Gå til innhold

Til Hege og moderatorene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kjære Hege og andre moderatorer

Jeg har lest betingelsene for dette forumet, jeg har lest hva man har å forholde seg til for å delta i dette forumet. Jeg har lest mange av innleggene her, over lengre tid, føler jeg har en ganske god peiling på hva forumet dreier seg om og står for, og har vurdert å bli medlem, kanakje søke om å bli moderator, eller aktivt på annet vis.

Men jeg må visst revurdere.

Fint med debatt, altså. Fint at alle slipper til, for ikke alle kan være enige, og alle syn må jo representeres. Og vi har ulike måter å uttrykke oss på, noe det selvsagt må være rom for.

Men oppriktig talt... når man leser enkeltes innlegg her, jeg trenger sikkert ikke nevne navn engang, det er ufortjent mye oppmerksomhet på dem det gjelder allerede - men når hvilken som helst person med et minimum av krav til anstendighet kan se at enkelte er helt på jordet, jeg mener, man ser at enkelte skriver stygge ting, gjerne usaklige, tåpelige ting, og hele tiden slipper unna med det - da begynner man å lure. Skal ikke slike personer få advarsler? Utestenges for en periode eller for alltid? Finnes det ikke grenser for hva slags søppel dere er villige til å ta med her?

Som sagt, delte meninger er en selvfølgelighet, ulike uttrykksformer likeså. Ikke alle kan noe for at de ikke mestrer språket vårt, eller har lav utdanning, eller mangler sjelsevner. Mener ikke at alle må være Nobel-prisvinnere, eller at alle debatter skal være like dype. Men ondsinnete, rett og slett dumme, innlegg som ville passet bedre i en ungdomsskoleavis, kan dere da umulig være tjent med i lengden, det setter til de grader ned standarden på et ellers bra forum. Dere skal liksom begrense personhets? Hva er det enkelte har gjort en sport av da? Er de unnskyldt, fordi "alle vet jo at h*n ikke er seriøs likevel"? Det åpner jo for at hva som helst kan trykkes, moderatorene er jo i så fall helt overflødige.

Start et eget forum for dem, da vel... hvor de kan pøse ut de uberettigede fornærmelsene sine i fred. Jeg er ikke spesielt hårsår av meg, jeg liker debatter og folk som kan stå for det de mener. Men det må finnes en grense, og den trodde jeg dere hadde definert på forhånd. Skuffende å se at det ikke alltid holder mål, overfor alle dem som gleder seg over kg's sider og har noe å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Eve!

Trist at du føler det på denne måten, men jeg er likevel glad for å få en slik saklig og god tilbakemelding.

Vi gjør så godt vi kan vi moderatorer, men selvsagt kan vi bli bedre.

Det er ikke til å unngå at det til tider dukker opp personer som kun er ute etter å provosere og kverulere, og nå i ferietiden er det som regel verst. Det pleier å rette seg utover høsten.

I tillegg har også moderatorer ferie, og vi som er igjen har full jobb ved siden av, vi også.

I tillegg til familie og andre plikter utenfor forumet. Det sier seg selv at vi ikke kan få med oss alt så godt som vi ønsker.

Det kan også være vanskelig å vurdere hva som kan passere, og hva som må bort.

Noe du snart ville oppdage om du ble moderator en dag.

Jeg skal gjøre min del for å holde forumet så seriøst og hyggelig som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...