AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Dvs "svigerfar", for er ikke gift men vært sammen snart to år. Faren hans er bare verdens greieste, mest joviale fyr. Men jeg har jo merket at forholdet mellom min samboer og faren ikke er helt som det skal være. Og nå fortalte han litt om hvorfor, hvordan faren, uten å gå i detaljer, var skikkelig psykopat gjennom hele oppveksten, spesielt når ingen andre var tilstede, og hvordan han alltid skrudde på en helt annen personlighet rundt alle andre, når venner var på besøk osv. Jeg har jo fått et veldig godt forhold til "svigerfar" ut fra de gangene vi har treftes, som ikke er så ofte, men tydelig at samboeren bærer kraftig nag til ham. Hvordan hadde dere forholdt dere til noe sånt? Anonymkode: ea65b...e05
Ananas. Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Jeg ville opprettholdt den gode tonen, så lenge det ikke er noe som sårer samboeren din. På den måten blir det jo hyggeligere for alle når dere er sammen. Samtidig ville jeg begrenset kontakten til et minimum, og latt samboeren styre hvor ofte dere treffes (virker kanskje som det er sånn allerede). Kjedelig at han har hatt det sånn i oppveksten, men det hjelper nok ingen at du blir kaldere bare fordi du vet hvordan det har vært. Du kan jo både forstå og støtte samboeren din uten å legge om tonen akkurat når dere er sammen med svigerfar. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Synes du får et godt råd av Ananas over her, så lenge samboer ønsker kontakt med faren, er det nok bedre for alle parter om du opfører deg so om du ike visste dette. Ellers tenker jeg at du godt kan spørre samboer hvordan han vil at du skal forholde deg, jeg tenker at det er hans følelser det er viktigst å ta vare på oppi dette. Hvis du spør hvordan han vil at du skal forholde deg, viser du tydelig at du har hørt og tror på det han har fortalt. Jeg har selv en mor som passer til beskrivelsen av din svigerfar, og det jeg synes er vanskeligst når jeg forteller noe om det, er at jeg er redd for at de ike skal tro meg, nettop fordi hun ikke viser den negative siden når det er andre tilstede. Anonymkode: 9e83b...2ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå