AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hei! (håper dette havnet i rett kategori) Jeg har nylig kjøpt min første bolig, og flytter inn i februar. Problemet er at når egenkapitalen trekkes, sitter jeg igjen med veldig lite på konto, ca 10-15000. Jeg lurer på hva dere synes er viktigst å prioritere å få kjøpt først? skal prøve å få kjøpt en del brukt, men vil ha ny seng. Har veldig lite fra før, men har: Bestikk Glass/kopper Noe kjøkkenutstyr (ikke gryter) Skohylle I leiligheten jeg har kjøpt er det integrert komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap. Hva ville dere prioritert? Takk! Anonymkode: 00fe1...3e5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Vaskemaskin og seng. Dernest sofa. Anonymkode: cb186...29b 2
Julebrus Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Du får egentlig alt du trenger helt gratis på finn, i en god standard også 13
-Skylar Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 17 minutter siden, Julebrus skrev: Du får egentlig alt du trenger helt gratis på finn, i en god standard også Må si meg enig! Det du ikke har råd til å kjøpe nå får du på finn. Det er kanskje ikke akkurat helt slik du vil ha det, men det er fint å starte med til du får spart opp litt. Så kan du bytte ut underveis 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Jeg sover godt på en gjesteseng fra Ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80017389/ Anonymkode: a0331...969 2
bopera Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Maling gjør underverker..! Spisestuebordet vårt er fra 50-60-tallet, og så ikke særlig pent ut, men med god svart maling har det blitt veldig lekkert. Mange spør hvor jeg har kjøpt bordet. Det fant jeg på loftet til bestemoren min. Jeg valgte veldig moderne stoler til, gjennomsiktig plast med stålbein. Så slitne møbler du får gratis, kan bli som ny med litt maling. Men velg en kvalitetsmaling, og ikke glem grunning. Noen bord trenger kanskje en liten runde med sandpapir eller våtslipepapir. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Er det klesskap der? Hvis ikke, bør du kjøpe et skap og/ eller kommode til tøyet ditt, og kanskje en rimelig garderobestang på hjul (se på Ikea) Anonymkode: a0331...969
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 I begynnelsen innredet jeg med nærmest alt fra finn.no for å spare penger. No fant jeg på gi bort avdelingen annet kjøpte jeg for en billig penge. Det eneste jeg inviterte i var en god seng, da jeg hadde en enkelt seng fra hybelen jeg leide før jeg kjøpte. Det var dog ikke en dyr seng, men Jysk hadde tilbud på den tiden. De har forresten ofte tilbud på senger, som et lite tips. Etter hvert som tiden gikk byttet jeg ut de brukte møblene med nye. Noe solgte jeg annet ga jeg bort og fikk noen kroner ekstra der, selv om det ikke var noe å skryte av. Jeg misunner virkelig de som bare kan kjøpe inn alt på en gang, men samtidig så har jeg fått leiligheten min akkurat sånn som jeg vil, nettopp fordi det tok så lang tid. Seng (jysk) Gryter og panner (ikea) Tv(?) Elkjøp har tilbud nå. Anonymkode: 64d71...0d8 1
sol87 Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 IKEA har veldig gode rammemadrasser. Jeg sover i en av dem, og er svært fornøyd. Men det er viktig å prøveligge dem, slik at du finner riktig fasthet til din kropp. Ellers stemmer jeg i med de andre, bruk finn.no. Av gryter og panner bør du ha: En mellomstor teflongryte til gryteretter og supper. En mellomstor gryte til pasta og ris. En liten gryte til sauser og eggkoking, gjerne i teflon. En stekepanne i teflon. Når du har bedre råd i framtiden bør du investere i jerngryter og jernpanner, de tåler høyere temperatur. Før du kjøper må du vite hva slags komfyr du har. Det er kjedelig å sitte med en rekke gryter som ikke egner seg fordi du har induksjon, for eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det klesskap der? Hvis ikke, bør du kjøpe et skap og/ eller kommode til tøyet ditt, og kanskje en rimelig garderobestang på hjul (se på Ikea) Anonymkode: a0331...969 Som dette http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40099792/ som er svært praktisk Anonymkode: a0331...969
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 Dette er rimeligere og like praktisk http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50231630/ Anonymkode: a0331...969 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 Ikke kjøp brukte senger/madrasser. Da kan du få med deg parasitter på kjøpet. Ellers er det bare å kjøre på. Anonymkode: 5b314...62c 9
Gjest Trex90 Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 gratulerer med ny bolig ta en tur på finn.no der får du mye billig og masse gi vekk gratis også
lokmeister2016 Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 Finn.no gies bort alt fra sofa til kjøkkenet greier 1
Leo Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Kjøp ny seng, f.eks. rammemadrass fra IKEA. Resten kan du kjøpe brukt etter hvert som du finner ut hva du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Ville aldri kjøpt brukt sofa eller seng, heller invistert i en billig sovesofa inntil du har bedre råd. Anonymkode: e886a...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Gryter og ting til kjøkken kan du få for en rimelig penge på Ikea. Det meste du trenger finner du der til grei pris. Som andre sier her kjøpt ikke brukt seng. Jeg var heldig og fikk en en rimelig sovesofa hos Ikea til snaut 1200 kr som skulle ut av varesortimentet . Det pleier og poppe opp gode tilbud spesielt i januar. Man bør bare følge godt med. Anonymkode: 8b134...a7e 1
LittleBabyBlue Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Førstepri er seng, pute og dyne. Hvor stor er boligen? Kan en sovesofa være tingen? Så må du ha ei gryte. Er det felles vaskerom, eller trenger du vaskemaskin? Kan du vaske tøy hos foreldrene dine et par mnd? Et bord. Er det klesskap? Har du håndkler og sengetøy? Kan du ønske deg ting til jul? Fryser burde også stå på lista etterhvert. Ellers vil jeg si at du har prioritert helt riktig. Boligen vil stige i verdi, møbler er bare forbruk. 2
Musicman Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 8 timer siden, sol87 skrev: Av gryter og panner bør du ha: En mellomstor teflongryte til gryteretter og supper. En mellomstor gryte til pasta og ris. En liten gryte til sauser og eggkoking, gjerne i teflon. En stekepanne i teflon. Når du har bedre råd i framtiden bør du investere i jerngryter og jernpanner, de tåler høyere temperatur. Før du kjøper må du vite hva slags komfyr du har. Det er kjedelig å sitte med en rekke gryter som ikke egner seg fordi du har induksjon, for eksempel. Jeg kan si meg enig i at man "må" ha en teflonpanne i dag, men mtp. kjeler så må blakke folk nøye seg meg rustfritt stål, f.eks http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/90207402/ til 98 kr for tre kjeler. Eller kanskje koste på seg noe sånn som dette settet http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/30286416/ til 545 kr inkl stekepanne. Det du prater om, er ikke nødvendigheter. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Slik dagens situasjon er med veggedyr andre 'morsomheter' så ville jeg kjøpt seng og stoppede møbler nytt. Når jeg sier nytt så mener jeg dersom du ikke har muligheten til å få noen brukte møbler av foreldrene dine. IKEA har helt ok madrasser. Til en rammemadrass trenger du bare en sokkel eller ben den står på. Ellers er en vaskemaskin fryktelig greit å ha. Har du noen som kan hjelpe med henting og bæring? Hvis du har det så finner du nok en helt ok vaskemaskin på finn.no. Lønner seg å ikke bare se under "gis bort", men også under "selges". En sofa er greit å ha. Der er vi tilbake til familie eller IKEA siden sofaer er stoppede møbler som det kan bo 'noe' i. Et bord finner du nok på finn.no, ellers er dette et helt ok salongbord til sofaen (jeg har det selv og det er vel verd prisen Kan du ønske deg bidrag til møbler i julegave fra slekt og familie? Gavekort f.eks. Anonymkode: 5bed2...946
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå