AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hei! Jeg er akkurat blitt satt opp på et NAV-tiltak og vil i den forbindelse bli nødt til å ta buss mellom hjemmet og tiltaksplassen. Dette koster en 8-900 kr for et månedskort. Noen som vet om jeg få dette dekket av NAV? Min stønad er dagpenger. Anonymkode: 251dc...115
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Hvorfor spør du ikkje saksbehandleren din?
Brimi Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 (endret) Ups, leste feil. Det kan hende du får det dekket av Nav. Det skader ikke å spørre Endret 4. desember 2016 av Brimi
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Høres veldig rart ut at du skal få det dekket. Normalt at vi må betale for og komme oss på jobb. Jeg går på AAP og få ikke dekket en krone for og komme ut på mine tiltak som jeg må gjennomføre. Anonymkode: bc934...9e1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 28 minutter siden, Saphyria skrev: Hvorfor spør du ikkje saksbehandleren din? De har en tendens til ikke å jobbe søndager. Anonymkode: 251dc...115 1
MissPierce Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Jeg fikk dekket det. Sa i fra at jeg ikke hadde mulighet til å bruke 1980,- mnd på tog til tilltak. Å det forsto de veldig godt. Har nå fått en plass som er nærmere, sånn at jeg bare kan gå dit.
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har en tendens til ikke å jobbe søndager. Anonymkode: 251dc...115 Regner med du ikkje fikk tiltaket på ein søndag... Men da veit du hva du skal gjøre i morgen når NAV kontoret åpner. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Akkurat nå, Saphyria skrev: Regner med du ikkje fikk tiltaket på ein søndag... Men da veit du hva du skal gjøre i morgen når NAV kontoret åpner. Det er da like fullt søndag i dag. Anonymkode: 251dc...115 1
Gjest Margit Spat Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er akkurat blitt satt opp på et NAV-tiltak og vil i den forbindelse bli nødt til å ta buss mellom hjemmet og tiltaksplassen. Dette koster en 8-900 kr for et månedskort. Noen som vet om jeg få dette dekket av NAV? Min stønad er dagpenger. Anonymkode: 251dc...115 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig rart ut at du skal få det dekket. Normalt at vi må betale for og komme oss på jobb. Jeg går på AAP og få ikke dekket en krone for og komme ut på mine tiltak som jeg må gjennomføre. Anonymkode: bc934...9e1 Det kan meget godt være at dere begge har rett til å få reiseutgiftene dekket. Det kommer an på avstand, bl.a. Se her: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/tilleggsstønader--429158#chapter-2 For å være sikker: spør saksbehandleren din. Det kan du gjøre elektronisk via Ditt NAV allerede nå (du skal få svar innen 4 virkedager) eller du kan ringe NAV i morgen. Det er nok uansett slik at du må legge ut for reisen og få refundert pengene etterpå.
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er da like fullt søndag i dag. Anonymkode: 251dc...115 No shit Sherlock. Det var derfor eg skreiv at du kan ringe nav I MORGEN for å spørre. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 29 minutter siden, Margit Spat skrev: Det kan meget godt være at dere begge har rett til å få reiseutgiftene dekket. Det kommer an på avstand, bl.a. Se her: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Arbeidsledig+og+jobbsoker/tilleggsstønader--429158#chapter-2 For å være sikker: spør saksbehandleren din. Det kan du gjøre elektronisk via Ditt NAV allerede nå (du skal få svar innen 4 virkedager) eller du kan ringe NAV i morgen. Det er nok uansett slik at du må legge ut for reisen og få refundert pengene etterpå. Jeg er ikke i jobbrelatert aktivitet og ser at det er derfor jeg ikke får reiseutgifter dekket. Går i annen behandling under AAP. Anonymkode: bc934...9e1
Harmankaya Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 For et liv. Redusert til å tigge om almisser fra en statlig funksjonær for å bevege seg fremover i livet med museskritt. Selvtilliten og selvfølelsen må jo være i bunnen av søppelbøtta.
Brimi Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke i jobbrelatert aktivitet og ser at det er derfor jeg ikke får reiseutgifter dekket. Går i annen behandling under AAP. Anonymkode: bc934...9e1 Hvis det er 16 km eller mer så kan du få reisen dekket med 2,20,- per km
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 7 minutter siden, Harmankaya skrev: For et liv. Redusert til å tigge om almisser fra en statlig funksjonær for å bevege seg fremover i livet med museskritt. Selvtilliten og selvfølelsen må jo være i bunnen av søppelbøtta. Ehh, hæ? Har ikke noe problemer med å være dagpengemottaker en stund, men jeg skal da ha dekket det jeg har krav på uansett. Anonymkode: 251dc...115 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Jeg fikk dekket reiseutgifter tilsvarende månedskort på bussen. Ble utbetalt sammen med annen støtte fra nav. Måtte bare oppgi adressen til arbeidsplassen, så gikk det automatisk. Anonymkode: 386ec...cbc
applestories Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk dekket reiseutgifter tilsvarende månedskort på bussen. Ble utbetalt sammen med annen støtte fra nav. Måtte bare oppgi adressen til arbeidsplassen, så gikk det automatisk. Anonymkode: 386ec...cbc Det skal ikke gå automatisk, det må søkes om. Sikker på du ikke skrev under en søknad samtidig som du skrev under registreringsskjema, hospiteringsavtale eller lignende? TS: Om du er i arbeidsrettet tiltak kan du ha rett på ulike tilleggsstønader, og dette kan du søke om på Din side på nav.no dersom du har BankID. Dersom du har fått et vedtak om aktiviteten du skal delta i vil denne dukke opp i søknaden slik at du kan knytte søknaden til denne. Skriv "Tilleggsstønader" i søkefeltet oppe til høyre på nav.no, da dukker søknaden opp som første treff. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå