Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er trist og skuffet over meg selv kan jeg tenke på alenemødre eller unge mødre, da tenker jeg at jeg ikke er så ille. Flere som føler seg bedre av unge mødre og alenemødre?

Anonymkode: 2ac0b...851

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo: 

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er trist og skuffet over meg selv kan jeg tenke på alenemødre eller unge mødre, da tenker jeg at jeg ikke er så ille. Flere som føler seg bedre av unge mødre og alenemødre?

Nei. Men føler meg bedre når jeg leser slikt som dette. Da tenker jeg at jeg er et raust og varmt menneske i forhold til de som uttaler seg sånn.

• Liker 23
Skrevet

Jeg var en gang i tiden ung mor, og jeg er alenemor. 

Jeg føler meg ekstremt mye bedre av å tenke på slike som deg. I teorien. men jeg er ikke en dårlig person, så jeg er aldri skuffet over meg selv. hvis jeg er trist, gjør jeg noe med det. trenger ikke å tenke ned om andre for å føle meg bedre selv.

men du burde nok få hjelp. 

Anonymkode: 1a16b...7b3

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker ikke at jeg er bedre enn alenemødre eller unge mødre. Tenker heller at jeg er bedre stilt. At når jeg klager over at jobben er slitsom f.eks. vet jeg at alenemødre har det verre... Kanskje det er slik ts mener det?

• Liker 4
Skrevet

For en gjeng løgnere dere er. Det er da helt normalt å finne trøst i at noen har det verre og vanskeligere enn seg selv når livet er tungt, menneskelig natur 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

For en gjeng løgnere dere er. Det er da helt normalt å finne trøst i at noen har det verre og vanskeligere enn seg selv når livet er tungt, menneskelig natur 

Det er jo ikke det. man er sin egen person. man får bare gjort det beste utav situasjonene man er i. 

Jeg er oppvokst med å bry meg om meg selv og det jEg selv har. hva andre har, er det de som har. dette har medført null sjalusi i voksen alder. trodde alle hadde det slik, helt til jeg begynte på ungdomsskolen. 

Hjelper ihvertfall ikke å generalisere alenemødre.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Hallo, du kan ikke snakke for alle mennesker. 

Anonymkode: edb20...7ad

• Liker 1
Skrevet

Voldsomt så enslige forsørgere får gjennomgå i dette landet, ser ikke problemet-og hvor /hvem er fedrene???? hva skal vi kalle dem....................

Anonymkode: edb20...7ad

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det. man er sin egen person. man får bare gjort det beste utav situasjonene man er i. 

Jeg er oppvokst med å bry meg om meg selv og det jEg selv har. hva andre har, er det de som har. dette har medført null sjalusi i voksen alder. trodde alle hadde det slik, helt til jeg begynte på ungdomsskolen. 

Jeg tenkte egentlig mer generelt. Har ikke barn selv, og om noe synes jeg alenemødre og unge mødre er tøffe og dyktige! Kan se for meg at det er fryktelig mye dårlig samvittighet ifm det å være forelder, så det er kanskje en naturlig tanke for de som føler de ikke strekker til iblant - ikke vet jeg. Synes om så ikke at å tenke slik gjør dem til monstre akkurat

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Ja, det er greit. Men det er ikke helt greit å anse det som åpenbart at alle ser ned på denne gruppen. "Alenemødre" liksom. Gjelder det de som er enker også?

• Liker 2
Skrevet

Uansett hvor vondt man har det, så finnes det nok de som har det værre, men det finnes nok unge mødre som sliter og alenemødre som får det til og omvendt,  selv har jeg en nabo som klager over hvor galt alt er, så hun har det værst av alle, i så fall i følge henne selv...

Anonymkode: 01360...1b8

Skrevet
12 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Er det normalt? Hva legger du i det? Hvor mange % av mennesker har det slik?

Jeg har aldri funnet trøst i slikt.

Anonymkode: c27c6...1f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser opp til alenemødre. De gjør en utrolig jobb.

Anonymkode: 6caae...d2d

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det på akkurat samme måten, hele oppveksten og i det unge voksenlivet. Men så skjedde det så mye drit gjennom så mange år at til slutt rant begeret over. Da fikk jeg plutselig kjenne på misunnelse og hvor godt det faktisk kan føles å se andre som har det verre enn seg. Jeg skammet meg, men det hjalp lite. Det eneste som hjalp var tiltak som gjenopprettet selvtilliten.

TS. Jeg alenemor, arbeidsledig og etter det jeg har forstått "lite attraktiv". Hvis du får glede av å tenke på det unner jeg deg det, så lenge du ikke plager meg direkte. Vi må holde hverandre oppe når det river ;)

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en ganske vanlig mekanisme man bruker når man føler seg dritt, men prøver å heve sitt eget selvbilde. For ditt vedkommende er det med å se ned på nevnte grupper, for andre er det andre grupper de har store fordommer mot. 

Anonymkode: 60ddc...e1f

Skrevet

Nei, jeg er vokst opp med en alenemor som mamma, og jeg har alltid beundret henne og sett opp til henne. Hun har vært vanvittig sterk, jobbet hardt og gitt min bror og meg et godt liv med alle muligheter. Nå er vi barna voksne med egne barn, som også forguder sin mormor. 

Ser heller ned på min far, som stakk fra ansvaret for familien sin for å leve som frikar og spellemann. Nå er han gammel og ensom og bitter. Synes det er han som er taperen, min mor er på alle måter vinneren i det lange løp.

Anonymkode: af212...3da

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg forstår tankegangen litt. Mange føler seg nok bedre med tanke på egne dårlige valg når de ser typiske "whit trash" familier og folk som tar enda dårligere valg enn en selv. Litt på samme måte som man bruker overvektige modeller for å få kvinner til å føle seg bedre osv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke akkurat den tanken, men jeg ser tegninga. Tror ikke det er unormal tankegang at man føler seg bedre eller tenker at det ikke så ille med sitt eget liv når man ser folk som man tenker er i en dårlige stilling enn seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...