AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har fått min første jobb, og har sosial angst. Jeg vasker, men er konstant redd for at jeg gjør feil og gjør en dårlig jobb. Er fortsatt litt klønete, men regner med det bedrer seg etterhvert. Når jeg kommer på jobb etter at noen andre har vasket skinner det jo, gjør ikke det når jeg har vaket noen som har noen tips? Anonymkode: 957cd...89c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Sikkert et dumt spørsmål. Hva er det andre vasker som skinner etterpå? Eller mener du bare generelt som i "strøkent"? Hva slags vaskejobb er det du har? Som du selv sier, det blir sikkert bedre etterhvert. Er det ikke vanlig med sosial angst å ikke føle seg bra nok, redd for å bli negativt vurdert? Så da blir vel slike vanlige nybegynner bekymringer veldig ekstra sterkt for deg? Jeg er sikker på at du gjør en god jobb. Anonymkode: f83d4...f57
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått min første jobb, og har sosial angst. Jeg vasker, men er konstant redd for at jeg gjør feil og gjør en dårlig jobb. Er fortsatt litt klønete, men regner med det bedrer seg etterhvert. Når jeg kommer på jobb etter at noen andre har vasket skinner det jo, gjør ikke det når jeg har vaket noen som har noen tips? Anonymkode: 957cd...89c Jeg har kommet i en situasjon der den som er ansvarlig på min avdeling på jobben fortalte meg foran kunder, og en kollega at hun var missfornøyd med meg. Jeg synes det er helt grusomt. Og det har med arbeid på jobben utenom kundebehandling å gjøre. Jeg gjør mitt beste, og er helt fortvilt. Hun og en annen ansatt er ute å setter finger på alt jeg gjør hele tiden. Det er bare småting, men det foregår konstant så og si. Det har det gjort i flere år. Ganske vanskelig situasjon. Er helt fortvilt. Du er redd for å komme i den situasjonen jeg er i. Jeg gruer meg til å gå på jobb pga det. Men i motsetning til at det skinner på din jobb så skinner det ikke på min. Jeg finner småfeil her og der hos de andre og. Og større feil: blant annet å utskjelle meg om å missnøye med arbeidet mitt høylytt foran kunder og en kollega. Trøst deg med at det er noen som har det verre. Og finn dine metoder for å gjøre jobben best mulig. Viktig. Anonymkode: 1c4ec...c63
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kommet i en situasjon der den som er ansvarlig på min avdeling på jobben fortalte meg foran kunder, og en kollega at hun var missfornøyd med meg. Jeg synes det er helt grusomt. Og det har med arbeid på jobben utenom kundebehandling å gjøre. Jeg gjør mitt beste, og er helt fortvilt. Hun og en annen ansatt er ute å setter finger på alt jeg gjør hele tiden. Det er bare småting, men det foregår konstant så og si. Det har det gjort i flere år. Ganske vanskelig situasjon. Er helt fortvilt. Du er redd for å komme i den situasjonen jeg er i. Jeg gruer meg til å gå på jobb pga det. Men i motsetning til at det skinner på din jobb så skinner det ikke på min. Jeg finner småfeil her og der hos de andre og. Og større feil: blant annet å utskjelle meg om å missnøye med arbeidet mitt høylytt foran kunder og en kollega. Trøst deg med at det er noen som har det verre. Og finn dine metoder for å gjøre jobben best mulig. Viktig. Anonymkode: 1c4ec...c63 Det du beskriver her er bare fryktelig uprofesjonelt av avdelingsleder. Når det er noe så tar man det når man er bare to. Og man tar det ikke fra den personfokuserte vinklingen med at "Jeg er misfornøyd med...." Man må ha sine folk litt under huden. Kjenne dem litt slik at man ikke knekker medarbeiderne sine, men derimot får dem til å ønske å perfeksjonere seg enda litt til på noen felter. Det er uhyre sjelden noen bare gjør dårlig jobb hele tiden. De aller fleste har områder de virkelig er gode på. Kunden er å se, og fortelle, begge deler. Du har min medlidenhet. Det skal ikke være sånn som du beskriver. Jeg vet at jeg hadde ikke fått de prosjektresultatene jeg får dersom jeg hadde brutt folkene mine ned på den måten. Anonymkode: 9a1b6...afe 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du beskriver her er bare fryktelig uprofesjonelt av avdelingsleder. Når det er noe så tar man det når man er bare to. Og man tar det ikke fra den personfokuserte vinklingen med at "Jeg er misfornøyd med...." Man må ha sine folk litt under huden. Kjenne dem litt slik at man ikke knekker medarbeiderne sine, men derimot får dem til å ønske å perfeksjonere seg enda litt til på noen felter. Det er uhyre sjelden noen bare gjør dårlig jobb hele tiden. De aller fleste har områder de virkelig er gode på. Kunden er å se, og fortelle, begge deler. Du har min medlidenhet. Det skal ikke være sånn som du beskriver. Jeg vet at jeg hadde ikke fått de prosjektresultatene jeg får dersom jeg hadde brutt folkene mine ned på den måten. Anonymkode: 9a1b6...afe Jeg vet. Hun kan kritisere meg for småting så mye hun vil. Men hun gjør store feil. Ganske store og alvorlige med å holde på å skjelle meg ut foran en kollega og kunde med å fortelle at hun er missfornøyd med meg. Det er mobbing. Skal jeg ramse opp alle hennes feil så finner jeg ganske mange og langt større enn de feil hun har kommet med hos meg. Takk for en fornuftig kommentar. Har samme tanker om det som deg når jeg ser situasjonen fra utsiden. Anonymkode: 1c4ec...c63
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått min første jobb, og har sosial angst. Jeg vasker, men er konstant redd for at jeg gjør feil og gjør en dårlig jobb. Er fortsatt litt klønete, men regner med det bedrer seg etterhvert. Når jeg kommer på jobb etter at noen andre har vasket skinner det jo, gjør ikke det når jeg har vaket noen som har noen tips? Anonymkode: 957cd...89c Vel, i forhold til angst så gir det seg gradvis. Mestringsfølelse er positivt. I forhold til ren vasketeknikk så har du vel fått opplæring? Dersom du ikke har fått det, oppsøk oppdatert informasjon om emnet, og husk å lese gjennom ns-insta. Om du kan den så kan du jobben din. Vil tro arbeidsgiver har den tilgjengelig om dette er et seriøst firma. Anonymkode: 3f09d...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå