sol87 Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Jeg har ganske tørr hud, spesielt om vinteren! Det gjør at jeg får den fryktede "cakey"-effekten når jeg bruker foundation. Jeg antar det er fordi huden min er tørr. Jeg bruker både fuktighetskrem og primer, men det ser ut til at de produktene jeg bruker gjør huden min verre! Har dere noen tips til gode hudpleieprodukter jeg kan bruke? Gjerne ikke rådyre produkter, jeg er mest innstilt på det som koster rundt 200 kroner, men om du bare kan komme på dyrere produkter, kom med det også. Vil det hjelpe å "exfoliere" huden før jeg bruker fuktighetskrem, forresten?
Gjest Jessica Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 10 minutter siden, sol87 skrev: Jeg har ganske tørr hud, spesielt om vinteren! Det gjør at jeg får den fryktede "cakey"-effekten når jeg bruker foundation. Jeg antar det er fordi huden min er tørr. Jeg bruker både fuktighetskrem og primer, men det ser ut til at de produktene jeg bruker gjør huden min verre! Har dere noen tips til gode hudpleieprodukter jeg kan bruke? Gjerne ikke rådyre produkter, jeg er mest innstilt på det som koster rundt 200 kroner, men om du bare kan komme på dyrere produkter, kom med det også. Vil det hjelpe å "exfoliere" huden før jeg bruker fuktighetskrem, forresten? Det vil definitivt hjelpe å exfoliere 😊 Og gjerne masker med fuktighet flere ganger i uken. Sliter med det samme kombinert med oljene t sone
Gjest Zalo2 Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Bruker denne akkurat nå og denne er faktisk FOR fuktighetsgivende. Kjøpte den på feelunique eller lookfantastic. Ikke nødvendig med dyre kremmer om man ikke må https://www.google.no/search?q=garnier+moisturizer&client=opera&hs=KY1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjIy8-9l9nQAhULLsAKHeoVA3sQsAQIhAE&biw=1366&bih=630#tbm=isch&q=garnier+moisture+match&imgrc=aqv2qISDWvpDeM%3A
sol87 Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2016 Akkurat nå, Zalo2 skrev: Bruker denne akkurat nå og denne er faktisk FOR fuktighetsgivende. Kjøpte den på feelunique eller lookfantastic. Ikke nødvendig med dyre kremmer om man ikke må https://www.google.no/search?q=garnier+moisturizer&client=opera&hs=KY1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjIy8-9l9nQAhULLsAKHeoVA3sQsAQIhAE&biw=1366&bih=630#tbm=isch&q=garnier+moisture+match&imgrc=aqv2qISDWvpDeM%3A Den skal jeg teste! Takk. Husker du om det er mye parfyme i den? Hvis det er for mye av det, begynner det å svi for meg.
sol87 Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2016 4 minutter siden, Jessica skrev: Det vil definitivt hjelpe å exfoliere 😊 Og gjerne masker med fuktighet flere ganger i uken. Sliter med det samme kombinert med oljene t sone Tusen takk! T-sonen min er vel ganske normal, og til og med den kan bli tørr! Irriterende. Har du noen gode produkter å anbefale til exfoliering?
Gjest Zalo2 Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 4 minutter siden, sol87 skrev: Den skal jeg teste! Takk. Husker du om det er mye parfyme i den? Hvis det er for mye av det, begynner det å svi for meg. Det er jeg ikke sikker på, men den passer for de med sensitiv hud og er paraben free
Gjest Jessica Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 9 minutter siden, sol87 skrev: Tusen takk! T-sonen min er vel ganske normal, og til og med den kan bli tørr! Irriterende. Har du noen gode produkter å anbefale til exfoliering? Jeg har blitt helt forelsket i jorgobe fra vita. Både exfolierings masken og svarte masken. Lest at dagkremen er bra 😊 Ellers legger Jeg meg med kokosolje på ansiktet og bruker det når jeg ikke skal ut. Har også brukt en del hjemmelaget masker av honning, banan, kokosolje osv. En enig kamp å få huden til å beholde fuktigheten men sminken sitter bra ☺
Blablab Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Jeg elsker Weleda skin food. Gir ekstremt mye fukt uten at den gir meg kviser. Koster under 200 for en stor tube. Veldig fet og klissete, så gjør seg egentlig best som nattkrem. Men jeg får raskt kviser om jeg ikke gir huden nok fukt, så bruker den under foundation også. Ellers bytter jeg foundation på vinteren, kanskje du trenger en som er mer fuktgivende? 1
ops2 Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 På 04.12.2016 den 0.38, sol87 skrev: Tusen takk! T-sonen min er vel ganske normal, og til og med den kan bli tørr! Irriterende. Har du noen gode produkter å anbefale til exfoliering? Er du tørr og har stram hud, så er en gommage peeling det beste. http://spas.about.com/od/bodytreatments/a/gommage.htm Jeg vil anbefale dette isteden for manuell peeling (sukkermaske, slipekorn). Jeg bruker Dr.G Gowoonsesang Brightening Peeling Gel Mild, men den får en bare kjøpt på Ebay. En som selger hudpleie, skal vite hva gommage/enzyme peeling er og kunne anbefale noe. 1
fresia Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 (endret) jeg bruker Nip+Fab Glycolic Fix Scrub ca 2-3 ganger i uka. det er mest fordi jeg får litt urenheter innimellom. hovedproblemet mitt er kjempetørr og stram hud. jeg har god erfaring med å bruke ansiktoljer som mandelolje og/eller nypefrøolje både som dag- og nattkrem. smører et tynnere lag på dagtid selvfølgelig. ellers bruker jeg Decleor Hydra Floral Ultra-Moisturising & Plumping Expert Mask eller Origins Drink Up Intensive Overnight Mask på natt. dagkrem veksler jeg veldig på. har ikke funnet den rette enda. bruker som nevnt oljer, men blander gjerne med en dagkrem. nå for tida bruker jeg Matis Reponse Purete pga urenheter og den fukter jo huden litt, men er heller oljen og ansiktsmaskene som bidrar til fuktighet. når det kommer til foundation kan jeg virkelig anbefale Bourjois Healthy Mix Serum Foundation. den fås desverre ikke i butikk i Norge, men kan kjøpes i utlandet eller på nett. det er den foundatioen som tilfører mest fuktighet av de jeg har prøvd i hvertfall Endret 5. desember 2016 av fresia 1
sol87 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2016 Hva er det med hudpleiemerker å ha superlange navn? Her må jeg nok ta notatboka i bruk. Takk for gode tips alle sammen, det blir jo litt av hvert å teste ut. 1
Gjest Ludolek Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Det eneste som har hjulpet meg er trinnvis fukt gjennom asiatisk hudpleie og nattlysolje- samt jevnlig eksfoliering(jeg bruker clarisonic- men mange skryter av den Ella....etellerannet enzym peel på apoteket). Og jeg har prøvd lassevis av merker og ting.
