Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt vanskelig periode nå hvor ting i livet mitt generelt ikke er helt på stell. Jeg er også singel og føler meg ganske ensom, på tross av at jeg absolutt har en del venner. Derimot merker jeg at folk er mye mer opptatte nå som vi nærmer oss 30, og det er vanskeligere å finne på ting. 

I dag er det søndag, og jeg skal møte en venninne om 4-5 timer. Men de timene nå i forkant, da klarer jeg bare ikke slappe av! Det er som jeg har en uro i kroppen, og jeg gruer meg til jobb i morgen. Har noen tips? Jeg merker at jeg f. eks ikke bare kan sette på en film og kose meg med den, da begynner jeg bare å tenke på andre ting.

Anonymkode: 05285...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i følelsen av uro når man skal slappe av. Det er da tankene får mulighet til fange oppmerksomheten din. 

Rent praktisk, så pleier jeg å gjøre noe som kan distrahere meg fra å være urolig. Jeg pleier ofte å kombinere tv-titting med strikking - da har jeg en del å holde fokus på. Eller så bruker jeg ofte å synge og danse og på en måte riste uroligheten vekk. 

Ellers pleier jeg å skrive ned det jeg tenker på, og eventuelt det som plager meg, for så å skrive ned en løsning. Hva er det verste som kan skje? Hva gjør jeg hvis det faktisk skjer? Kan det være alternative utfall, som er mer positive?

En annen teknikk er å prøve å akseptere både følelsene i kroppen din og tankene som kommer. Ikke døm tankene og ikke prøv å kjempe mot uroligheten. La tanker og følelser være akkurat slik de er, og forsøk å observere dem. Det er helt normalt å være redd, nervøs, usikker osv, men det betyr ikke at følelsene er deg. Følelsene prøver å fortelle oss mye, men ofte er de ikke kongruente med virkeligheten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...