AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hvor ofte får hunder gjennomsnittlig kennelhoste? Gjelder også utstillingshunder osv. Og de som bare går hjemme. Finnes det noe statistikk på dette? Anonymkode: eef7a...2bb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 ....ta vaksinen årlig. Enhver ansvarlig eier gjør jo det. Så slipper man å lure på statistikken. Anonymkode: e3405...77e
ArtyFarty Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Nei, det føres ikke statistikk på kennelhoste. Hunder kan også bli forkjølet / få lettere luftveisinfeksjon uten at det er kennelhoste, noe som kan være vanskelig å skille. Dette er veldig vanlig, og ikke noe man oppsøker veterinær for, med mindre hunden blir veldig syk. Det er derfor helt umulig å lage en statistikk på dette.
Gjest økonomifrue Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Aner ikke statistikk, men vaksinerte hunder kan og få kennelhoste, men da en mildere form enn de ville fått uten å være vaksinert.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Sånn ca. Hvor mange ganger får en hund kennelhoste i løpet av sitt liv? 1 gang , 5 ganger , 10 ganger? Anonymkode: eef7a...2bb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Min fikk det den eneste gangen hun var vaksinert mot kennelhoste, aldri etter det. Hadde henne i 8 år. Anonymkode: a7c84...695
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn ca. Hvor mange ganger får en hund kennelhoste i løpet av sitt liv? 1 gang , 5 ganger , 10 ganger? Anonymkode: eef7a...2bb Hvor mange mennesker i verden har, har hatt, eller vil få et brukket ben på et aller annet tidspunkt i livet sitt? Et så generelt spørsmål som du stiller er helt umulig å svare på. Det varier fra hund til hund selvsagt. Noen får det aldri, noen får det gjentatte ganger. Det finnes ingen fasit liksom. Anonymkode: 6bae5...790
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Var bare venninna mi som synes hundene mine hadde så ofte kennelhoste noe jeg ikke synes. Og hun hadde aldri hørt om andre hunder som hadde det så ofte som mine. De har kun hatt det to- tre ganger. Hun synes det var rart mine har det så ofte kontra andre hun kjenner? Anonymkode: eef7a...2bb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var bare venninna mi som synes hundene mine hadde så ofte kennelhoste noe jeg ikke synes. Og hun hadde aldri hørt om andre hunder som hadde det så ofte som mine. De har kun hatt det to- tre ganger. Hun synes det var rart mine har det så ofte kontra andre hun kjenner? Anonymkode: eef7a...2bb Det kommer nok litt an på en del forskjellige ting. Oppholder du deg mye i typiske smittesoner har du nok større sjanse for at hunden plukker det opp. Har du en gårdshund så er det nesten garantert at hunden din aldri vil bli snittet av kennelhoste. Smittesoner finnes over alt i byer, men spesielt hundeparker blir smittesoner. Min fikk kennelhoste da han var 10 mnd, og har ikke hatt det siden. Han plukket det opp i nærområdet her vi bor ettersom vi ikke benytter oss av hundeparker, kun lokale lekeplasser. Han var vaksinert, men fikk det likevel. Har vaksinert han årlig siden, og han har som sagt ikke fått det igjen. Anonymkode: 6bae5...790
Gjest Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 Min eldste på 6 år har hatt 2 ganger, min yngste på 3 1/2 år har hatt det en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå