Gå til innhold

Asbestplater i hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ante ikke hvor jeg skulle poste denne så det ble her. Noen karer har vært her å fjernet en vegg på huset med asbestplater. ( Jeg leier) De sa de skulle bli hentet på torsdag men ligger fremdeles i hagen. I morgen, søndag er det meldt opp i liten storm her. Jeg er rett platene vil flyge rundt i hele nabolaget i morgen. Om jeg ringer arbeidstilsynet i morgen tidlig vil de få noen til å komme å fjerne de?

Anonymkode: edf81...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ante ikke hvor jeg skulle poste denne så det ble her. Noen karer har vært her å fjernet en vegg på huset med asbestplater. ( Jeg leier) De sa de skulle bli hentet på torsdag men ligger fremdeles i hagen. I morgen, søndag er det meldt opp i liten storm her. Jeg er rett platene vil flyge rundt i hele nabolaget i morgen. Om jeg ringer arbeidstilsynet i morgen tidlig vil de få noen til å komme å fjerne de?

Anonymkode: edf81...d21

Om det har vært noen karer der og tatt bort eternittplater og bare lagt platene i en haug, så vedder jeg en månedslønn på at de karene er flere mil fra å ha en tillatelse fra Arbeidstilsynet.

Det er bare virksomheter som har tillatelse fra Arbeidstilsynet som kan fjerne asbest. Materialet skal dessuten leveres til et godkjent deponi, så det er absolutt ikke lov til å bare slenge det i en haug og hente det når det passer.

Så 'ja' du ringer og melder ifra. Om Arbeidstilsynet rekvirerer henting og deponering på nærmeste godkjente deponi på en søndag ville jeg ikke vedde på, men jeg får en mistanke om at det arbeidet jeg ser for meg når jeg leser hva du skriver er av denne typen.

Anonymkode: 48363...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...