AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Er det galskap å si opp fast jobb når jobben gjør at du indirekte blir tvunget til å jobbe både kveld og (hver) helg ? Arbeidsuka blir veldig lang når man ikke er hjemme før rundt 17, og i tillegg jobber kveld og helg. Har snakket med sjefen om at jeg har en fryktelig høy arbeidsbelastning nå (3 mnd), men h*n later ikke til å ta det på alvor. Det er ikke sannsynlig at situasjonen bedrer seg før sent i juni heller. Det at jeg jobber 24/7 og aldri får helt fri går utover familien, særlig samboer. Jeg føler veldig på det at jeg "ofrer livet" for denne jobben, når jeg burde funnet på hyggelige ting. Man lever jo bare én gang, skal jeg bruke mine beste år på å jobbe hele tiden? Hva ville du gjort? Anonymkode: d5b29...544
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Skjønte ikke helt dette, du jobber 7 dager i uken til langt på kvelden? Søke ny jobb ville jeg ihvertfall gjort. Anonymkode: bffc7...78c
Cata Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Det er ikke galskap å si opp, men det er galskap dersom du sier opp før du har fått ny jobb. Lurer riktignok litt på hvordan det kan ha seg at du er hjemme kl. 17 og likevel jobber kveld? Uansett, søk ny jobb som passer deg bedre og si opp der du er nå når du har fått ny jobb. 4
Antoinette Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 I dette arbeidsmarkedet hadde jeg ALDRI sagt opp en fast jobb. Kommuniser heller med samboeren din og legg en felles plan fremover så kan føler at han er med på div. avgjørelser. Dette er det min man og jeg gjør han han eller jeg er inne i intense jobb-perioder og vi har det veldig bra.
Gjest Newroz Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Jeg hadde ikke ønsket å ha en jobb hvor jeg måtte jobbe hver helg, men jeg ville aldri sagt opp før jeg hadde fått noe annet. Det er bedre å slite med denne jobben noen måneder nå, enn å gå arbeidsledig.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Tenke slik selv en gang, men ble faktisk syk av all jobbingen og aldri fri. Helse først. Anonymkode: 06b33...0ff
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har alltid vært av del som har sagt hvor galskap det er å si opp jobben før man har noe nytt, men det kan forandres ja. Jeg er selv i en jobb hvor jeg sliter, er på kanten til å møte veggen, så har faktisk vurdert det selv men som flere sier her, arbeidsmarkede er labert nå, så det kommer også ann på hvilken jobb du har og hvor lett det vil være å skaffe seg en ny jobb. Anonymkode: 7a364...cc4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Det er bare å si opp. Husk bare at det er 12 uker karantene på dagpenger, så du må klare deg økonomisk helt selv i tre måneder. Anonymkode: 7ce9e...178 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Hva slags arbeidsplass er dette? Privat? Uannsett: Ingen er unntatt fra arbeidsmiljøloven.. Anonymkode: 85c1b...d8a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 Hør med et bra Bemanningsbyråd om de har noen ledige oppdrag i nær tid. Etter at jeg var i en jobb som rævkjørte økonomien og helsen min (provisjonsbasert lønn uten grunnlønn og en uklar arbeidskontrakt) sa jeg opp uten å ha en jobb å gå til. La inn en profil på manpower, søkte inn på alle stilligene som jeg trodde passa meg. Kom inn på intervju, fikk ikke jobben men de var raske med å finne et annet oppdrag. Jeg fikk prøvd meg i flere oppdrag og forskjellige yrker. Anonymkode: fc207...59f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med et bra Bemanningsbyråd om de har noen ledige oppdrag i nær tid. Etter at jeg var i en jobb som rævkjørte økonomien og helsen min (provisjonsbasert lønn uten grunnlønn og en uklar arbeidskontrakt) sa jeg opp uten å ha en jobb å gå til. La inn en profil på manpower, søkte inn på alle stilligene som jeg trodde passa meg. Kom inn på intervju, fikk ikke jobben men de var raske med å finne et annet oppdrag. Jeg fikk prøvd meg i flere oppdrag og forskjellige yrker. Anonymkode: fc207...59f I grunn et godt råd, har jobbet i vikarbyrå før. Problemet er 3 måneders oppsigelsestid. Er nok vanskelig for et bemanningsbyrå å si hva de har ledig om tre måneder.. Anonymkode: d5b29...544
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, Cata skrev: Det er ikke galskap å si opp, men det er galskap dersom du sier opp før du har fått ny jobb. 2 timer siden, Antoinette skrev: I dette arbeidsmarkedet hadde jeg ALDRI sagt opp en fast jobb. Er vel egentlig dette jeg har konkludert med selv også... Anonymkode: d5b29...544
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Har du hørt om arbeidsmiljøloven? Fagforening? Anonymkode: b6030...545
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om arbeidsmiljøloven? Fagforening? Anonymkode: b6030...545 Joda, men er ikke helt slik det fungerer i mitt yrke. Jeg er lærer og skal jobbe 8,6 t hver dag - det er greit. Ikke noe problem! Problemer er jo at jeg jobber mer enn det, for jeg jobber jo (stort sett, egentlig alltid..) en times tid hver kveld, og mange timer hver helg. Det går bare utover meg selv og elevene hvis jeg ikke jobber, så vanskelig å la være.. Det å aldri føle at man har fri, sliter virkelig på. Det er alltid noe å gjøre i jobben min, jeg blir aldri ferdig - får aldri jobbet nok til at jeg er tilfreds. Anonymkode: d5b29...544
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Senk kravene dine. Hvis alt skal være perfekt bestandig kommer du til å bli utbrent raskt! Elevene dør ikke av å vente noen dager ekstra på å få igjen prøven sin; du må ikke ha undervisningsopplegget klart i den minste detalj til hver eneste time, og du må ikke gjøre alt samme dag.. Jeg er selv ganske perfeksjonistisk og bruker mye tid på planlegging, men etter hvert har også jeg lært å legge lista på et mer forsvarlig nivå enn jeg gjorde i begynnelsen. Ellers hadde jeg aldri kunnet jobbe som lærer selv. Jeg tar meg fri når jeg har gjort mitt, og det må du finne en måte å lære deg å gjøre du også, ellers vil du slite deg helt ut. Det er noe som heter "bra nok", og noen ting holder det lenge at er nettopp bra nok, og ikke perfekt. Det er alltid noe å gjøre i denne jobben, men man må prioritere tiden sin og helsa si - ingen kan gjøre alt; alle kan gjøre litt. Anonymkode: fe24c...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå