AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg lurte på om noen her inne som bare har en lønn å leve på? Da tenker jeg samboere eller barnefamilier? Hvordan får dere det til i forhold til hus, bil, regninger, fritidsaktiviteter og alle utgifter som hører til i hverdagen? Anonymkode: 35099...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Del Skrevet 4. desember 2016 Følger denne😊 Anonymkode: 8ec73...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Del Skrevet 4. desember 2016 Sitat Det kommer jo helt ann på hvor mye den ene lønna utgjør. Anonymkode: a32be...e3b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Del Skrevet 4. desember 2016 Gjorde det, hadde en årslønn på 350,000. Orka ikke det i lengden så kasta ut mannen. Lettere å leve tre på en lønning enn fire, i alle fall når lønna ikke er høyere. Anonymkode: e9021...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi kommer til å gjøre det noen mnd. for å dekke opp for permisjon mannen ikke kan ta... Det skal gå. Vi vil da få inn 28 000 i mnd. Vi har boutgifter på 10 000 i mnd. og bilutgift på 3000. Det blir jo ikke noe hurra, men det går det for to voksne og en baby... Anonymkode: 7c2cd...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi har delvis levd på en lønn i mange år. Jeg jobbet hver tredje helg. Vi er fem i familien. Går fint. Nå jobber jeg to dager i uken, men merker at vi har mistet to barnetrygder. Eldste går nå på høyskolen, mellomste på videregående og minsten siste året på ungdomsskolen. Noen mnd er lønnen til manne bedre, da han får dobbel vakttillegg. Ellers ligger hans på over 30 000 og min på ca 10 000. Har ikke så mye lån, og eier egen bolig. Har pusset opp litt og litt. Bygget på en del for noen år siden. Anonymkode: 09b66...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Del Skrevet 4. desember 2016 vi har gjort det i noen år nå, da begynte jeg med 300.000 i lønn i året og er snart på 500. satser på å gå opp litt til neste år også. det er psykisk tøft, men mest fordi jeg ikke liker å leve uten en ok buffer og ikke liker å si nei til partner og barn når de vil ha noe. samt "hva hvis jeg bøir syk eller mister jobben" (har god uføreforsikring/dødsfall, men alt sånn tar jo tid). i tillegg sliter partneren min litt psykisk med "ingen vil ansette meg, jeg er ikke verdt noe"-tanken. (h*n er absolutt ikke udugelig, har jobbet i mange år men har ingen referanser og ingen utdanning, så da er det omtrent umulig å få jobb) men å dekke huslån, bil, barnehage og god&sunn mat (og en sydentur i året) er ikke noe problem. Anonymkode: f6b02...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 4. desember 2016 #8 Del Skrevet 4. desember 2016 Før i tiden hadde man jo muligheten til det. Man kunne kjøpe seg et ok sted å bo, være hjemme med ungene og ektefellen jobbet. Nå er det umulig bortsett fra de som tjener godt. Dette er vel en verdi diskusjon. Personlig så trives jeg best med å leve enkelt og nøkternt uten at "tingene eier meg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi levde på en lønn i så kort tid som en måned, og det gikk ikke uten å tære på bufferen. Nå jobber jeg med å redusere forbruket slik at jeg forhåpentligvis kan jobbe deltid en stund, slik at vi kan leve på 1,5 inntekter pluss kontantstøtte. Hadde det ikke vært for at vi har all familie i Oslo-området og at vi ønsker at barna skal knytte nære bånd til besteforeldrene ville jeg absolutt vurdert å flytte til litt mer grisgrendte strøk for å bo billigere, så fremt en av oss fikk jobb der. Vi har bare en bil og bor på 85 kvadrat, så det er ikke slik at vi forventer å kunne bo i enebolig til 9 mill og ha høyt forbruk heller. Anonymkode: e1193...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi er 3 stykker som lever på en lønn intill jeg finner meg en jobb. Går faktisk helt fint, vi er ikke rik, men vi mangler ingenting. Vi er nok veldig heldige som eier ett hus som er nedbetalt. Anonymkode: bd6c9...b50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi levde på en lønn i flere år, siden jeg ikke fant meg jobb Det gikk veldig fint det. han tjente 1,3 i året i tillegg til 9000 i mnd i leie inntekter Nå har jeg fått lønn i tillegg Anonymkode: 6488e...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Del Skrevet 4. desember 2016 Det er fullt mulig å leve på én lønn. De fleste aleneforeldre gjør det. Anonymkode: ee4d4...243 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 4. desember 2016 #13 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Jeg kunne fint forsørget en annen person med en bruttoinntekt på 400 000 da de faste utgiftene mine er på 8000 kroner. Noen av disse utgiftene kunne jeg også ha kuttet. Endret 4. desember 2016 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Del Skrevet 4. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på om noen her inne som bare har en lønn å leve på? Da tenker jeg samboere eller barnefamilier? Hvordan får dere det til i forhold til hus, bil, regninger, fritidsaktiviteter og alle utgifter som hører til i hverdagen? Anonymkode: 35099...283 Det går da helt fint, når den ene tjener rikelig nok. Det er langt verre at det er ensomt og strevsomt å gå hjemme med barn hele tiden. Vi har både hytte på fjellet, ved sjøen og bolig i byen. Den eldste eier flere boliger som leies ut, og har dermed rikelig med leieintekter i tillegg til god lønn. Kontantstøtte for og annen stønad til barn hjelper og på. Det hele er helt avhengig av hvordan man ordner seg og hvor man er i livet når barna endelig melder sin ankomst etter mer enn ti års arbeid for å få dem. Anonymkode: 5c94f...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 4. desember 2016 #15 Del Skrevet 4. desember 2016 Vi har gjort det. Eier bolig og biler. Alt handler om prioriteringer og justere forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg er aleneforelder og uføretrygdet, med to barn. Lever altså kun på min inntekt. Faren betaler i tillegg kr 1000 (!!) i mnd i barnebidrag ettersom eldste er over 18 år. Det går greit, men krever selvsagt at vi tenker før vi bruker penger. Barna får ikke akkurat det de peker på, for å si det... Alt kjøpes på tilbud, både klær og sko. Følger med på mattilbud, og benytter meg flittig av matvarer nedsatt i pris pga dato. Men vi lider ingen nød. Det er varmt nok i leiligheten, ungene får skikkelig mat til alle måltider. Jeg deltar i en del spørrepanel på nettet, der premien bl a er gavekort på gavekorttorget. Der bestiller jeg f eks gavekort på kino og Peppes Pizza. Man må bare finne ut av det, så går det bra. Anonymkode: 170c2...9b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 4. desember 2016 #17 Del Skrevet 4. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi levde på en lønn i flere år, siden jeg ikke fant meg jobb Det gikk veldig fint det. han tjente 1,3 i året i tillegg til 9000 i mnd i leie inntekter Nå har jeg fått lønn i tillegg Anonymkode: 6488e...ef5 Syns egentlig svaret er litt "utenfor". 1,3 er jo mer enn mange tjener når begge er i jobb. Blir mer skryt enn hjelp i forhold til TS sitt spørsmål. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Del Skrevet 4. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer til å gjøre det noen mnd. for å dekke opp for permisjon mannen ikke kan ta... Det skal gå. Vi vil da få inn 28 000 i mnd. Vi har boutgifter på 10 000 i mnd. og bilutgift på 3000. Det blir jo ikke noe hurra, men det går det for to voksne og en baby... Anonymkode: 7c2cd...322 Hvorfor kan han ikke ta permisjon? Anonymkode: a9fe8...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #19 Del Skrevet 4. desember 2016 I desember må vi leve på én lønn, pga noe kluss. Det er svært vanskelig, men har fått litt hjelp fra familie. Ellers prøver vi å kjøpe mat på tilbud. Og handler mye i Sverige. Kjøper kun billigste toalettpapir etc. Anonymkode: ae988...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #20 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg har ca 18000 utbetalt og klarer meg fint. Bil blir jo litt dyrt da ca 4000 kr går til det i mnd (ja vet må gjennom bompengeringen hver dag). Boliglånet er meget billig å betjene ca 2000kr (liten men fin leilighet). Mat til meg og barnet ca 3000kr i mnd. Bhg ca 1000kr. Telefon ca 100kr. Internett inkl i fellesutg. Strøm 300kr. Ja det går. Har til og med kjøpt inn endel luksus møbler og en rask datamaskin. Barnet får mer enn de aller fleste av ting så det er ingen problem. Kjøper f,eks. ring og smykke til 1kr fra kina inkl frakt. Mye å spare om man vil det. Lider ingen nød. Har nettopp kjøpt større bolig også nå, og da blir det nok litt tøffere med tanke på at boliglånet blir mer sånn 9000kr i mnd Anonymkode: 3a6a9...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå