AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hei. Jeg kjenner en mann som har vært normal tidligere, men vært veldig syk de siste årene. Han nekter å få hjelp, og har blit værre og værre. Han snakker om at han er Gud. At han er Jesus, at han har fallt ned fra himmelen og er en engel o.l Han snakker om bibelen og hvordan han skal omvende folk osv. Han er ikke en "ekstrem kristen" han er virkelig syk. Han var et helt vanlig oppegående menneske før i tiden, helt til han ble rundt 46 år. Da ble han bare mer og mer annerledes. Han klarer ikke å stoppe og prate, og sier bare ting som er helt fjernt. Hva slags psykisk lidelse kan dette være? Jeg aner ikke hva jeg skal søke opp på google, for å lese om en slik tilstand. Det er veldig trist. Han har gått igjennom ekstremt mye traumatisk i sin oppvekst, og jeg kan bare anta at dette har gjort noe med hjernen hans i lengden. Jeg vet ikke, men jeg bare gjetter. Noen som vet? Anonymkode: aae78...ee6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Har han vært i Jerusalem i det siste? Anonymkode: f9902...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg kjenner en mann som har vært normal tidligere, men vært veldig syk de siste årene. Han nekter å få hjelp, og har blit værre og værre. Han snakker om at han er Gud. At han er Jesus, at han har fallt ned fra himmelen og er en engel o.l Han snakker om bibelen og hvordan han skal omvende folk osv. Han er ikke en "ekstrem kristen" han er virkelig syk. Han var et helt vanlig oppegående menneske før i tiden, helt til han ble rundt 46 år. Da ble han bare mer og mer annerledes. Han klarer ikke å stoppe og prate, og sier bare ting som er helt fjernt. Hva slags psykisk lidelse kan dette være? Jeg aner ikke hva jeg skal søke opp på google, for å lese om en slik tilstand. Det er veldig trist. Han har gått igjennom ekstremt mye traumatisk i sin oppvekst, og jeg kan bare anta at dette har gjort noe med hjernen hans i lengden. Jeg vet ikke, men jeg bare gjetter. Noen som vet? Anonymkode: aae78...ee6 Høres ut som en psykose. Anonymkode: 13b01...5ec
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Uansett, minner veldig om Jerusalem syndromet som er en psykose. Kan sikkert utløses uten å ha vært i Jerusalem og. Anonymkode: f9902...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Han har ikke vært i Jerusalem. Men, en psykose kanskje? Kan den vare livet ut? Han har nemlig vært sånn de siste 6 årene, og han er ikke i nærheten av å bli noe bedre, kun værre. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansett, minner veldig om Jerusalem syndromet som er en psykose. Kan sikkert utløses uten å ha vært i Jerusalem og. Anonymkode: f9902...dd6 Anonymkode: aae78...ee6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Er nok psykose. Det bør behandles og er grunnlag for tvangsinnleggelse. Anonymkode: 735c8...dcb
Fru Uperfekt Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Jerusalem-syndromet antar ikke alle vet hva det er
cheers1982 Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 En slik langvarig psykose er schizofreni. Få mannen til lege, eller legen til han!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, cheers1982 skrev: En slik langvarig psykose er schizofreni. Få mannen til lege, eller legen til han! Tro meg vi har prøvd. Han nekter. Til alles fortvilelse. Anonymkode: aae78...ee6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg vi har prøvd. Han nekter. Til alles fortvilelse. Anonymkode: aae78...ee6 Bare ring legevakt eller kontakt fastlegen hans med bekymringsmelding. Psykose er grunn til å ta noen til tvungen legeundersøkelse og vurdering av tvangsinnlegelse. Psykose er alvorlig og han bør vurderes av lege/psykiater. Anonymkode: 735c8...dcb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg vi har prøvd. Han nekter. Til alles fortvilelse. Anonymkode: aae78...ee6 Du kan ta kontakt med enten din egen fastlege eller hans fastlege og fortelle om din bekymring. Da vil du kunne få råd eller hjelp. Anonymkode: 3c55d...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå