AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Jeg flyttet ut 4-5 dager etter at jeg fylte 18. Jeg bodde i en knøttliten låftleilighet hvor stue og soverom var i samme rom. Bade var knøttlite og vaskemaskin var det ikke plass til. Jeg måtte stå å dusje i et lite hjørne med forheng. Var et gammelt hus, så var utrolig kaldt på vinteren. De som bodde under var et kjærestepar fra øst Europa og de hadde ofte høylytt sex. Eeew. Betalte vel 3000 for å bo der. Neste leilighet var litt større og finere Hvordan var din første leilighet? Anonymkode: e3b70...8d2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Bor i den nå, må flytte snart. Har vært veldig heldig. 35 kvm. Alt er perfekt. Stort og flott kjøkken. 3. etasje i blokk. Ingen problemer. Anonymkode: 09ceb...12a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Jeg leide i et uthus som var bygd om til leilighet bare etpar år før jeg slyttet inn. Det var stue, kjøkken, knøttlite bad og soverom. Egen inngang. Det var ikke plass til vaskemaskin, så jeg måtte hjem til foreldrene mine å vaske klær. Leiligheten var møblert med møbler og hvitevarer fra 60 og 70 tallet. Jeg betalte 1500,- Anonymkode: 870be...950
estrella Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Delte leilighet sammen med ei. Kjellerleilighet, rundt 40 kvadratmeter. Husker ikke helt hva jeg betalte, men jeg tror det var rundt 3500 pr person? Var 16 år. Ikke den verste standarden, men heller ikke imponerende. Ville ikke bodd sånn igjen for å si det sånn. Men det var nok mest på grunn av hun jeg delte leiligheten med, hun var 2 år eldre enn meg, ekstremt rotete, ingen evner til å vaske og røyka innendørs (til tross for at det stod i kontrakten at røyk og dyr ikke var lov).
Mollie Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Leide sammen med eksen. Jeg var 20 og student da vi flyttet sammen. Liten hybelleilighet i kjelleren i en enebolig. Det var gammelt og luktet røyk, kjøkkenkroken var av eldre dato og badet var egentlig et vaskerom med dusj. Bittelite soverom der det såvidt var plass til en 120 cm seng. Grøss.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Den var 20 kvm, det er jo en hybel. Soverom, kjøkken og stue i ett. Når jeg lå i senga, kunne jeg ta på kjøkkenet. Hadde to Kokeplater. Hadde eget bad med en liten vaskemaskin. Og delte inngang. Hadde det veldig greit, betalte 4500 inkl varme, tv og nett. Anonymkode: 1b238...cca
Saphyria Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Kjellerleilighet i eit rolig nabolag. Grei nok størrelse, hadde nok plass til meg og samboeren, med lite toalett, bad, soverom, kjøkken, stue, liten gang med oppbevaringsskap og ein yttergang. Mange gode minner fra det stedet
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 17 år og leide i 2 etasje hos en som tidligere var sammen tanta mi. 40 kvadrat med kjempe skråtak hele veien. På kjøkkenet hadde jeg rundt 1 kvm ståplass og sto på samme punkt og snudde meg og hadde alt innenfor rekkevidde. Hadde hybelkomfyr hvor jeg måtte dele en grandis i to for å få plass. Hadde sånn hybel kjøkkeninnredning. Vask, kjøleskap og to plater på samme. Bak meg hadde jeg 5 hyller til kjøkkenting og 2 skuffer. Hadde ingen fryser og vasket opp for hånd På badet var det skråtak i dusj og over toalett. Hadde plass til vaskemaskin da. Skråtak over sengen også. Hadde 4 sånne kurvhyller med klær på boden, der måtte jeg også ha alt av utetøy. I tillegg delte jeg inngang med huseier, var veldig lydt der og da jeg gikk opp trappen til meg var det glippe så jeg så inn til han. Verste var at uansett hvor jeg gikk så kræsjet jeg i dette taket. Mens jeg satt på do, sto i dusjen, laget mat, skulle fikse noe på tv, hvis jeg våknet fort... Her bodde jeg i over 2 år. Betalte 5000,- Måtte ha vinduer oppe konstant fordi det ble varmt, vegg til vegg teppe + en katt som bodde der som ikke var min. Hyggelig den dagen han kom inn vinduet, da jeg kom hjem fant jeg kattespy på teppet.. Var i et nabolag hvor jeg kjente alle da. Men glad den dagen jeg slapp å vaske opp for hånd mer. Anonymkode: f5da2...fef 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Anker studentbolig. Tror det var 15 kvm stort. Grei nok standard. Hadde eget kjøleskap, men delte kjøkken med 8 andre leiligheter. Var mye bråk og styr der, tror aldri jeg har sittet så mye inne med låst dør verken før eller etter. Flyttet etter det drapet. Anonymkode: 385d5...ea8 2
Leo Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 17 kvadratmeter som rommet seng, sofagruppe, arbeidsplass, klesoppbevaring og kjøkken i en gammel murgård på Bjølsen. Betalte 2.500 kroner i måneden (Var da jeg var ung like etter at dinosaurene døde ut... ) og flyttet i taxi under et anfall av klaustrofobi.
Jolene Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 (endret) var 18 år og delte studentleilighet med en x. Vi hadde stort soverom, bad, inngang, åpen stue/kjøkken-løsning og et lite utested. Tror leiligheten var på rundt 40 kvm og vi betalte vel ca 6000+strøm. En kjempefin leilighet! Endret 3. desember 2016 av Jolene
Linnpinn9 Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Bodde i en hybel på 20-25 ish kvm. Stue, kjøkken og soverom i samme rom og ganske lav standard. Men kan ikke forvente så mye mer da man er 17 og flytter ut for første gang. Jeg hadde ingen gang (gikk rett inn i stua liksom) og badet var så som så. Hadde en liten flekk på utsiden der jeg kunne ha en klappstpol.
Tvist Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 Var 16.Betalte 1750 i mnd, for 15 år siden.Ca 10 kvm, toalett og dusj var i kjelleren, 2 etasjer ned. Husleien ble betalt kontant hver måned. Vaskemaskin hadde jeg ikke, men kunne låne huseiers hver fredag.
SunnivaOslo Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anker studentbolig. Tror det var 15 kvm stort. Grei nok standard. Hadde eget kjøleskap, men delte kjøkken med 8 andre leiligheter. Var mye bråk og styr der, tror aldri jeg har sittet så mye inne med låst dør verken før eller etter. Flyttet etter det drapet. Anonymkode: 385d5...ea8 Drapet i 2008 i hus 4? Bodde der selv på samme type rom. Hatet felleskjøkken opplegget da jeg delte med noen rotekopper.. Følte rommet var som en boks men prøvde å pimpe det opp.
CoolSistah Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 Åååh, kommer aldri til å glemme følelsen av å flytte til "egen" leilighet for første gang! Jeg var 16-17, flyttet fra bygd til by under påskudd å gå på videregående. Var dårlig bussforbindelse på hjemstedet. Hybelen var vel ca 20 kvm, en kjellerleilighet med egen inngang. Sov i stua (og kjøkkenet og gangen), hadde et kjøkken man måtte være slank for å lage mat i (benken, vasken og "komfyren" var ca 40 cm unna veggen til badet, altså en ganske smal passasje der man skulle ha rom til å bevege seg, åpne skuffer osv. På badet var det et sånt uttrekkbart tørkestativ, og når det var i bruk (konstant) måtte man dukke under og navigere seg gjennom våte klær for å bruke vask, dusj og toalett. ikke særlig hygienisk😬 Betalte 2500 (i 2005) og det var med strøm og tv. Koselig sted til tross for alle edderkoppene..
skruf Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Var 17 år da jeg flyttet hjemmeifra. Pitteliten hybel med sovealkove. Delte kjøkken og bad med ei annen jente.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 Soverom på sikkert.. 7kvm.. delte kjøkken og bad med to andre. det var ikke noen stue i leiligheten, så bare det bittelille rommet. og en stor altan der jeg dro med alle de tvilsomme vennene jeg hadde og satt og røykte og drakk og styrte Husker at de andre hadde dratt hjem til jul, skrudd av ovnene sine og låst dørene til rommet. Det var 20minus ute og jeg satt med ull fra topp til tå og prøvde å varme opp inne med den ene ovnen jeg hadde, orket ikke gå ut døren på to uker pga. kulden bare sendte kjæresten min på butikken etter litt mat. Røykte selvsagt inne likevel, på 7kvm med vinduet lukket for noen tilstander. Husker også at de andre betalte like mye, men hadde mye større rom jeg var siste på visning og fikk det minste kottet.. leiemarkedet var helt krise den gangen så måtte bare ta hva som helst brydde meg vel fint lite så lenge jeg fikk flytte ut. Ville rett og slett dødd hvis jeg måtte bodd der nå. Anonymkode: ef41c...507
Gjest WeirdAlien Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Kjellerleilighet helt alene, cirka 12-15 kvm. (Er elendig med tall, vanskelig å si.) Soverom og kjøkken i samme rom, og et knøttlite bad med bare dusjforheng. Helt ok sted, bor der ikke nå lenger og savner det ikke. Flyttet til en mye finere leilighet høyere over bakken med stor takhøyde for cirka en måned siden.
annebanane Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 Første leilighet var en ganske flott leilighet med tanke på at jeg var under 18. 3 soverom, stue, nytt kjøķken osv. Hadde hele greien alene, og stortrivdes
smalls Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 (endret) Fikk leie en knøttliten kjellerleilighet av en venninne av mamma for 9 år siden. På bade var det kun plass en enkel vask, toalett og et lite dusjhjørne. Vaskemaskin var det ikke plass til, men fikk vaske klærne oppe hos henne. Stress. Hadde en knøttliten kjøkkenkrok og fikk så vidt plass til en toseter i et hjørne og et lite bord foran. På soverommet var det akkurat plass til en enkelseng og et skap. Var alltid edderkopper i leiligheten, men de hang mest i taket i gangen å dinglet. Vinduet i stua fikk jeg ikke opp (var noe galt med det og huseier brydde seg ikke. Sa jeg heller kunne kjøpe en vifte) så ble noe varmt på sommeren ja. Gulvet i stua og kjøkken var sånn gulvteppe og belegget på badet var mørkegrønt. Grøss. Endret 4. desember 2016 av smalls
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå