Gå til innhold

9åring som juger ekstremt masse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarn her i huset er blitt så fryktelig ekstrem til å juge,  og vi ser ikke ut til å få en slutt på det. 

Eller, barnet får vel aldri noen konsekvenser av faren så sånn sett er det ikke noe problem for barnet å juge. Hadde det vært opp til meg hadde det blitt fratatt goder, og litt mer konsekvenser, men vanskelig for meg som stemor å være den eneste som følge opp slike ting.

Det er ikke nødvendigvis store ting barnet juger om heller, kan være småting som egentlig ikke er nødvendig å juge om. 

Vet ikke hvordan det er hos moren, men siden barnet vil være mer her, kan jeg tenke meg at det er mer grenser der..

Noen som har noen gode råd for å få slutt på jugingen? Begynner å bli så lei!😬

Anonymkode: d895b...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ofte være at barne vil ha oppmerksomhet. Om det er tilfelle er vel ikke konsekvenser det som må til. 

Anonymkode: 410d2...e2b

Skrevet

Her fikk vi beskjed om å late som om vi ikke trodde på noe sønnen vår sa.
Og da mente de alt. Om sønnen vår sa han hadde spist opp frokosoten sin, så måtte vi late som om vi ikke trodde på han og måtte da gå å dobbeltsjekke. Om han sa han ikke hadde lekser idag, skulle vi ringe skolen og dobbeltsjekke.
Tok vi han i løgn mistet han en gode for resten av dagen, eller morgendagen alt ettersom når vi tok han i løgnen.
Var vanvittig mye styr de månedene det pågikk, men han lærte rimelig fort at å lyge ikke lønte seg.

Anonymkode: 8753c...df7

• Liker 7
Skrevet

Hvordan er forholdet ditt til moren? Tenker at det kan være en fin ting om du og faren kunne snakket om dette i samråd med henne. Så kan dere bli enige om hvordan dere skal gå frem, slik at det er noenlunde de samme konsekvensene/tilsnakk. Kanskje dere sammen kan prøve å komme til bunns i hvorfor barnet lyver så mye også. 

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Hvorfor lyver ungen så mye, lurer jeg på.

Manglende oppmerksomhet

Anonymkode: 410d2...e2b

Skrevet

Barnet er ikke "stebarnet her i huset". Han er ditt stebarn, ikke farens. Og det er en grunn til lyvingen. 

Anonymkode: 3b2dd...955

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er ikke "stebarnet her i huset". Han er ditt stebarn, ikke farens. Og det er en grunn til lyvingen. 

Anonymkode: 3b2dd...955

Selvfølgelig er det stemor som får skylda, klassiker😉 

Takk for svar til dere andre, må sette oss ned å snakke grundig, og prøve å få til en dialog med moren. Noe må gjørs ihvertfall.

Ts

Anonymkode: d895b...b24

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...