Gå til innhold

Parabol, Canal Digital og TV 3

Anbefalte innlegg

Gjest Utflyttar
Skrevet

Jeg skal snart kjøpe en parabol fordi jeg bor i en liten bygd. Problemet er at Canal Digitals familiepakke (eller grunnpakke?) ikke har TV 3!

Spørsmål: er det likevel mulig på en rimelig måte å få TV3, f.eks. ved å kjøpe et ekstra kort man kan sette inn i dekoderen fra ViaSat, f.eks.?

Er ikke interessertr i høye kostnader, så noen som vet om noe smart her?

Skrevet

Du har jo løsningen selv der.

Kjøp det minste abbo'et fra Viasat, så får du TV3 på et ekstra kort.

Da får du et kort fra CanalDigita, og et fra Viasat.

Viktig å være oppmerksom på at ikke alle tunere (parabolmottagere) har mulighet for å ta to kort da, og kanskje må du kjøpe en "ekstradings" for det ene kortet. Men det sier du bare ifra om der du skal kjøpe tuner og abbo, så vil de sikkert hjelpe deg (om de har litt peil)

Pris vet jeg ikke, men det finner du jo på Viasat sine sider...

Gjest Utflyttaren
Skrevet

Ok, så du mener det er mulig å kjøpe liten pakke i Canal Digital, for så å kun få kjøpt TV 3 fra ViaSat?

Det spørs hvor mye det koster å kun få 1 kanal fra dem da...Noen som vet mer om dette?

Takk for svarene!

Skrevet

Jeg tror faktisk at selv om dekoderen har plass til to kort så får du ikke brukt Canal Digital sine kort i Viasats dekodere og omvendt. Det var ihvertfall slik før.

Skrevet
Jeg tror faktisk at selv om dekoderen har plass til to kort så får du ikke brukt Canal Digital sine kort i Viasats dekodere og omvendt. Det var ihvertfall slik før.

Det er derfor du bør passe på at dekoderen tar begge typer kort.

Det "billigste" for deg Utflyttaren, tror jeg er å kjøpe "Local" fra canal Digital (NRK 1, NRK 2, TV2, TV 2 Xtra, TV Norge, Radiokanaler) og Viasat Start (69,-/mnd) med disse kanalene.

Disse to "pakkene" er i allefall de minste og billigste som begge forhandlere gir.

(Du får ikke kjøpe bare en og en kanal)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...