Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt om det jeg og..veldig rart noe av det.

Feks "life is like a box of chocolate"I Forrest Gump så sier han egentlig "life was like a box of chocolate"

Skrevet
40 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Har lest litt om det jeg og..veldig rart noe av det.

Feks "life is like a box of chocolate"I Forrest Gump så sier han egentlig "life was like a box of chocolate"

Tror ikke nødvendigvis det er noe spesielt med det, men synes det er veldig morsomt/interessant likevel :) 

• 1 måned senere...
Skrevet

En stund siden denne ble startet men uansett. Snehvit, jeg og mange andre trodde det var speil speil på veggen der.......men det er ikke det! Det er LILLE speil på veggen der, og det høres for meg helt rart ut. Har boken også, og husker jeg leste den som barn (OFTE) og husker "speil speil"

Helt merkelig! Det samme er på engelsk, der er det mange som husker at det var mirror mirror, men det er ikke det. Det er magic  mirror!

Anonymkode: b5f43...9ec

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg husker lille speil..og jeg er født på 80-tallet..ikke helt ung med andre ord. Synes mandela effekten er utrolig fasinerende, men finner lite om norske effekter da.

Skrevet

F.eks som Shane tok opp i TS videolink, så sier Forrest Gump, "Life was like a box of chocolates".

Jeg tror at hodet vårt ubevisst skifter ut ord fra settninger man hører eller leser, fordi dem ikke passer helt med resten av settningen, og vi erstatter det med et ord som vi da forventer at skal stå der eller høre.

Man hører "Life was like a box of chocolates", men hjernen forventer noe annet, og vi ubevisst erstatter det til å bli "Life is like a box of chocolates".

Det er sikkert bare et mindtrick, og våre forventninger vi har over hvordan settningene brukes og settes sammen. Hvis noen ord ikke passer overens med resten, så husker vi dem annerldes fordi vi da forventer ord og uttrykk gjengitt annerledes en dem ble.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei, tenkte bare at jeg skulle fortelle at jeg har lagd min egen side om dette fenomenet, og her er den: https://www.mandelaeffektnorge.com/ Den inneholder ganske så mange effekter, og jeg har hovedfokus på norske saker, som jeg har funnet selv. Mye annet også, så ta gjerne en titt :)

Skrevet
På 21.1.2017 den 12.39, AnonymBruker skrev:

En stund siden denne ble startet men uansett. Snehvit, jeg og mange andre trodde det var speil speil på veggen der.......men det er ikke det! Det er LILLE speil på veggen der, og det høres for meg helt rart ut. Har boken også, og husker jeg leste den som barn (OFTE) og husker "speil speil"

Helt merkelig! Det samme er på engelsk, der er det mange som husker at det var mirror mirror, men det er ikke det. Det er magic  mirror!

Anonymkode: b5f43...9ec

På 11.1.2019 den 13.22, Butternut skrev:

Jeg husker lille speil..og jeg er født på 80-tallet..ikke helt ung med andre ord. Synes mandela effekten er utrolig fasinerende, men finner lite om norske effekter da.

Dette har jeg også opplevd, men ingen norske greier. Kom på sangen "me, myself and I" med De La Soul. 

I linken, ca. 0:42, starter sangen med "Mirror, Mirror on the wall..."  Interessant da!

Anonymkode: 04986...b87

• Liker 1
Skrevet

Husker godt Aqua sin låt «Barbie girl». Jeg var sikker på at hun sang «I’m a barbie girl, in A barbie world», men neida det er «in THE barbie world. 

Selv om det ikke er en norsk mandela-effekt, kan jeg også huske navnet på serien  «Sex in the city». Men det er feil siden det tydeligvis alltid har hatt navnet «Sex and the city». 

• Liker 1
Skrevet
På 3.12.2016 den 23.35, Aurelia skrev:

Hei! Så en morsom video på YouTube angående disse, og lurte på om det er noen som kommer på noen norske eksempler? :fnise:

Her er videoen jeg så :)

Nei.

Anonymkode: d2753...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...