Gå til innhold

Får jeg ta eksamen om igjen om jeg får dårlige karakterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg får bestått men ikke bra nok karakter, kan jeg ta den om igjen? Vil dette påvirke hvor mye som blir omgjort til stipend for lånekassen?

Anonymkode: a0802...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du student eller elev? Studenter har gjerne to forsøk på å forbedre karakter. Altså tre forsøk totalt.

Anonymkode: 7f397...642

Gjest Linaria
Skrevet

Så lenge du står på eksamen, får du penger fra Lånekassen, men om du tar opp et fag i et senere semester for å forbedre karakter, må du ta 30 poeng utenom dette faget for å få fullt lån og stipend. 

Skrevet
9 timer siden, Linaria skrev:

Så lenge du står på eksamen, får du penger fra Lånekassen, men om du tar opp et fag i et senere semester for å forbedre karakter, må du ta 30 poeng utenom dette faget for å få fullt lån og stipend. 

Så da vil jeg kunne ta en ekstra eksamen for å forbedre karakteren under det vanlige studieløpet uten konsekvens?

Gjest Linaria
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så da vil jeg kunne ta en ekstra eksamen for å forbedre karakteren under det vanlige studieløpet uten konsekvens?

Ja, Lånekassen bryr seg ikke om hva du tar utover de 30 poengene de krever for å gi deg lån. 

Skrevet
På 3.12.2016 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Er du student eller elev? Studenter har gjerne to forsøk på å forbedre karakter. Altså tre forsøk totalt.

Anonymkode: 7f397...642

Student og elev er jo det samme! Hallo i luken...! :P

Anonymkode: 82e06...6f7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du ny her på KG eller? :ler: 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er elev på videregående skole. Student er du på høyere utdanning som høyskole og universitet.

Anonymkode: 4ed2e...888

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellige regler for studielån/stipend for studenter (uni/høyskole) og elever (vgs)

Anonymkode: a600f...f09

• Liker 3
Skrevet

Jepp, det går helt fint og det går ikke ut over stipend så lenge man tar 30 studiepoeng utenom. Jeg gjorde det i år med et fag med et fag jeg tok i fjor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...