AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 jeg har en jobb idag som jeg trives godt med, men "alle" untatt sjefen er enige om at lønna mi er dårlig. får 100-150.000 mindre enn mannlige kollegaer med samme ansvar. har forsøkt å forhandle opp lønna men ikke lykkes. har blitt tipset om å søke på "bedre" jobber og så når jeg får jobben/har vært på intervju gå til sjefen og si "xxx har tilbud meg lønn på 200.000 mer enn jeg har idag, om du ikke matcher det så slutter jeg" problemet er at jeg ikke egentlig ønsker å slutte. trives godt og barna er godt etablert, for en annen jobb må jeg antagelig flytte.. men er alenemor og lønna strekker bare såvidt til. Anonymkode: 72dbb...091
CutTheRope Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Hvis man sier "får jeg ikke 200 000 mer enn jeg har i dag så slutter jeg" så er du nødt til å mene det. Om ikke skaper du bare trøbbel for deg selv. Om du ikke får det blir det en vanskelig situasjon etterpå - ihvertfall i lønnsforhandlinger. Du har vist at du ikke følger opp det du sier. Men det går ann å være litt mindre bombastisk i hvordan man går frem. Du kan si at du har fått et jobbtilbud som du synes er svært bra, og at du sterkt vurderer dette fordi du føler du har trang øknomi i dag. Samtidig ønsker du gjerne å bli i jobben, men vet ikke om du har råd til å si nei til tilbudet du har fått. Om du gjør det slik, og ikke får noe så kan du beholde jobben uten at du har gjort noe motstridene i forhold til hva du sa. Det er kanskje også mer sansynlig at du får et tilbud som er 50-100 000 over hva du har i dag siden du ikke har fremmet et konkret krav. 200 000 er mye, og er vel få arbeidsgivere som vil gi såpass i en smekk uten at det er snakk om forfremmelse/ny stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå