Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har timeregistrering, hvordan fører dere timer?

Skriver dere fra dere kommer inn døra på jobben, fra dere sitter eller står ved der arbeidet begynner eller når?

Og hvilket klokkeslett skriver dere når dere går? Fra dere går fra selve arbeidsstasjonen/stedet, eller fra dere er ute av selve stedet?

Eks. om du jobber som resepsjonist - skriver du opp når du kommer eller når du har satt deg til ved resepsjonen og skriver du opp når du reiste deg opp fra resepsjonen eller når du er ute av døra på jobben?

Og hvis du går f.eks ti over fire, skriver du da 16:10 eller runder du tilbake til 16:00 eller til 16:15? 

Anonymkode: 2b723...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra jeg er ferdigskiftet og klar til å starte arbeidet. Kommer jeg for tidlig på jobb fordi jeg trenger fem minutter på å ta av vinterjakka og tisse, så skriver jeg jo ikke før jeg er klar. Og avslutter når arbeidet avsluttes. 

Ved eksempelet ditt på resepsjon ville jeg valgt når jeg er klar i resepsjonen, og når jeg forlater resepsjonen (eller når du går ut fra resepsjonsrommet for å skifte altså)

Anonymkode: 117ed...82f

• Liker 1
Skrevet

Bra forklart det over her. Men det kan variere hva som er forventet/naturlig. Ved stempling har jeg hatt én jobb der jeg klokket inn etter å ha skiftet/lagt fra meg ting. En annen jobb der jeg klokket inn ved inngangsdøren. Nå skriver jeg timer og i og med jeg setter igang ganske umiddelbart ser jeg på klokka når jeg kommer og drar. 

Har jobbet med lønn (der ansatte hadde stempling) og da måtte jeg runde av minuttene. Inntil 14 min over ble rundet av til hel time, f.eks 4t14 min ble 4 timer. 4 t15 min ble 4,5 time. Det bruker jeg selv nå når jeg skriver timer. 

Skrevet

Arbeidstid er definert som tiden du står til arbeidsgivers disposisjon. 

Jeg skriver som regel fra jeg kommer på jobb, men jeg går jo også rett til kontoret (ingen skift el.l.). 

Noen ganger har jeg skrevet fra tidligere på morgenen, og det er rett og slett fordi sjefen sender meg ting jeg skal svare på litt i hytt og pine. 

Anonymkode: d4d61...201

Skrevet

Jeg skriver fra jeg kommer inn på jobb til jeg logger. All tid etter jeg logger av blir ikke registrert. 

Jeg runder opp eller ned til nærmeste 5 min. 

Jeg svarer også på spørsmål etter arbeidstid ute å føre opp dette. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :) 

Anonymkode: 2b723...af4

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg skriver i hovedsak åpningstiden. Men går det lang tid over runder jeg opp en halvtime avogtil. Jeg er nok mange ganger dumsnill, og jobber gratis, men det er aldri noe pålagt arbeidstid, så føler ikke det blir rett å skrive timer for tid på jobben som jeg finner på selv.

Anonymkode: 4ef72...5c0

Skrevet

kan du ikke bare høre med arbeidsgiveren din?

hos oss stempler man inn i hoveddøra, samme på en annen jobb jeg hadde. på en annen jobb igjen rundet vi av til nærmeste kvarter og det tok aldri mer enn 5 min fra inngangsdøra til jeg var klar.

Anonymkode: bd7a0...521

Skrevet

Fra jeg slår på PC'en, til jeg slår den av, sånn omtrent. Runder ned til nærmeste kvarter.
Jeg får fast månedslønn og registrerer bare timer i et rekneark. Har over 140 avspaseringstimer til gode fra i sommer og høst så jeg er ikke så voldsomt nøye på det akkurat nå føler jeg, "mister" 100 timer ved nyttår uansett da man ikke får overført dem.

Skrevet

Fra jeg sitter klar med uniform. Det blir jo litt det samme som at de som begynner halv 8 skal være klar til å jobbe akkurat da.

Anonymkode: f151b...c04

Skrevet

Jeg stempler som regel idet jeg kommer på jobb/går fra jobb, men venter hvis jeg skal innom toalettet, ordne noe annet først etc. 

Skrevet

Jobber som servitør og resepsjonist. Fører timer fra vakten min skal starte, selvom jeg møter opp tidlig skal ikke arebeidsgiver lønne meg for det. Vaktlisten er der av en grunn. Da bruker jeg heller 5 min på og drikke kaffe eller somler litt når jeg skifter. 

Når jeg er ferdig skriver jeg meg ut på nærmeste halvtime fra jeg legger ned arbeidet. Ved ett par unntak der klokken har blitt 13-14 min over kan jeg runde av på kvarteret. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...