Ms.Sommerfugl Skrevet 5. desember 2016 #13 Skrevet 5. desember 2016 På 4.12.2016 den 0.36, Zalo2 skrev: Bruker denne akkurat nå og denne er faktisk FOR fuktighetsgivende. Kjøpte den på feelunique eller lookfantastic. Ikke nødvendig med dyre kremmer om man ikke må https://www.google.no/search?q=garnier+moisturizer&client=opera&hs=KY1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjIy8-9l9nQAhULLsAKHeoVA3sQsAQIhAE&biw=1366&bih=630#tbm=isch&q=garnier+moisture+match&imgrc=aqv2qISDWvpDeM%3A Vet du om det er silikoner i denne? Jeg har ekstremt tørr hud, så jeg er på utkikk etter en som kan gi MASSE fukt til huden min.
Gjest Zalo2 Skrevet 5. desember 2016 #14 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Ms.Sommerfugl skrev: Vet du om det er silikoner i denne? Jeg har ekstremt tørr hud, så jeg er på utkikk etter en som kan gi MASSE fukt til huden min. Det er jeg ikke sikker på, de koster ikke så mye så verdt å prøve. Hvis ikke de passer i fjeset så bruk den opp på resten av kroppen.
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2016 #15 Skrevet 5. desember 2016 9 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Vet du om det er silikoner i denne? Jeg har ekstremt tørr hud, så jeg er på utkikk etter en som kan gi MASSE fukt til huden min. Ville droppet Kiwi-fuktighetskrem og heller satset på noe med mer verdifulle ingredienser for huden. Origins Drink up intensive overnight mask som er nevnt over her er super. Den kan også brukes på dagtid under sminke men i et tynt lag. Funker supert, alle i familien min bruker denne når de er tørre i ansiktet. Inneholder endel planteoljer + huolorinsyre. Billig er den også. 225 kr for 100 ml, stor tube. http://www.kicks.no/origins/kategorier/hudpleie/masker-c2586/drink-up-intensive-overnight-mask-p35669?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MjA4NTY4OF9ub19OTzsjOw&searchWord=origins 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 15 timer siden, Boomonster skrev: Ville droppet Kiwi-fuktighetskrem og heller satset på noe med mer verdifulle ingredienser for huden. Origins Drink up intensive overnight mask som er nevnt over her er super. Den kan også brukes på dagtid under sminke men i et tynt lag. Funker supert, alle i familien min bruker denne når de er tørre i ansiktet. Inneholder endel planteoljer + huolorinsyre. Billig er den også. 225 kr for 100 ml, stor tube. http://www.kicks.no/origins/kategorier/hudpleie/masker-c2586/drink-up-intensive-overnight-mask-p35669?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MjA4NTY4OF9ub19OTzsjOw&searchWord=origins Takk for svar! Jeg har faktisk den fra Origins, og den gjorde ikke spesielt mye for huden min dessverre... da kan du kanskje tenke deg hvor fuktfattig huden min er. For all del altså, den er veldig god og jeg bruker den enda av og til, men jeg må ha noe virkelig fuktighetsgivende nå om vinteren...
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 5 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Takk for svar! Jeg har faktisk den fra Origins, og den gjorde ikke spesielt mye for huden min dessverre... da kan du kanskje tenke deg hvor fuktfattig huden min er. For all del altså, den er veldig god og jeg bruker den enda av og til, men jeg må ha noe virkelig fuktighetsgivende nå om vinteren... Gå innom en hudpleiesalong. Si at du trenger ett eneste produkt som kan gi nok fukt. Hvis ikke skal de sikkert prøve å prakke på deg en hel serie med 6-7 produkter. Spander noen hundrelapper på deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 Klairs sine produkter er helt supre. Kan anbefale Rich moist soothing serum, rich moist soothing mask og rich moist soothing cream. Rask levering og fornuftige priser. Www.klairs.no Anonymkode: 448b4...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå