Gå til innhold

"Kriseløsning" mot hormonelle kviser før julebordet om 6 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Jeg er en ung voksen i begynnelsen av 30-årene som har begynt å få hormonell akne med små og store kviser og byller i ansiktet 1 gang i måneden. Skal på julebord neste helg, men huden har begynt å vise tegn på kviser igjen...

Da er det så vanskelig å sminke seg, huden blir synligere tørr og oljete i T-sonen, med ujevn hud og kviser som er vanskelig å skjule... Hva kan jeg gjøre? Jeg renser huden og gir litt fukt, men nå må jeg ty til aktive grep for å begrense det så mye som mulig. 

Tilskudd? Ansiktsmaske? Krem? Stikke hull på kvisene? Og evt "modne" byller? Drikke mer vann kanskje? Holde meg unna spesiell mat? Trenger sårt oppmuntring, jeg skammer meg sånn over huden når den blir så betent og guffen 😞😞😔.

Anonymkode: 0f623...7ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solariumsbehandling er en midlertidig løsning

Anonymkode: b6af5...875

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Solariumsbehandling er en midlertidig løsning fordi soling/ solariumssoling stopper utviklingen av kvisene.

• Liker 1
Gjest lizard queen
Skrevet

Ville bare latt huden puste så mye som mulig og fokusert veldig på kosthold, masse vann og søvn. Produkter kan funke altså men det er ofte at huden blir verre før den bedres når all gørra kommer ut, på en måte så jeg ville vært forsiktig med det, hvertfall hvis det er et produkt du ikke har brukt før. 

Siden du nevner å holde deg unna mat; ulike folk reagerer på ulike ting, men mange reagerer på meieriprodukter og sukker, så det ville jeg kuttet, og så spist mer grønnsaker. Er ikke noen mirakelkur så klart men jeg merker stor forskjell ut fra kostholdet når jeg har mensen og trynet mitt desperat prøver å se ut som kjøttdeig :P 

Gjest lizard queen
Skrevet

Og ja, solarium som AB over sier :) Ikke så mye at du blir brent seff, men det hjelper på å tørke ut kvisene og hvis du blir brun så blir ofte hudfargen litt jevnere da også. 

Skrevet

Drikk mye vann, lite sukker og null meieriprodukter den kommende uken. På lang sikt burde du passe på at du får i deg nok vitaminer, mineraler og essensielle fettsyrer. 😊

Anonymkode: 7b24b...495

• Liker 1
Skrevet

Du får sånne plaster på apoteket som inneholder noe som funker som du har på om natten om noen av kvisene er litt stridige og krem og vask som jeg bruker i perioder. Basiron. 

Anonymkode: 889d7...79d

Skrevet

Basiron som nevnt over her, har hatt hormonelle kviser hele livet og basiron er det eneste kvisemiddelet uten resept som virker. Men har du ikke brukt det før blir huden ofte ujevnt rød og flassete av den, men det lar seg sminke over mye bedre en byller som blir blanke på tuppen hele tiden...solarium fungerer litt først, men forverrer på sikt, men som nødløsning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...