Gjest WeirdAlien Skrevet 4. desember 2016 #1 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg jobber nå som butikkmedarbeider, og har hørt fra flere at det er lurt å være med i en fagforening i tilfelle man får problemer på jobb angående lønn, miste jobb og lignende. Jeg står nok ikke i fare for å få problemer i disse situasjonene, men har fått inntrykk av at mange er medlem i fagforeninger i tilfelle noe skulle hende. Jeg søkte opp fagforeninger og mye forskjellig dukket opp. Er det noen her inne som kan komme med forslag til hvilken fagforening som passer en enkel butikkmedarbeider best? Hva bør jeg se etter? Og er det noe forskjell på å være medlem og ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Del Skrevet 4. desember 2016 Nå vet ikke jeg hvor vanlig det er for butikkansatte å være organisert. Men tror at det er Handel og kontor du bør se etter. Jeg jobber i helsevesenet, og på min arbeidsplass er de fleste organisert. Vi kan bl.a velge mellom LO, som er politisk styr (AP) og Delta som er politisk uavhengig. Begge deler er store organisasjoner. Var jeg deg så ville jeg nok valgt en stor organisasjon. Er noen andre på arbeidsplassen din organisert? Anonymkode: f2633...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå