AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Hva spiser dere på julaften? Mannen er vant til pinnekjøtt og jeg ribbe. Vi skal feire hjemme hos oss i år. Hva skal vi spise? Regner med det ender med begge deler. Hvordan gjorde dere dette? Anonymkode: 89d77...0a5
Gjest chisandra Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Begge deler ville blitt løsningen her.
Gjest Linneah2013 Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Lager så klart begge deler, er mange som gjør det, så blir alle fornøyd.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Kan dere ikke ha en ting julaften og det andre en annen dag, f.ex. nyttårsaften?
Fjaselina Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Vi har begge deler, og mår (mórr) i tillegg.
Arkana Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 (endret) Mannen min er vant til pinnekjøtt, men det er noe av det verste jeg vet og derfor utenkelig å spise på julaften (eller noen annen gang) så det har vi ikke. Vi har derfor kalkun, som er det jeg er vant til. Til gjengjeld får han ofte pinnekjøtt i romjulen mens vi andre spiser rester. Utover det hadde vi sannsynligvis byttet og hatt det ene ett år og det andre neste år, evt hatt det ene på julaften og det andre på 1. juledag, men jeg hadde aldri laget to typer julemat samtidig. Endret 3. desember 2016 av Arkana
Kontormus Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Begge deler! Og pinnekjøtt lager seg selv, er bare å sette på plata og passe på at det ikke koker tørt. 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Begge deler. Noen liker ikke ribba, mens andre liker ikke pinnekjøttet. Begge delene lager seg i grunnen seg selv, tilbehøret er temmelig likt. No big deal. Anonymkode: 462f8...5d2 6
Gjest Notatboka Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Mine foreldre har vokst opp med hver sin ting og vi har bestandig byttet på avhengig av hvem sin side av familien vi feiret med.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Den som lager (og handler, planlegger, forbereder) bestemmer. Og den andre kan lage 'sin' mat når som helst ellers i jula. Anonymkode: 5ddb9...6c3 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 Jeg er vant med/liker best pinnekjøtt eller kalkun, og han ribbe. Så vi har ribbe hver julaften... Anonymkode: efe30...fda
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Vi lager begge deler hvert år, å ha hver sin tur er jo bare tull. Jeg spiser ikke pinnekjøtt, han spiser ikke ribbe. Hadde blitt ukoselig. Anonymkode: 3a4cf...5eb 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vant med/liker best pinnekjøtt eller kalkun, og han ribbe. Så vi har ribbe hver julaften... Anonymkode: efe30...fda Hvorfor? Anonymkode: 06948...dd4 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Jeg spiser ikke svin. så juletallerken for min del, funker dårlig. jeg har 2 barn, så jeg har sagt til familien at vi feirer der det er muligheter for å servere pinnekjøtt/kalkun OL. foreldrene mine lager begge deler fordi de vil feire med oss Jeg er oppvokst med ribbe, julepølser osv, men pga vrangskap spiser jeg ikke svin lenger. Anonymkode: 82617...37b
Aurelia Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Pinnekjøtt Ville byttet annenhver gang ellerno. Eventuelt begge.
Gjest O.G. Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 Jeg ville ha funnet ut av en rett nr 3 å lage istedet og så fordele de to andre rettene utover juledagene.
skruf Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Jeg vokste opp med pinnekjøtt, men stefaren min var vant med svineribbe på julaften, så vi hadde begge deler. Synes det er helt ok jeg, at begge får spise det de er vant med fra barndommen på julaften. Nå så har vi bare pinnekjøtt, både mannen min og meg er vokst opp med det. (de gangene stefaren min har feiret med oss så har jeg også lagd ei lita svineribbe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå