andre som ville ha samme mann som deg (en lokal dame som kjenner hele bygda), og at dette er hevnen. Spør en av dem en gang, rett ut - "har du et problem med meg?". Da blir de så satt ut at de blir svar skyldig. Tøff deg opp, og ikke la dem tråkke på deg! Anonymkode: e01c4...3d3 Det beste for ts er vel å overse det. Det er bydetrollene som har det kjipt i grunn - det er vel ganske åpenbart hvis de holder på sånn ovenfor henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå