Gå til innhold

Hund på kennel..

Gjest Bhsiltsk

Anbefalte innlegg

Gjest Bhsiltsk

Vi skal ut og reise på onsdag, og da må hunden på kennel. :cry:

Jeg gruer meg forferdelig til å dra fra ham, og har forlengst begynt å ha mareritt om hvordan han får det der. Kennelen han skal være på er den beste jeg har sett, så det er ikke kvaliteten det går på.

Jeg går og tenker på at jeg må huske og fortelle at han har bilyd på hjertet, at han ikke er så veldig tøff, at han er gammel, at han trenger å bevege på seg, at de må passe godt på ham, at han er svært lydig bare man sier navnet hans før kommandoen, at han må få mat to ganger om dagen (tenk om de ikke kan gi ham det?!), at han skal ha maten oppbløtt, at han må få kos hver dag, o.s.v., o.s.v. Jeg vet jo at jeg ikke kan si dette til kennelen, men jeg har veeeeldig lyst!!

Samvittigheten min er så svart som det går an!! Jeg MÅ bare overtale meg selv til at han får det greit, ellers tror jeg ikke jeg klarer å nyte turen i det hele tatt.

Det virker sikkert voldsomt, dette her, men han har bare vært på kennel en gang tidligere. Nå skal han være der seks dager!! Uæææ!!! Stakkars gutten min...

Noen som har erfaringer med det å ha hund på kennel?

Det gikk helt greit første gangen, da det bare var to dager, men nå sliter jeg alvorlig!!

Håper klumpen i magen forsvinner snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med å ha min egen hund på kennel, men jeg har jobbet på kennel så erfaring har jeg i massevis. :wink:

Hvorfor ikke si alt det du har lyst til å si?

De som jobber på kennelen vil nok forstå deg veldig godt. :wink:

Det at han skal ha mat 2 ganger om dagen og at det må være oppbløtt bør være det minste problem for de som jobber der. Det var iallefall ikke noe problem der jeg jobbet. (vi smurte til og med brødskiver med leverpostei til de som måtte ha det)

Jeg tror du kan ta det helt med ro.

I løpet av den tiden jeg jobbet på kennel så var det kun 2 hunder som reagerte negativt på kenneloppholdet. Alle de andre (godt over 300 hunder i løpet av de månedene) var blide og fornøyde og koste seg på kennelen.

Nå hadde ikke vi mer enn ca 70 hunder samtidig på det meste, men selv da fikk vi tid til litt kos inne hos hver enkelt hund (vel og merke de hundene som var til å stole på, ikke alle hundene som var trygge å gå inn til)

Kos deg på turen din.

Og er det noe du er bekymret for så ta det opp med kennelen. De vil forstå dine bekymringer og de vil nok også strekke seg langt for å gjøre oppholdet så lett som mulig for hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Denne kennelen har bare plass til 12-15 hunder, og de steller godt med dem. Dette vet jo fornuften min.

Kanskje jeg skal si fra om alle tingene de må huske på? De hadde ikke så mange hunder der på denne tiden, så det blir kanskje ikke for mye mas... Tror jeg skal stikke innom der etter jobb i dag, kanskje. Mulig jeg får roet meg litt da.. og så får jeg spurt om de kan gi ham to ganger om dagen, og alle de andre tingene. Kanskje jeg sover litt de siste nettene før vi reiser da? :) Det var ikke så dumt, nei. Det gjør jeg!

Takk for svar, Litz. Det hjalp litt, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive en liten liste/huskelapp til dem, kanskje? Skjønner deg godt, synes det er grusomt å reise fra hunden min, selv når den er hos folk den kjenner godt...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunden min på kennel en gang, og det gikk kjempebra.

Selvfølgelig skal du si ifra om spesielle ting.

Vi bestilte på internett hos Standal, de hadde et skjema hvor alt sånn skulle fylles ut, både om mat og lek etc. Veldig kjekt.

De ringte oss dessuten underveis (selv om hun bare var der i to dager) og fortalte hvordan hun hadde det og at alt sto bra til.

Det er veldig trist å reise ifra dem, men noen sier at når hunden er på kennel så er det for dem som det er for oss å være på leirskole. De har det supert.

Ingen grunn til bekymring, det går nok fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Snakket med kennel-folka i går, og han skal kanskje få stå sammen med en labrador-tispe. Da er problemet løst med tanke på å få beveget seg, hvertfall.

De ville ikke gi ham mat to ganger om dagen, fordi de var redd for at hundene skulle gå på do inne. De foretrakk å gi en gang om morgenen. Dessuten fortrakk de oppbløtt fordi det hadde så god forebyggelse mot tannstein og tannkjøttproblemer. Vel, er det ikke min sak hvordan jeg velger å fjerne tannstein på hunden min? Om det er gjennom maten, eller å fjerne det manuelt? I en alder av snart ni år har han fremdeles ikke tannstein.

Hva med magedreining? Tørr mat som skal svulme opp i magen, og så leker og herjer de etterpå? Jeg må spørre mer om akkurat det.

Han får det sikkert greit der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...